2025-12-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har information som gör gällande att modern var ute i närheten av huset och blev där knivskuren.

Han tog sig därefter in i huset.

Riktigt vidrigt om det stämmer.
Citera
2025-12-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Samma historia om personer som hamnar mellan stolarna. Kommunen står för socialtjänsten och regionen för sjukvård. Givetvis försöker de dumpa kostnaderna på varandra. Man behöver inte vara Einstein för att inse varför det blir så.
Har soc vägrat hjälpa eller liknande ska det fram! Nåt mkt otäckt händer i landet
Varför ser vi dagligen nyheter där folk köar för mat och gratis julklappar o kläder??
Citera
2025-12-27, 19:25
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
är väl alltid stort intresse när det handlar om unga kvinnor?

jämför med tråden om gubben i bälinge som blev ihjälslagen och uppeldad

jag tror nog att brottets karaktär är en orsak. ovanligt med extremt våldsamma home invasions utan koppling mellan GM och BO. kan inte komma på något fall i sverige
Citera
2025-12-27, 19:25
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det är väl upp till var och en iofs, riktigt så viktiga är inte enskilda trådar på Flashback.

När det gäller OY kan man bli lite fundersam iofs, var ju rätt pådrivande om att polisen borde släppa identiteten på GM, dels för att undvika att oskyldiga hängs ut bla här på Flashback.

Jag ser inget motsägelsefullt i detta. Att OY ville få fram GM:s identitet för att skydda oskyldiga rimmar bra med att skydda barnen från att integritetskränkande detaljer kommer till allmänhetens kännedom.
Citera
2025-12-27, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
”Han fick medicin utskriven, men slutade ta den på grund av biverkningar. Efter att ha slutat med medicinen blev mannen tvångsinlagd på psykiatrin den 17 december, uppger NSD.
– Jag blev så lättad när han fick beviljat tvångsvård, jag kände att de räddade livet på honom eller någon annan, säger mamman.
Trots det blev mannen utskriven efter en dag.
– Om han fått rätt hjälp och blivit inskriven på psykiatrin en längre tid och inte blivit utskriven dagen efter, så hade kanske inte detta hänt. Jag är jättebesviken på vården, säger mamman.”
https://www.tv4.se/artikel/2iDXEFDLUqWDurlKJbd2mX/mamman-till-misstaenkta-moerdaren-insag-att-han-kunde-vara-farlig

Detta är problemet med LPT. Om en patient kommer in i medicineras, men samtycker att ta sin medicin på avdelningen, är det juridiskt svårt att fortsätta tvångsvården.... eftersom patienten samtycke till behandling.
Citera
2025-12-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Ursprungligen postat av Halte Harald
Är BO's mamma ovetandes?
La nyss upp ett inlägg på Facebook ang hockeymatchen mellan Luleå-Skellefteå igår och en bild på sig själv

Mamma till BO var ganska snabb på att skriva om detta men sedan juldagskvällen så har jag inte lyckats hitta tillbaka till hennes inlägg.
Blandannat hade hon yttrat sig i en lokal grupp angående att det fanns barn som blivit lidande.
Var är GM:s mamma?
Citera
2025-12-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Och färre platser ska det bli har jag hört

Jo, i a f i många regioner. Regionerna vill dumpa kostnaderna på kommunerna...och vice versa.
Citera
2025-12-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jag tror nog att brottets karaktär är en orsak. ovanligt med extremt våldsamma home invasions utan koppling mellan GM och BO. kan inte komma på något fall i sverige

Jag ger mig tusan på att kopplingen finns. Min teori är att GM blivit betuttad av en av döttrarna.....den äldre som blev mest illa åtgången och flögs till Uppsala.
Citera
2025-12-27, 19:33
Medlem
Nu verkar det som att GM mamma rensat på Facebook. Flera bilder borttagna bl.a. de från senaste dagarna.
Citera
2025-12-27, 19:34
Medlem
Citat:
Jag ger mig tusan på att kopplingen finns. Min teori är att GM blivit betuttad av en av döttrarna.....den äldre som blev mest illa åtgången och flögs till Uppsala.

Det är den yngre dottern som är allvarligt skadad och har flugits till Uppsala.
Citera
2025-12-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Det brukar vara så. Självmedicinering.

Vad beträffar GM så verkar det som om han åtminstone försökt ta tag i situationen, fast kanske inte förmått. Han hade ju varit inlagd flera gånger tidigare så någonstans måste han ha förstått att något inte stämde.

Om det är sant att han inte tog sin medicin pga påstådda biverkningar är det nog inte ovanligt. Patienter som släpps ut från psykiatriska sjukhus med ett recept på medicin att hämta ut, gör inte alltid det därför att de tror sig vara färdigbehandlade.

Ja han verkar ha försökt men inte lyckats vilket är sorgligt. Jag kanske låter lite väl dömande ibland, jag förstår att det det inte är lätt, men samtidigt har jag svårt för att bort individers egna ansvar för sin situation.
Det finns goda möjligheter till förändring om man verkligen vill.

Tänker dock inte ödsla väldigt mycket omtanke på GM när det finns överlevande barn som förlorat sin mamma på ett fullkomligt vidrigt sätt.
Citera
2025-12-27, 19:37
Medlem
Citat:

Den yngre flögs inte till Uppsala... hon flögs till Umeå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in