Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disneylover
Spärra in monstret "Vilma" som gjorde det här!!! Och spärra även in killen som mördade den oskyldiga kvinnan i Boden. Såna här monster vill vi inte ha i samhället.

Jag hoppas att dessa fall inte kommer glömmas bort efter typ några dagar, risken finns väl (och jag säger inte att man inte ska gå vidare) men jag hoppas man kan hedra minnet av de två kvinnorna som föll offer för vansinnet. <3
Killen i Boden är död. Sover du under en sten
Citera
2025-12-31, 12:11
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disneylover
Spärra in monstret "Vilma" som gjorde det här!!! Och spärra även in killen som mördade den oskyldiga kvinnan i Boden. Såna här monster vill vi inte ha i samhället.

Jag hoppas att dessa fall inte kommer glömmas bort efter typ några dagar, risken finns väl (och jag säger inte att man inte ska gå vidare) men jag hoppas man kan hedra minnet av de två kvinnorna som föll offer för vansinnet. <3
Killen i Boden kommer att spärras in, sex feet under, för han är död, sjkuten av poliser.
Citera
2025-12-31, 12:13
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
I tråden om kidnappningen 2019 så skrev en fd arbetskompis till honom att Robin visade delar han köpt till sin bil som skulle efterlikna en polisbil. Och att han brukade leka civilsnut och stanna personer.

Har han haft samma bil sen dess kan man ju fråga sig hur många han försökt lura.

(FB) Stockholm (Ekerö) - kidnappningsförsök av flicka 2019-06-25
Var det inte den bilen han kraschade med flit genom att frontalkrocka en taxibil?
Har för mig det var hans chef på ett åkeri som sa att han hade en före detta polisbil med blåljus, alltså inte 2019
Citera
2025-12-31, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Hans tänder är ojäämna, men det är inte direkt något ovanligt.
Det är hans försök att göra sig "flickgullig" som gör att det står ut liksom.
Hade han agerat normalt och utan gulliga miner så hade det inte sett lika underligt ut.

Såg video dom outade honom på Dumpen, då var han mörk, med skägg
Citera
2025-12-31, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
En tanke som slog mig igårkväll. Det har pratats en del från gamla arbetsgivare om att det var svårt för R/V att ta tillrättavisningar och arbetsuppgifter på allvar.
Det sas även att R/V under häktningsförhandlingen satt med armarna i kors och inte rörde en min.

Kan det vara så enkelt att R/V inte förstår att det som skett är en allvarlig händelse? Han kanske är såpass försvunnen i sin egen psykiska sjukdom att han inte begriper skillnaden på små och stora saker, och tänker att detta inte är nån big deal, han har ju "bara" slagit ihjäl nån?
Lever han möjligen i en verklighet där detta kommer "lösa sig tids nog"?

SJÄLVKLART förstår han allvaret, annars hade hade inte försökt gömma gärningen och komma undan. Sluta hitta på ursäkter som att han inte visst vad han höll på med

Hade han inte förstått allvaret hade han inte ansträngt sig att gömma undan allt utan gjort allt öppet
Citera
2025-12-31, 12:17
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Såg video dom outade honom på Dumpen, då var han mörk, med skägg

Har du länk? Allt jag hittar på dumpen om honom så är han ljus.
Citera
2025-12-31, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
I tråden om kidnappningen 2019 så skrev en fd arbetskompis till honom att Robin visade delar han köpt till sin bil som skulle efterlikna en polisbil. Och att han brukade leka civilsnut och stanna personer.

Har han haft samma bil sen dess kan man ju fråga sig hur många han försökt lura.

(FB) Stockholm (Ekerö) - kidnappningsförsök av flicka 2019-06-25

Nej, han har inte haft samma bil sen dess.
Vid kidnappningsförsöket så hade han en mörkblå saab.
Idag har han en svart V70 med tonade rutor. Han har definitivt försökt pimpa den för att se ut som en civilpolisbil
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nja hen fick väl diagnoser, men den allvarliga psykiska störningen, som lagen kräver, saknades. Det krävs att det ska finnas en psykos, så patienten inte har en korrekt verklighetsuppfattning. Så det är inte ett medicinskt problem utan ett juridiskt. Fördelen är att det blir mer rättvist. Personer ska först och främst dömas till fängelse för brottet man begått inte för det man kan tänkas göra i framitden. Nackdelen är att det finns en liten grupp människor som är för farliga att ha ute.

Ex

1 Seriesexbrottslingar - Ex Nytorgsmannen

2 Vissa (potentiala) mördare

3 Seriekvinnomisshandlare

4 paranoida rättshaverister, som har våldsamt beteende - Gryningspyromanen och Bombmannen

Vi hade tidigare en variant internering/förvar. Det fungerade dåligt. Vi låste in fel personer. Danmark och Norge har förvar. Men de fungerar lite olika. I Danmark verkar man döma mycket få människor till förvar och de har begått extremt grova brott. Genomsnittstiden i förvar i Danmark är runt 15år. Dvs lägre än genomsnittet för svenska livstidsstraff. I Norge dömer man många fler till förvar, men vanlig tid är runt 4.5 år i förvar och ofta kortare än den utdömda minimumtiden.

Jag tycker vi kan skicka dessa odjur till Ryska fängelser… hyra platser där på Black dolphin! Dom ska fan inte ha det bra någonsin.. förhoppningsvis hamnar han i Estland.
Citera
Medlem
Måste väl ända vara han?

https://rentumo.se/hyresgastprofiler/kvinna-25-soker-lagenhet-i-stockholm-939
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Har det kommit fram varför polisen väntade 10 timmar innan de grep honom och vad polisen och GM höll på med under denna tid?
Citera
2025-12-31, 12:19
Medlem
Nu ska ju gärningspersonen genomgå en RPU, jag antar att den blir i Stockholm. Var placeras personen när undersökningen är klar, är det utifrån resultatet på undersökningen? Sjuk=Helix, ej sjuk=häktet igen?
Citera
2025-12-31, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simsalabim24
Måste väl ända vara han?

https://rentumo.se/hyresgastprofiler/kvinna-25-soker-lagenhet-i-stockholm-939
Hallå kolla namnet vilken ful och äckliga parasit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto