2025-12-30, 09:07
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Finns det någon sammanfattning att läsa där GM identitet och BO dito framgår?
(FB) Kvinna avliden, 2 skadade, GM skjuten till döds av polisen, Boden (2025-12-25)
Citera
2025-12-30, 09:09
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
(FB) Kvinna avliden, 2 skadade, GM skjuten till döds av polisen, Boden (2025-12-25)
Lovely, tusen tack!
Citera
2025-12-30, 09:40
Medlem
om vi fokuserar lite på den yngre dottern som bor (bodde) tillsammans med sin mamma
firade hon jul (julafton) med sin pappa och skulle komma hem på juldagen?

var bor hennes pappa?

har hon träffat gm på någon fest eller liknade senaste dagarna (knappast julafton?)

får för mig att det har varit något som triggat igång gm och att han var ute efter henne och väntade i timmar på att hon skulle komma hem?
kan det handla om droger eller att han har varit närgången och hot om någon anmälan?
Citera
2025-12-30, 09:45
Medlem
Flera på fb hade rätt om gisslan drama:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/dottern-holls-gisslan-i-timmar-mamman-dog-efter-omfattande-vald
Citera
2025-12-30, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Vad hindrar dig från att starta en insamling själv?

Inget hindrar mig och det har nu skett men personen hette typ Bianca Ingrosso.
Citera
2025-12-30, 10:27
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Svenska spel har ju publicerat bilder från skrapningen så det stämmer ju inte.
OK! Visste inte det.
Citera
2025-12-30, 10:31
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicky75
Hon har ju sökt massor av hjälp, även trots att han varit myndig.
Har hon det? Eller påstår hon NU att hon har gjort det?

Vi har vittnesuppgift på att han som minderårig fick supa hemma. Och hon var aldrig på föräldramöten.
Självklart försökte skolan ta upp problem.
Citera
2025-12-30, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
När man läser på tv4 och deras facebooksida velar Rönninge mordet vara mer prioriterat.

Krävs nästan att hela Boden skall sprängas i luften av atombomb för att komma upp i fler reaktioner och sympatier. Varför kunde ingen donera en miljon till den i Bsoen?

Ja det är mycket Stockholms-fokus i vanlig ordning. I det här fallet kan man vara rätt säker på att pengarna skulle komma till nytta.

Två unga flickor behöver allt stöd dom kan få både nu och för lång tid framåt.
Citera
2025-12-30, 10:36
Medlem
Ok, så jag tar risken att få en varning för dubbelpost eller vad som helst nu. Men jag tycker att det händer för mycket i samhället som rör psykiskt sjuka och otillräcklig vård, tyvärr.

KOM TILL INSIKT!
Efter all skit som hänt den senaste tiden så bör ju även de ”allra godaste” även inse hur urbota dumt det är att släppa alla psykiskt sjuka fritt i samhället?

Det var av god anledning och med folkets bästa i åtanke man hade institutioner för de oåterkalleligt sjuka förr i tiden. Det är heeeelt sjukt hur det har blivit

Lås in och håll inlåst. Det är enda sättet att hantera detta. Släpp sargen på att alla ska ha samma rätt till frihet - det funkar inte.

Ni som tycker jag har fel, jag önskar innerligt att ni fick chansen att sitta ner med lite anhöriga och ta diskussionen därifrån, om psyksjukas ”rätt” till frihet.
Senast redigerad av Kanaltrollet 2025-12-30 kl. 10:50.
Citera
2025-12-30, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"P-O Andersson, kriminalkommissarie vid polisen i Luleå, svarar på mediefrågor i dag måndag 29 december mellan kl 13:30-14:30"

verkar som om han var ute efter den yngre dottern?

Ja, om han valde offer helt random skulle han inte vänta så länge på den andra dottern. Man kan också fråga sig varför han skonade den äldre dotterns liv,( även om hon blev utsatt för visst våld). Det finns en viss tanke eller avsikt i galenskapen. Här kan vi spekulera om ett motiv.
Citera
2025-12-30, 10:53
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Har hon det? Eller påstår hon NU att hon har gjort det?

Vi har vittnesuppgift på att han som minderårig fick supa hemma. Och hon var aldrig på föräldramöten.
Självklart försökte skolan ta upp problem.

Precis. Jag tycker informationen om att hon var en fullkomligt frånvarande mamma går stick i stäv med att hon pushat för hjälp.
Citera
2025-12-30, 10:56
Medlem
Route67s avatar
Det jag reagerar på är att GMs mamma varit så snabbt ute och målat upp en bild.

Först och främst är det jävligt osmakligt av henne att framställa sig själv som ett offer just nu. Som någon som var så tapper, som kämpade och blev sviken av alla. Som var rädd och låste in sig.

Man ska vara gode självupptagen för att kunna glömma de riktiga offren.

I en artikel säger hon att hon hörde honom gå ut och låsa ytterdörren den aktuella morgonen och hon GRÄT.

Brukar folk göra det när det gäller en vuxen son en morgon?
Visste hon att han var farlig just då?
Varför ringde hon inte polisen?

Eller är det bara efterhandskonstruktioner för att väcka sympati för henne själv.

Jävligt osmakligt och egotrippat.

Finns en annan familj, deras nära och kära, vänner och arbetskamrater, som ska ha all sympati och allt medlidande just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in