Jag har avhållit mig i perioder och mår bra av detta både fysiskt och psykiskt. Jag har inga planer på att verken ha sex eller onanera av olika anledningar. Just nu i detta skede av livet.
Jag har däremot ett problem, jag kommer i sömnen. Även om inte jag blir precis lika dränerad så känner jag att energierna minskar och jag inte är lika upp. Det leder oftast till att jag onanerar och sen börja om. Grejen är att jag vill klara mig längre vi snackar 100 eller 200 dagar. Fast jag klarar mig bara antingen 7 dagar eller 40 dagar.
Det som får mig att egentligen börja om det är att jag kommer i sömnen jag tappa liksom hoppet för mig handlar det om att hålla inne säden. Både för fysiologiska skäl men även spirituella. Jag märker tydliga fördelar och vill fortsätta. Kan ni hjälpa mig att undvika att det sker i sömnen? Ni som är verkligen insatta, hur mycket livskraft förlorar man i sömnen jämfört med om man gör det själv?
Jag noterar att jag glömt checka in på alldeles förlänge... Jag är dock fortfarande runkmunk i allra högsta grad.
Så jag gör en #check och hoppas att jag inte brutit mot allt för många regler i och med mina uteblivna avstämningar, och således fortfarande räknas med i utmaningen.