2026-01-01, 10:48
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solskenihelvetet
Det verkar absolut funnits en del män som ”den/det/han” haft kontakt med. Jag tog några skärmdumpar från RobinVilmas Facebook den 27/12 på olika personer som ”gillat” dens fula jävla wrongturn-selfies.

Här är bilderna över vilka karlar som verkar uppskatta skelande inaveltransor:

https://imgur.com/a/coyimWn

Det kan vara arbetskompisar eller gamla skolkamrater.
Citera
2026-01-01, 10:52
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Hm, den har jag iaf missat. Du minns ingen länk?

Hittade en annan när jag letade. Jo ser lite ut som något, stoppad bh eller löstuttar

https://i.postimg.cc/C1cQNJY8/506.webp
Citera
2026-01-01, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08man55
Du blandar korten. Det är inte staten som är misstänkta för mord i detta fall utan en privatperson. Håller med om att Ryssland är ett extremfall åt andra hållet gentemot Sverige vad gäller advokater.
Sedan kan Du kanske begrunda i hur många fall som Svenska staten förlorat mot sina medborgare? Fråga tex Samerna.
Sen till mina förslag
I Sverige och andra så kallade demokratier så stiftas lagar med 50% eller i vissa fall 2/3 majoritet, Men var ligger logiken i att det krävs nästan 100% beviskrav för att fälla någon för att bryta mot dessa lagar. Borde kunna räcka med säg 75% eftersom man har rätt att överklaga till hovrätt och HD.
Och varför skall advokaterna roll vara den samma i alla tider utan att följa med sammhällsutvecklingen som allt annat. Inte rimligt att advokater skall sitta och leta i gamla rättsfall för att hitta nån praxis som kan ge den åtalade fördelar.
Advokaternas roll bör ändras med tiden så att den stämmer med den allmänna rättsuppfattningen (vad vanligt folk anser och sunt förnuft säger). Dvs praxis nollställas tex var 10e år.

Håller helt med om detta. Är detta en praxis som verkligen är till gagn för det svenska samhället och skattebetalarna? Nej det är inte det! Vi betalar ju in till ett rättsväsende för vi vill ha lag och ordning, men det levereras inte till oss i dagsläget.
Citera
2026-01-01, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Vi släpper ut störda och grovt kriminella efter några år i Sverige. Folk ska inte vara förvånade att sånt här sker.

Det är bara sorgligt att när svenskar diskuterar så hamnar man direkt i att längre straff inte hjälper och hur synd det är om gärningsmännen. Ingen fokus alls på brottsoffren.

Har en kollega som är en såndär godtrogen person som tycker synd om allt och alla, är självklart mot hårdare straff och har ofta "titta på USA" som argument varför det är dåligt. Man är ju nästan lite sugen att hamna i en ny diskution med henne och just detta psycho.

Jag resonerar att är man inlåst så kan man inte begå nya brott men det verkar inte fastna hos vissa.
Livstids fotbojja är även ett nytt straff som borde införas.
Citera
2026-01-01, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltigt09-
Låter konstigt med tanke på att tändernas rötter sitter ju fast i käkbenet och kan omöjligt flytta på sig. Däremot kan man drabbas av tandlossning då sitter tänderna lösa och kan lossna.

Personen hade glugg från barndom som åtgärdades. Med tandställning trycks dom succesivt under flera år närmre varandra. När han senare i ung vuxen ålder efter att ha varit väldigt illa på det med droger. (Ja i princip sin enda sysselsättning) Så började gluggen lukta upp sig och under lång tid åter hade kommit tillbaka igen. På grund av sin droganvändning och att salivproduktionen inte fungerar som den ska.

Off topic dock
Citera
2026-01-01, 10:57
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Hittade en annan när jag letade. Jo ser lite ut som något, stoppad bh eller löstuttar

https://i.postimg.cc/C1cQNJY8/506.webp

Tänderna.. fulaste karln jag sett..
Är han en transmaxxer? För ful enligt rådande mansideal och kör på som ”tjej” istället, med sina klena handleder.?

(En transmaxxer är just det. De har inte könsdysfori utan vill ha vilken uppmärksamhet som helst, så de byter kön)
Citera
2026-01-01, 11:02
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Tänderna.. fulaste karln jag sett..
Är han en transmaxxer? För ful enligt rådande mansideal och kör på som ”tjej” istället, med sina klena handleder.?

(En transmaxxer är just det. De har inte könsdysfori utan vill ha vilken uppmärksamhet som helst, så de byter kön)

Vene skillnaden, allt i lgbtq går under kategorin onormala för mig.

Men jag tror mer på att han vill chocka o går igång på det.

Enligt vittnesmål har han ju gillat att chocka, ta klasskamrater på könen och satt på porr i klassrummet. Så det nog mer det och en reaktion på sin fetisch.
Senast redigerad av SoZRandom 2026-01-01 kl. 11:06.
Citera
2026-01-01, 11:04
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08man55
Du blandar korten. Det är inte staten som är misstänkta för mord i detta fall utan en privatperson. Håller med om att Ryssland är ett extremfall åt andra hållet gentemot Sverige vad gäller advokater.
Sedan kan Du kanske begrunda i hur många fall som Svenska staten förlorat mot sina medborgare? Fråga tex Samerna.
Sen till mina förslag
I Sverige och andra så kallade demokratier så stiftas lagar med 50% eller i vissa fall 2/3 majoritet, Men var ligger logiken i att det krävs nästan 100% beviskrav för att fälla någon för att bryta mot dessa lagar. Borde kunna räcka med säg 75% eftersom man har rätt att överklaga till hovrätt och HD.
Och varför skall advokaterna roll vara den samma i alla tider utan att följa med sammhällsutvecklingen som allt annat. Inte rimligt att advokater skall sitta och leta i gamla rättsfall för att hitta nån praxis som kan ge den åtalade fördelar.
Advokaternas roll bör ändras med tiden så att den stämmer med den allmänna rättsuppfattningen (vad vanligt folk anser och sunt förnuft säger). Dvs praxis nollställas tex var 10e år.

I ett demokratiskt rättssamhälle är det faktiskt hundrafalt värre att döma en oskyldig och låsa in honom/henne - än att låta en skyldig slippa undan.

Att sänka kraven med motiveringen att det ändå går att överklaga - är väldigt dumt. Under tiden får den kanske oskyldige hela sin tillvaro raserad.
Den dömde oskyldige kan vara du/jag eller din far eller son.
Därför har vi försvarsadvokater och höga krav på ”ställt utom rimligt tvivel” på skuld för fällande dom.

Problemet i det här hemska fallet är att MGM perversa historik och farlighetsbedömning var helt tandlös.
Varningsklockor ringde - men samhället hade inga lagliga medel att reagera.
Det går med dagens lagtexter inte heller att spärra in folk innan de begått ett (nytt) brott.
Citera
2026-01-01, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det kan vara arbetskompisar eller gamla skolkamrater.

Går man in på deras profiler verkar dom bo väldigt spritt över landet, unga som väldigt gamla män, och dessutom, vem fan vill gilla bilder på ett uppriktigt freak? Där är ju dessutom en gubbe som ständigt gillar dens selfies med hjärta, så det är nog snarare en hel del kåtslem-mongos som RobinVilma haft kontakt med via diverse snusksidor…
Citera
2026-01-01, 11:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Ja han lider garanterat just nu eller så myser han i.om att han bajsat på sig. Kletat ner väggar , golv, fönster och sig själv i hopp om att uppfattas som sjukare än vad han är.
Dedär ska man nog ta med en nypa salt om du inte har bilder
Citera
2026-01-01, 11:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gwshand
Huset han hyrde ligger i Viksberg (Södertälje)
Det verkar som att dom hittat delar i både skogen och vid huset. Oklart om det var inomhus. Åkte förbi där och då höll polisen på under altanen. Så gissningsvis var det någonting där. Jag tror att delarna han skulle gräva ner när han åkte fast var delar han inte ville ha . Och vad psykopaten sparat fattar nog alla. Satans vidriga horunge.
Testa läs tråden, husrannsakan efter skogen, då är de inomhus.
Citera
2026-01-01, 11:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Kan vara intressant ifall fler är inblandade vi måste tänka brett
Finns ingenting alls som tyder på det. Hade så fallet hade vilma sjungit och polisen hade plockat in någon vilket inte hänt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in