Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 13:49
Medlem
Ja, han erkände för polisen i förväg att den försvunna var död. Men det spelar ingen roll i rätten. Erkännande utan starka bevis är rättsligt värdelöst. Domstolen behöver tekniska spår och uppsåt.

Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Som vanligt så hittar jag det inte nu pga så mycket skrivs, men stod i Aftonbladet tror jag att han erkände att det var den försvunna som är död enligt polisen!
Citera
2026-01-01, 13:51
Medlem
Nationalromantiks avatar
Det finns t.ex i Norrköping och Uppsala, inte långt ifrån honom man har bil.

Två blonda tjejer/kvinnor

https://www.missingpeople.se/efterlysningar/
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Som vanligt så hittar jag det inte nu pga så mycket skrivs, men stod i Aftonbladet tror jag att han erkände att det var den försvunna som är död enligt polisen!

Tack!

Att erkänna att det är den försvunna kvinnan som är död är dock inte synonymt med att erkänna att hon mördats.

I vilket fall som helst är det inte ett erkännande att det är han som har mördat kvinnan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
De blir så larvigt när ni spekulerar i om hur ett yrke som inte kräver mer än körkort hur folk lyckas anställa. Är ni alla bidragstagare som aldrig jobbat? Majoriteten på alla arbetsplatser är inkompetenta, många yrken även seriösa och viktiga yrken kräver bara folk för att fylla luckor, avtalen är redan skrivna. En dålig anställd förstör inte verksamheten för ett åkeri.

Dessutom är det personalbrist på riktiga yrken, att få jobb på ett jävla sär åkeri innebär inte någon bakgrunsskontroll eller att misstankarna växer om personens namn inte finns på nätet.

Skärp er, han jobba inte på rosenbad

Jag har en klasskamrat som arbetar som väktare och personen finns inte alls på nätet.
Citera
2026-01-01, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Han verkar ha full insikt i sina handlingar, ingen psykos.

Hoppas kan man, men som du säger så finns väl inget hittills som pekar på psykos.
Citera
2026-01-01, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det finns väl inga ouppklarade försvinnanden i området?
Det kan finnas försvinnanden som inte når media. Jag känner till ett fall som jag redan skrivit om i tråden.
Citera
2026-01-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskheter
Det kanske finns en anledning till att h*n utan tvekan skulle göra om det, om och om igen för den maximala njutningens skull.
Kanske är det bara en skröna, men jag har fått till mig att för runt tjugotalet år sedan inträffade ett liknande scenario på samma plats i Rönninge. En 12-årig flicka blev kidnappad i bil och våldtagen på annan ort. Flickan blev därefter körd tillbaka och avsläppt. På platsen hittades buntband och silvertejp. Hon kunde varken beskriva bil, annan ort eller mannen som våldtagit henne. Snacket i Rönninge gick att det var en Säbb som låg bakom detta.
Kanske var det pappa Stefan som låg bakom kidnappningen och våldtäkten av den 12-åriga flickan för den maximala njutningens skull?
(hittar ingenting om det när jag googlar)

Säbb kan ju inte vara ett vanligt namn. Kollade i Lexbase och det fanns flera där som hette Säbb.
Citera
2026-01-01, 13:54
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Det kanske finns en anledning till att h*n utan tvekan skulle göra om det, om och om igen för den maximala njutningens skull.
Kanske är det bara en skröna, men jag har fått till mig att för runt tjugotalet år sedan inträffade ett liknande scenario på samma plats i Rönninge. En 12-årig flicka blev kidnappad i bil och våldtagen på annan ort. Flickan blev därefter körd tillbaka och avsläppt. På platsen hittades buntband och silvertejp. Hon kunde varken beskriva bil, annan ort eller mannen som våldtagit henne. Snacket i Rönninge gick att det var en Säbb som låg bakom detta.
Kanske var det pappa Stefan som låg bakom kidnappningen och våldtäkten av den 12-åriga flickan för den maximala njutningens skull?

Om detta ens stämmer så kommer media OCH givetvis polisen fånga upp det. I mina öron låter det intressant, men för ”intressant och snaskigt” för att vara sant. Har du drömt ihop det?
Media hade fångat upp ryktet och påtala likheter och copy cat-teorier.
Har du blandat ihop detaljer?
Annan ort kanske?
Citera
2026-01-01, 13:54
Medlem
Citat:

Låter märkligt men nån skrev här i tråden långt tillbaka att pappan skulle vara transvestit även han?
Citera
2026-01-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack!

Att erkänna att det är den försvunna kvinnan som är död är dock inte synonymt med att erkänna att hon mördats.

I vilket fall som helst är det inte ett erkännande att det är han som har mördat kvinnan.

Nej så är det ju.
Citera
2026-01-01, 13:56
Medlem
BombaySaphires avatar
Jag tror inte det här är hans första mord. Vad tror ni?
Citera
2026-01-01, 13:56
Medlem
Inget pekar på psykos än, nej. Man ska inte vara för snabb att döma, han verkar ha mer bakom pannbenet än vad folk fattat hittills. Det bubblar nog mer under ytan än många anar.

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hoppas kan man, men som du säger så finns väl inget hittills som pekar på psykos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in