Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 12:26
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
SJÄLVKLART förstår han allvaret, annars hade hade inte försökt gömma gärningen och komma undan. Sluta hitta på ursäkter som att han inte visst vad han höll på med

Hade han inte förstått allvaret hade han inte ansträngt sig att gömma undan allt utan gjort allt öppet

Bemödar mig inte med att svara två gånger på samma sak. Läs tidigare inlägg för bredare tankespektra.

Har heller inte hittat på ursäkter, har bara visat hur man kan tänka utanför ramarna
Citera
2025-12-31, 12:26
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Som jag uppfattat det har han tagit "Vilma" som ett av sina förnamn i folkbokföringen.
Så han har fortfarande kvar sina gamla namn som Robin tex.

Som jag skrev tidigare visar detta på i mitt tycke att han INTE identifierar sig som enbart kvinna. Antingen identifierar han sig som både man och kvinna eller så är namnet taget för att provocera.

Hade han identifierat sig som kvinna hade han säkerligen inte behållit sina gamla namn då de påminner om en man inte känner igen sig i och inte vill identifiera sig i.

Iom den nya lagen där man lättare kan byta kön även i folkbokföringen så skulle han säkerligen redan gjort det om det varit kvinna han hade identifierat sig som.

Men eftersom han fortfarande är registrerad som man så känns det mer som en provokation eller kanske t.om en hyllning till Tishko

Det kokar nog rätt friskt i den där alienskallen.

Han är gravt störd. Punkt.
Citera
2025-12-31, 12:27
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Var det inte den bilen han kraschade med flit genom att frontalkrocka en taxibil?
Har för mig det var hans chef på ett åkeri som sa att han hade en före detta polisbil med blåljus, alltså inte 2019

Citat:
Ursprungligen postat av Ignion
Nej, han har inte haft samma bil sen dess.
Vid kidnappningsförsöket så hade han en mörkblå saab.
Idag har han en svart V70 med tonade rutor. Han har definitivt försökt pimpa den för att se ut som en civilpolisbil
Så med andra ord pimpar han alla sina bilar som polisbilar/civilbilar.

Gissar att bilen 2019 var den första då iom 6 år sedan.

Då är det ju garanterat en mening bakom det, och inte bara "en fix ide" han hade för 6 år sedan.
Citera
2025-12-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Hur menar du? Skriver på svenska och norska. Därav min undran om Robin kan ha norsk påbrå? Hans efternamn låter norsk och enligt bilder så hänger han i Norge (samt står på hans fb att han talar norska)

Verken Hjerth eller Andersson er norske etternavn. Morderen er svensk, og det finnes ingen andre kilder eller prov for eventuelt norsk påbrå
Citera
2025-12-31, 12:31
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Tack! Ja, det måste det vara.
Går det att se när annonsen publicerades?

Vilma uppger sig vara 25 år i annonsen. Robin/Vilma är född 28 november 1999.
Annonsen med önskat inflyttningsdatum 1 mars har kanske publicerats i slutet på 2024/i början på 2025?

Nu får nog Robin/Vilma ett förstahandskontrakt på en liten etta med WC för lång tid framöver…..
Citera
2025-12-31, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag tycker vi kan skicka dessa odjur till Ryska fängelser… hyra platser där på Black dolphin! Dom ska fan inte ha det bra någonsin.. förhoppningsvis hamnar han i Estland.
Önskar verkligen att Sverige vågade straffa dessa kvinnomördare och samhällsförstörare på ett sådant sätt! Sända budskapet att, om du skadar en av oss så kommer vi inte skydda dig nånstans.
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Styckmord är ovanliga, det sker 1,5 styckmord per år statistiskt. Ja män är överrepresenterade - som inom alla våldsbrott - och kvinnliga styckmördare är mycket ovanliga. Men både Jonna som styckade sin kvinnliga rival i Askersund 2014 och Maria som styckade sin make 1998 var kvinnor.

Sedan har vi ett antal mördare med könsidentitetsproblematik.
- Ulf Olsson som dödade Helen i Högsby liksom offret Pernilla 1989, blev kvinna i fängelset,
- sonen, numera ”Josefin”, som mördade båda sina föräldrar i Hjo 2020 blev också kvinna,
- Kristoffer/Kim Marie Johansson som styckmördare (dömdes för dråp) i Boden 2013 och nu är kvinna,
- sonen med sambo, som bytt kön till man och sedan bytt tillbaka, som båda dömdes för styckmord av Mikael i Karlskrona 2020
- nu senast barnamördaren Paulus i Södertälje april 2024 som bytt kön till kvinna.

Var denne Robin/Vilma ska kategoriseras könsmässigt i statistiken återstår att se. Precis som några av fallen ovan. Kanske en egen grupp.?
Kan könsbyte va ett sätt för dessa människor att börja ett nytt liv?
Verkar nästan som att Vilma lyckats med det genom att maskera sig som kvinna.
Helt sjukt att samhället slösar vårdresurser på att möblera om dömda förbrytares kroppar.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Som jag uppfattat det har han tagit "Vilma" som ett av sina förnamn i folkbokföringen.
Så han har fortfarande kvar sina gamla namn som Robin tex.

Som jag skrev tidigare visar detta på i mitt tycke att han INTE identifierar sig som enbart kvinna. Antingen identifierar han sig som både man och kvinna eller så är namnet taget för att provocera.

Hade han identifierat sig som kvinna hade han säkerligen inte behållit sina gamla namn då de påminner om en man inte känner igen sig i och inte vill identifiera sig i.

Iom den nya lagen där man lättare kan byta kön även i folkbokföringen så skulle han säkerligen redan gjort det om det varit kvinna han hade identifierat sig som.

Men eftersom han fortfarande är registrerad som man så känns det mer som en provokation eller kanske t.om en hyllning till Tishko

Vilma skriver själv att hon är kvinna här.
https://rentumo.se/hyresgastprofiler/kvinna-25-soker-lagenhet-i-stockholm-939
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Tack! Ja, det måste det vara.
Går det att se när annonsen publicerades?

Nej tyvärr, men han skriver att han är 25 år i annonsen.
Jag tänker Menigo, lastbilschaufför, katter, hyr stuga.
Innebär också att han arbetat ganska länge på Menigo då. Undrar om det är samma stuga?
Citera
2025-12-31, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Nu ska ju gärningspersonen genomgå en RPU, jag antar att den blir i Stockholm. Var placeras personen när undersökningen är klar, är det utifrån resultatet på undersökningen? Sjuk=Helix, ej sjuk=häktet igen?
Åter till häktet: Efter undersökningen återförs personen i regel till häktet (eller en annan anstalt) i väntan på att domen faller eller att domstolen fattar beslut.
Citera
2025-12-31, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag tycker vi kan skicka dessa odjur till Ryska fängelser… hyra platser där på Black dolphin! Dom ska fan inte ha det bra någonsin.. förhoppningsvis hamnar han i Estland.

Nu talar det ociviliserade gamla testamentet genom dig. De ska vårdas och blir de inte friska ska de inte släppas ut. Nej hen kommer inte hamna i Estland.
Citera
2025-12-31, 12:34
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Så med andra ord pimpar han alla sina bilar som polisbilar/civilbilar.

Gissar att bilen 2019 var den första då iom 6 år sedan.

Då är det ju garanterat en mening bakom det, och inte bara "en fix ide" han hade för 6 år sedan.
Ja verkar va en grej.
Han brukade slå på blåljusen för att komma snabbare fram i köer men han ska ha fantiserat om att stoppa folk och låtsas va polis.

Bilen han krockade med flit var tydligen en Saab 9-5.

Vad har han gjort med hyrbilen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in