Citat:
Ursprungligen postat av
PR400
Du undviker konsekvent frågan om din behörighet, det är noterat.
”Tvärsäker” är inget som existerar i rättssalen.
Det finns bara bevisning och bevisvärdering.
Allt annat är åsikter.
Tidigare domar, intressen och spekulationer är inte substitut för en sammanhängande beviskedja bortom rimligt tvivel.
Ingen här känner hela förundersökningen, ingen vet vad åklagaren faktiskt kommer att åberopa och ingen vet vad försvaret kommer att slå hål på.
Att påstå sig veta utgången redan nu är exakt det som diskvalificerar någon från att sitta och påstå sig döma eller har dömt.
Det är grundläggande straffprocessrätt och något en verklig nämndeman hade vetat.
Låt oss hoppas att det finns underlag att döma monstret, jag är inte emot bara skeptisk.
Ja jag kan ju självklart inte vara 100 % säkert det kan vi aldrig vara om någonting.
Men jag är 99% säker då att den här personen kommer att dömas för mord den utgång jag vågar jag faktiskt säga till 99 %.
Att som vissa människor börjar sitta här och snacka om bananskal och det är ju bara löjligt.
Vad är det för behörighet eller annat som du frågar efter?
Och du ska veta att tidigare domare det är absolut saker som ligger till grunden när domaren och nämnde männen ska göra sitt beslut.
Och det var därför som väldigt många sådana här saker brukar bli lite halvt om halvt gjorda och då överklagas det nästan alltid till hovrätten där det finns mindre nämndemän.
Under mina juridikstudier fick jag lära mig att tingsrätten dömer mer med hjärtat.
Medans hovrätten går 100 % nästan alltid efter rent bevis.
När de nu har en person som har blivit dömd för just bortförande dvs kidnappning så tror du verkligen inte att rätten tar hänsyn till det även vid det här fallet om de hittar samtidigt buntband med mera??