Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Idag, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z00plon
Åh fyfan, ni tänker så ni. Det är mycket möjligt, polisen har ju alla möjliga resurser nuförtiden.

Men jag tror den ända gången någon som inte är läkare kan säga att en person är död är just när huvudet är avlägsnat från kroppen
Citera
Idag, 02:39
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollen2424
Är det ingen som uppmärksammat att en kriminalvårdare (när han satt inne i kristianstad uttalade hot) mot en med namnet c*c*l*a
E I

Offrets mamma har samma namn.

Jag rös i min hud när jag läste detta. Om någon kan länka till mig så laddar jag upp bild.

haha vafan. Han vände sitt hat mot kriminalchefen sen. Finns väl ett tusentals cecilia i sverige. Hur fan får du gåshud av det där?
Citera
Idag, 02:40
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Men jag tror den ända gången någon som inte är läkare kan säga att en person är död är just när huvudet är avlägsnat från kroppen

*Enda

Vad svamlar du om?
Citera
Idag, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Im nu uppgifterna om att den här styckmördaren är transsexuell stämmer, verkar det ju finnas fler paralleller till Kristoffer från Boden. Båda misstänks ha haft en medhjälpare och båda var intresserade av paintball. Vad är det med paintball och styckmördande könsbytare?
Kände dom varandra? Långsökt men att båda är transor och gillar paintball låter ju skumt. Kan ju också vara så att Robin läst på om Kristoffer och imiterade honom.
Citera
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Sluta fantisera
Denna snubben är fortfarande juridisk man. Han kommer inte hamna på en anstalt för kvinnor

Det är onekligen lite naivt att tro att saker och ting är fastlåsta i sten inte förändras med tiden.
Vad som gäller idag kan förändras redan imorgon.
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Numera går det blixtsnabbt att byta formellt juridiskt kön. Blir Vilma dömd till fängelse och inte rättspsyk kan Vilma välja att signera könsbytesformuläret vilken dag som helst - eller låta bli - beroende på vilken anstalt Vilma vill sitta på - med manliga medfångar eller med kvinnliga.
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det finns ytterligare en aspekt. Man har idag rätt att identifiera sig som vilken typ av könsidentitet man önskar - och det måste respekteras officiellt i samhället. Man kan vara en hon, han, hen, transan eller okönad osv.

Det innebär i praktiken att Vilma själv kan kräva av försvarare, åklagare, rätten i övrigt samt alla andra anställda av det offentliga, att de i alla handlingar och tilltal ska benämna Vilma med det pronomen Vilma själv önskar. Det gäller oavsett vilket kön som juridiskt just nu står i registret för Vilma.

Dessutom har Vilma rätt att ändra sig under processens gång. Vilma får också ändra sig flera gånger.
Vilma får även byta juridiskt kön fram och tillbaka flera gånger utan begränsning - det enda som krävs är en ny signerad ansökan på nätet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Vart jobbade han?

På - https://www.menigo.se - enligt ett tidigare inlägg.
Levererar mat och dryck till företag.
Citera
Idag, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
*Enda

Vad svamlar du om?
Upp till dig att kolla upp, ska en polis dödsförklara någon så spelar det ingen roll om dom är i 4 delar, men är huvudet borta är det en annan femma
Citera
Idag, 02:44
Medlem
Citat:
Detta skrev chatgpt som svar när jag frågade om hur chansen e att han döms.. genuint livrädd mvh kvinna.

Men svensk domstol ställer en separat fråga:

Kan vi utesluta alla andra rimliga förklaringar till hur döden inträffade?

Om rätten ens teoretiskt – accepterar ett scenario som:

"hon dog av X"

"han fick panik och styckade kroppen"

→ då får de inte döma för mord, hur sjukt det än känns.

Detta är inte för att skydda gärningsmän – utan för att systemet är besatt av att inte döma fel person för mord. Problemet är att det ibland leder till absurda utfall
Ja men att kidnappa ett barn borde vara lika med dödsstraff. Och i detta fallet finns inget annat än att det var mord och att det var planerat genom inköp av redskap. Då ska det vara lika med dödsstraff. Alternativ livstid.
Citera
Idag, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HorsesAndPeople
https://samnytt.se/25-ariga-kvinnan-kan-ha-styckmordats-medan-polisen-vantade-utanfor

– Riktigt sjukt om han dödat och styckat henne samtidigt som vi hade span utanför, säger poliskällan.

https://www.friatider.se/aklagaren-och-tingsratten-kallar-ronningemannen-kvinna-trots-att-han-inte-ens-bytt-juridiskt-kon

Rönningemannen bytte nyligen namn till kvinnonamnet Vilma – men har inte genomgått något juridiskt könsbyte. Trots det hänvisar både åklagaren och tingsrätten nu till den misstänkte styckmördaren som kvinna. Även medierna undviker att kalla honom man.

Det hade varit otroligt tråkigt om det nu var så att kvinnan var i livet inne i huset. Stackars familjen som letar utan att få hjälp av myndigheterna...
Citera
Idag, 02:45
Medlem
Någon mer som reagerade på den svarta v70’n som är parkerade utanför på Tärnstigen 2 (google street view)?
Den är väldigt lik den som vilma har sina paintball grejer i…

Isåfall tyder det på att vilma har varit bosatt där ett tag (minst 1 år).
I bilen så syns varselljackor, kanske för att likna en polisman?
Senast redigerad av Ignion Idag kl. 02:49.
Citera
Idag, 02:47
Medlem
smickras avatar
Citat:
Detta skrev chatgpt som svar när jag frågade om hur chansen e att han döms.. genuint livrädd mvh kvinna.

Men svensk domstol ställer en separat fråga:

Kan vi utesluta alla andra rimliga förklaringar till hur döden inträffade?

Om rätten ens teoretiskt – accepterar ett scenario som:

"hon dog av X"

"han fick panik och styckade kroppen"

→ då får de inte döma för mord, hur sjukt det än känns.

Detta är inte för att skydda gärningsmän – utan för att systemet är besatt av att inte döma fel person för mord. Problemet är att det ibland leder till absurda utfall

Chat gpt vet lika mycket om detta som vilka som vinner nästa Curling VM.
Lägg ned det där skräpet.
Citera
Idag, 02:50
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Precis han förtjänar inte ett kvinnonamn bara för han vill bli kallad Vilma. Det är för mycket respekt att låta han välja artistnamn.
Han hette Robin när han först gjorde sig känd genom att kidnappa en liten tjej 2019.
Snart kommer han dessutom byta namn igen.
Exakt.
Robin Säbb-Hjerth.
Inga andra namn.
Och inget kvinnonamn för mannen som hatade kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in