Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simsalabim24
Måste väl ända vara han?

https://rentumo.se/hyresgastprofiler/kvinna-25-soker-lagenhet-i-stockholm-939

Yikes...

Nog blir det nytt hem. På anstalt.

Funderar ändå på om han inte begått fler brott. Åren -21 till nu?
Citera
2025-12-31, 12:20
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
SJÄLVKLART förstår han allvaret, annars hade hade inte försökt gömma gärningen och komma undan. Sluta hitta på ursäkter som att han inte visst vad han höll på med

Hade han inte förstått allvaret hade han inte ansträngt sig att gömma undan allt utan gjort allt öppet

Ja. Läser man hela FUP från kidnappningsförsöket på Ekerö så märker man att han vet vad han gjorde. Han testar sig bara fram gällande vad han kan förklara bort och inte. Inte helt korkad man. Bara störd. Han vet mycket väl vad som är rätt och fel. Det förklarar han själv i förhören. Sen hur mycket han bryr sig om vad som är rätt eller fel, det är en annan femma.
Citera
2025-12-31, 12:21
Medlem
Citat:
Måste väl ända vara han?

Den pannan går inte att ta miste på.
Yes det är han.
Citera
2025-12-31, 12:21
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Byter personen namn på riktigt i folkbokföringen, eller byter denne bara namn på sina sociala medier ?
Som jag uppfattat det har han tagit "Vilma" som ett av sina förnamn i folkbokföringen.
Så han har fortfarande kvar sina gamla namn som Robin tex.

Som jag skrev tidigare visar detta på i mitt tycke att han INTE identifierar sig som enbart kvinna. Antingen identifierar han sig som både man och kvinna eller så är namnet taget för att provocera.

Hade han identifierat sig som kvinna hade han säkerligen inte behållit sina gamla namn då de påminner om en man inte känner igen sig i och inte vill identifiera sig i.

Iom den nya lagen där man lättare kan byta kön även i folkbokföringen så skulle han säkerligen redan gjort det om det varit kvinna han hade identifierat sig som.

Men eftersom han fortfarande är registrerad som man så känns det mer som en provokation eller kanske t.om en hyllning till Tishko
Citera
2025-12-31, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Har det kommit fram varför polisen väntade 10 timmar innan de grep honom och vad polisen och GM höll på med under denna tid?
De enda vi vet är att de spanade direkt på honom efter NFC svaren, idioten jobbade ju då så var väl därför de tog en sån tid. Deras mission var att ta han på bar gärning vilken lyckades galant
Citera
2025-12-31, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Byter personen namn på riktigt i folkbokföringen, eller byter denne bara namn på sina sociala medier ?

I och med en person ändrar namn blir det också ändrat i folkbokföringen. Men då GM har skyddad identitet kan man inte se det på webben.
Citera
2025-12-31, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Har det kommit fram varför polisen väntade 10 timmar innan de grep honom och vad polisen och GM höll på med under denna tid?

Han var på jobbet… dom skugga han där vad jag fatta de som. kanske de även visste hon var död i huset då men ville vänta och se vad han skulle göra. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/uppgifter-vilma-andersson-slog--till-gick-till-jobbet-nasta-dag/
Citera
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag tycker vi kan skicka dessa odjur till Ryska fängelser… hyra platser där på Black dolphin! Dom ska fan inte ha det bra någonsin.. förhoppningsvis hamnar han i Estland.
Vet inte om han kommer hem hel då

Men det hade inte varit en tragedi direkt
Senast redigerad av Lemonade.347 2025-12-31 kl. 12:27.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Nu ska ju gärningspersonen genomgå en RPU, jag antar att den blir i Stockholm. Var placeras personen när undersökningen är klar, är det utifrån resultatet på undersökningen? Sjuk=Helix, ej sjuk=häktet igen?
De blir helix, av vad jag förstått så transporteras personen tillbaks till häktet efter genomförd rpu. Du får rättspsykiatrisk vård efter rättegången om jag inte läst allt fel (läst mycket själv då jag oxå kanske får en rpu)
Citera
2025-12-31, 12:24
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Måste väl ända vara han?

Tack! Ja, det måste det vara.
Går det att se när annonsen publicerades?
Citera
2025-12-31, 12:25
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det har du rätt i. Den här typen av bestialiska styckmord osv. uppfattar jag nästan alltid handlar om vita män som förövare. Med vissa undantag såklart. Men nästan alltid män oavsett.

Styckmord är ovanliga, det sker 1,5 styckmord per år statistiskt. Ja män är överrepresenterade - som inom alla våldsbrott - och kvinnliga styckmördare är mycket ovanliga. Men både Jonna som styckade sin kvinnliga rival i Askersund 2014 och Maria som styckade sin make 1998 var kvinnor.

Sedan har vi ett antal mördare med könsidentitetsproblematik.
- Ulf Olsson som dödade Helen i Högsby liksom offret Pernilla 1989, blev kvinna i fängelset,
- sonen, numera ”Josefin”, som mördade båda sina föräldrar i Hjo 2020 blev också kvinna,
- Kristoffer/Kim Marie Johansson som styckmördare (dömdes för dråp) i Boden 2013 och nu är kvinna,
- sonen med sambo, som bytt kön till man och sedan bytt tillbaka, som båda dömdes för styckmord av Mikael i Karlskrona 2020
- nu senast barnamördaren Paulus i Södertälje april 2024 som bytt kön till kvinna.

Var denne Robin/Vilma ska kategoriseras könsmässigt i statistiken återstår att se. Precis som några av fallen ovan. Kanske en egen grupp.?
Citera
2025-12-31, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Yikes...

Nog blir det nytt hem. På anstalt.

Funderar ändå på om han inte begått fler brott. Åren -21 till nu?
Han kanske började med djur, de står ju även att hen haft djur boendes hos sig, men polisen kollar nog upp ouppklarade brott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in