Citat:
Ursprungligen postat av
forvirradindivid
Ja, det är förvånansvärt märkligt att rättspsykiatrikern/erna inte bedömde återfallsrisk och eller allvarlig mental sjukdom. Vet inte riktigt hur det funkar men ändå. Att mitt på dagen försöka dra hem en liten flicka borde skrika om hans tillstånd. Vilka jävla idioter. De går år av utbildning och har år av erfarenhet men ändå kan de inte nyttja samhället enligt förväntan. Vilka patetiska individer är allt jag kan tänka.
I domen när han hotat en chef på anstalten så beskriver hon honom i förhör som någon som hon med stor sannolikhet tror kommer göra verklighet av sina fantasier när han kommer ut (minns inte exakt vad det handlade om, om det ens stod) - och inte ens det gjorde att han kunde fortsätta att vara inspärrad. Han kom ut inte jättelångt efteråt. Så att han gjort detta är nog föga förvånande för de som larmade om honom när han satt inspärrad. Hans fd grannar bevakade honom också till den grad att han behövde flytta från området, har för mig att de tog bilder på honom och la ut i grupper för att varna varandra, och lät inte barnen vara ute ensamma. Han var livsfarlig, men såklart kan du inte spärra in någon förrän den har begått ett brott. Och vissa personer går inte att rehabilitera. Möjligt en stund under bevakning men sedan är ju medicinering frivillig. Vet inte om det gäller honom men gissa går ju. Och när han kommer ut kan han fortsätta. Denna personen borde sitta i förvaring på livstid men sånt har vi ju inte i Sverige....