2025-12-27, 20:17
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Riktigt vidrigt om det stämmer.
Nog tror jag GM och BO var inne i huset först.
Grannen hörde att "det var livat" på morgonen då han gick en promenad med hunden.

Om det låg en mördad kvinna utomhus redan då så borde hunden ha reagerat på det. Och någon borde ha sett det. Ca 09.00

Så det är väl lika troligt att de grälade högljutt, ett skrik hörs, döttrarna vaknar och det blir 3 mot 1.
Han tar en kniv på köket och jagar kvinnan som springer ut.
En av döttrarna larmar kring 11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Detta tyder helt klart på att han hade en annan anledning att komma in i huset. Det fanns flickor där......GM var en ung man med problem på den fronten.

Men då måste det finnas en koppling. Hur skulle han annars veta det? Kom de ut när de hörde mamman skrika? Mycket som är oklart här och eftersom GM är död lär det bli mycket obesvarat kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja men andra BO har väl en mamma!

Fattar inte vad du snackar om.
De två tjejerna har en mamma som mördats.
Den mördade mamman har en mamma som antingen är ovetandes eller i chock / demens
Citera
2025-12-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolbord
Är nog bara du som ser det som en ursäkt, jag vet att det förhåller sig exakt som jag skrev.
Är mer en förklaring.

Det stämmer ändå inte att alla med missbruk har psykisk ohälsa i grunden som de självmedicinerar.

En del börjar av nyfikenhet, grupptryck, fester och fastnar sedan i jakt på "kicken" (dopamin-påslaget).

Missbruket leder sedan till psykisk ohälsa.
Citera
2025-12-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifers_dick
Lilla Boden, får räknas som glesbygd. Var utgick patrullen från? Var det en bil, med konstaplar med flätat hår, som hamnade underläge och fick skjuta verkanseld. När anlände ytterligare patruller?
Med tanke på bilden i reportaget där man ser hur huvudentrén är byggd i förhållande till infarten så förstår man att det kan bli trängt läge, särskilt då dörren öppnas utåt mot infarten.

https://www.sverigesradio.se/artikel/polisen-undersokte-mordplatsen-i-boden-vill-ha-in-tips?fbclid=IwdGRjcAO84LRleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFw cF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEed7evuQiGuyrd7nlLT-gBlYD-Nduo1Ons_cOSPpZD5agomcdA4KhLUb165T4_aem_xgU2gum0Rd dZ SxBZbMZp3A
Citera
2025-12-27, 20:21
Medlem
Ja. Vad vi behöver är duktiga kunniga läkare i detta landet och vänliga sjuksköterskor med hjärtat på rätta stället
Citera
2025-12-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldTuppen
Kan någon destillera tråden?

Gm? BO? Vad hände?

2005: Norrlänning importerar ett luder från gaturna i Kolombia som släpar med sig sina tre ungar. Två söner och en dotter. Kvinnan är såklart grov narcissist och personlighetsstörningar existerar i samtliga ungar, som hon totalt negligerat.

2025: Yngsta sonen försöker begå självmord genom hoppa från 4e våningen under sommaren men klarar sig. Han läggs in på psyket medan morsan gråter ut i media. Sonen skrivs ut från psyket och bestämmer sig plötsligt för att ta sig in i huset hos vad som verkar vara totala främlingar. Han mördar mamman i huset och torterar och eventuellt våldtar hennes två tonårsdöttrar. Polisen anländer, mördaren lugnar inte ner sig, så de skjuter ihjäl honom.

Bland BO är mamman död och hittades död liggandes utanför sitt hus. De två döttrarna är för tillfället i stabilt läge och det verkar som de kommer överleva.

Finns med andra ord flera bovar i dramat, horkarlen med dåligt omdöme, Kolombianska morsan och psykopatsonen.
Citera
2025-12-27, 20:23
Medlem
Citat:
Naturligtvis har du rätt. Men tänk efter......vilken läkare är beredd att bli åtalad eller mista sin legitimation för att gå emot en lagstiftning som är som den är. LPT är enormt tam..... kanske av välvilja, även om jag tvivlar. Men vi kan inte heller förvänta oss att alla psykiatriker gör det de finner är rimligt, om de riskerar sina ansträngningar och läkarlegitimationer.
Kom ihåg att denna lag tillkom på på 1990- talet när det fanns en politisk ambition att minska antalet slutenvårdsplatser drastiskt. Dessa är ju som bekant kostsamma.....på den tiden räknade man med 700 000 per år. Nu är säkert kostnaden någonstans mellan 1,5 och 2 miljoner per år. Klart som korvspad att politikerna vill hålla nere sådana kostnader. Dessutom ger det extra goodwill att kunna säga att de inte vill låsa in sjuka människor.
Finns det exempel på såna rättegångar/stämningar?? Verkar som rädslan tagit orimliga proportioner för läkarna
Citera
2025-12-27, 20:24
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
hoppas läkaren kan sova gott nu när den tyckte han va inte farlig för samhället
Läkare bryr sig inte, de är alla psykopater som tvår sina händer. Det är aldrig deras fel. Det vet alla som jobbar inom sjukvården.
Senast redigerad av Tolvan 2025-12-27 kl. 20:28.
Citera
2025-12-27, 20:24
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atsuki
Det stämmer ändå inte att alla med missbruk har psykisk ohälsa i grunden som de självmedicinerar.

En del börjar av nyfikenhet, grupptryck, fester och fastnar sedan i jakt på "kicken" (dopamin-påslaget).

Missbruket leder sedan till psykisk ohälsa.
Precis.

Sen blir de mer och mer manipulerande i kontakter med socialtjänst/lvuhem/missbruksvård etc.
Det är aldrig deras eget fel, alltid någon annans.

Och socionomer köper det med hull och hår.
Citera
2025-12-27, 20:25
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Han ville väl på sitt sätt övertyga dem om att han var en förträfflig älskare. Gick det inte med argument så tog han väl till våld. Och ja....jag ser det inte som uteslutet att det innefattade sexuellt våld mot en av flickorna.

Jag vet att min teori är hemmasnickrad, men jag finner detta scenario som det mest rimliga.
Kom ihåg att GM tog sig från sin bostad till huset ifråga utan att bete sig apart eller konstigt. Och varför skulle han bege sig till ett hus långt ifrån hans hem om det inte fanns en särskild anledning att detta hus var speciellt för honom.
Det är detta jag har problem med att förstå.
Att en enstöring går till en skola & skjuter som Rickard Andersson el. attackerar ngn ute som Daniel Nyqvist är logiskt på ett sätt: de behåller fortfarande distansen till människor.

Enstöring el. socialt tafatt: går man då hem till ngns hus & tvingar till sig närhet? Det rimmar lite illa.
Utsätta dem för våld & elände? Ja.
Citera
2025-12-27, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Jag har fått det motivet i PM men det fanns samtidigt redan i tråden liksom anmälan som nämnts så det det finns väl en möjlighet att det är något i det som tänt en gnista. Ingen aning faktiskt.

Jag tänker ungefär som dig tror jag. Man kan bara utgå ifrån vad man vet och försöka minimera bruset, det är vad man kan utesluta som leder en framåt, inte hur många spekulationer och rykten man kan hålla vid liv.

Ingen har frågat varför GM skulle vara spekulant på en fotpedal till en keyboard tex. Sysslade han med musik?
Frågan kvarstår, vad placerade GM på just den adressen, tar ihjäl en kvinna, ger sig på hennes barn med synnerligen grovt våld, attackerar polis som anländer (Sucide by cop enl. min uppfattning). Att i princip alla ledningar i skallen brunnit förstår man efter att hans att hans psykiska o mentala tillstånd är i absolut bottenläge. Men varför hoppar han inte ännu en gång från balkongen, men det är klart, det gjorde jävligt ont och hade inte avsedd verkan och tänkt utfall vid det tillfället. Han måste ha varit en "tickande "bomb" som gick omkring efter han skrevs ut den 17'e december (osäker på datum ??)

Han var knappast intresserad av innehållet i annonsen utan då snarare annonsören om det var en tänkt dörröppnare/kontakt fast det är jäkligt långsökt men inte omöjligt. Man vill ju gärna veta vad som placerade honom på just den platsen (adressen) eller är det bara en stor tillfällighet vilket är jäkligt svårt att ta in och förstå även om han var just en "tickande bomb" och uppenbarligen i stånd att döda/lemlästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in