2025-12-27, 17:10
  #2473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad skulle de ha gjort menar du?
Det handlar om en psykiskt sjuk - myndig person - som mamman fick in på tvångsvård precis före jul. Vad mer skulle hon ha gjort anser du?

Mamman har inte varit en närvarande eller känslosam förälder, aldrig kommit på en fotbollsmatch eller ett föräldrasamtal. Aldrig skjutsat till träningar eller jobb. Tillät alkohol och narkotika från ung ålder och fester när hon var hemma. Lär mer i sammanfattningen av Greven.
Citera
2025-12-27, 17:10
  #2474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Fast nu hade han ju inte tagit sin medicin.
Är det något han har berättat för dig eller har du sett att han inte tar sin medicin?
Citera
2025-12-27, 17:11
  #2475
Medlem
Sjukt hemskt för flickorna. Och sedan att de är de enda som kan berätta om vad som hände under flera timmar, och tvingas återuppleva det om och om igen i förhör antagligen. Eftersom det saknas koppling är det väl flickorna också som kan ge en viss bild på motivet, vad GM tänkte och sa mm under gärningen.
Citera
2025-12-27, 17:12
  #2476
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
kan tycka att det är lite märkligt att gå ut i pressen två dagar efter en sån här grej, oavsett om hon skyller på psykiatrin eller inte. hon har beskrivits som narcissist av han som kände storebrodern och det ligger kanske lite i linje med att göra en sån här intervju.
Jag gissar att "pressen" sökte upp henne, inte tvärtom - och att eftersom hon fick in honom på tvångsvård den 17 december så hon vill hon både berätta att han var sjuk, inte ond, och att det ansvaret för detta faktiskt kan läggas på psyk. För att de gjort ett felbeslut kan det väl inte råda någon tvekan om.
Citera
2025-12-27, 17:13
  #2477
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Mamman har inte varit en närvarande eller känslosam förälder, aldrig kommit på en fotbollsmatch eller ett föräldrasamtal. Aldrig skjutsat till träningar eller jobb. Tillät alkohol och narkotika från ung ålder och fester när hon var hemma. Lär mer i sammanfattningen av Greven.
Nej, hon har inte varit en "bra" mamma enligt uppgifterna -- hur väl de stämmer vet vi inte - men det gör henne inte ansvarig för psykets felbedömning och att han begår mord.
Citera
2025-12-27, 17:13
  #2478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benka60
Är det något han har berättat för dig eller har du sett att han inte tar sin medicin?

GMs mamma sa det till tidningen... Att han slutade ta sin medicin pga biverkningarna.
Citera
2025-12-27, 17:13
  #2479
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad skulle de ha gjort menar du?
Det handlar om en psykiskt sjuk - myndig person - som mamman fick in på tvångsvård precis före jul. Vad mer skulle hon ha gjort anser du?

Om man säger att hon är så rädd att hon låser dörren så skulle väl en normal människa ringa 112 och se till att han blir inlåst.
Hon har inte gjort ett skit enligt min mening utan det är en ursäkt för skydda sig själv.
Vi läser ju i tråden att barnen ej fått någon stöttning och dottern på ett HVB-hem..

Det här är en kaosfamilj som inte prioriterar barnen. Det kan man läsa mellan raderna enligt mig.
Citera
2025-12-27, 17:14
  #2480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
”Teknikerna använde bland annat en kofot för att skrapa snö och is vid farstutrappan och undersökte en lucka till ett utrymme under trappan.” Uppdaterat idag 08.10.

https://www.sverigesradio.se/artikel/polisen-undersokte-mordplatsen-i-boden-vill-ha-in-tips?fbclid=IwdGRjcAO84LRleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFw cF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEed7evuQiGuyrd7nlLT-gBlYD-Nduo1Ons_cOSPpZD5agomcdA4KhLUb165T4_aem_xgU2gum0Rd dZ SxBZbMZp3A

Misstänker polisen att han övernattat i något olåst utrymme möjligtvis?
P-O Andersson bekräftar även senast igår (se klipp från 13.18 i samma länk) att de fortfarande inte hittat någon koppling till familjen. Så vi kanske kan sluta älta *jobbat ihop på Willys *ex-pojkvän *whatever bullshit

Skulle inte tro det. Det verkar väl väldigt långsökt att mördaren skulle ha sovit utomhus.
Men vi kan tjata om det i stället för Willys en stund.
Citera
2025-12-27, 17:14
  #2481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, hon har inte varit en "bra" mamma enligt uppgifterna -- hur väl de stämmer vet vi inte - men det gör henne inte ansvarig för psykets felbedömning och att han begår mord.

Nej men hon vill vara snabb på lägga skulden på någon för att flytta fokus från henne.
Citera
2025-12-27, 17:16
  #2482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Ett möjligt och enligt min bedömning troligt scenario är att MGM har skrivits ut från psykiatrisk vård. Därefter kan han ha deltagit i en fest under sen julaftonsnatt eller tidig juldagsmorgon, alternativt konsumerat alkohol på egen hand. Det är även möjligt att han därefter rört sig planlöst i området under påverkan av alkohol och psykisk instabilitet.

Han kan ha tagit sig mot Willys-området, vilket är ett område han sedan tidigare är bekant med. Vid detta tillfälle lär han ha varit i ett mycket instabilt psykiskt tillstånd, eventuellt med psykotiska inslag. Det kan skulle kunna vara så att han därefter gömt sig i eller i anslutning till fastigheten, exempelvis i ett förråd, trapphus eller annat utrymme.

När det psykiska tillståndet förvärrats kan han antingen ha blivit upptäckt eller själv försökt ta sig in i bostaden. I samband med detta kan våldet ha inletts, med modern som första offer. Situationen inne i bostaden kan därefter ha präglats av panik, fortsatt desorientering och allvarlig sinnesförvirring. Det är även möjligt att ytterligare alkoholkonsumtion skett under händelseförloppet.

Sammantaget tror jag händelsen varit präglad av akut psykisk kris, kraftig alkoholpåverkan och bristande verklighetsförankring.

Colorama-parkeringen (som ligger mittemot Willys) är känt för att ha massa kids där sent på kvällarna. De kör sina obehagliga epa-traktorer och ”raggar-bilar” och pumpar EPA-dunk med sönderspelade baslådor varenda chans de får. Inte omöjligt att MGM varit med i någon bil på julaftonskvällen och sedan antingen blivit utslängd pga oskön personlighet alternativt hamnat på efterfest i sanden-området. Vet av erfarenhet att det finns en hel del party people i närheten av Willys.
Enligt vad jag hört så var det i alla fall -20 och kallare den 23/12, oklart om kylan var liknande den 24-25/12, men i sådana fall känns det ju inte orimligt att man i ett sådant tillstånd söker skydd i någons gårdsutrymme när man känner sig för trött för allt annat. Taxi är ju definitivt en brist i Boden men ch framförallt på småtimmarna.
Någon som har koll på ”vem kör ikväll-grupperna” på Facebook och kan se om MGM bett om sva*taxi på julafton eller natten mot juldagen?
__________________
Senast redigerad av Sarahsamarit 2025-12-27 kl. 17:19.
Citera
2025-12-27, 17:16
  #2483
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag tror fortfarande snubben hade börjat gå på tren (trenbolon). Det ihop med psykisk ohälsa + andra substanser skapar ett monster: extremt aggressiva & konstant kåta så de kan gå ut & försöka sätta på vem el. vad som helst.

2 km till en MILF är ingen distans.
Förr i världen gick män flera mil genom skogen.

Om man lägger till potentiell svartsjuka till cocktailen så är det inte helt otroligt att det här är förklaringen.
Citera
2025-12-27, 17:17
  #2484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marabouchoklad123
GMs mamma sa det till tidningen... Att han slutade ta sin medicin pga biverkningarna.
Såg ett inlägg för en stund sedan. Vet GM:s mamma om detta? Hon lade nyss ut ett in inlägg om ishockey.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in