Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-22, 05:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 444LIMITLESS
Lycka till att blocka mig när jag kommer i 150.
Det handlar inte om vem som har bäst bil, utan vem som har störst kulor. Har vunnit ett race på motorvägen mot en Corvette, i en Golf 1.6
🤣🤣🤣🤣🤣
Citera
2025-12-22, 06:19
Medlem
citymormors avatar
Många som gör så, dom blir kränkta. Tycker du kör för fort eller något annat kopplat till psykisk ohälsa.
Många dumhuvuden som kör fort med och skall köra om som CP'n, ligger åt helvete för nära bakom.

Byggjobbare motsvarande med sina små byggbilar är värst, kör som idioter.
Citera
2025-12-22, 06:22
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Så less på dessa rövhål. Händer ofta att jag åker med min farthållare på 100 (på 100-väg) och jag hamnar bakom någon som bevisligen kör saktare så jag inleder omkörningen men då är det som att den andra bilisten kommer på sig själv att hen kör sakta och ökar då hastigheten innan jag hunnit köra om så nu måste jag sakta in och köra tillbaka till högerfilen, alternativt gasa på ännu mer till en olaglig hastighet för att kunna lägga mig framför.

Era rövhål. Varför gör ni så? Fler som stör sig på detta eller kanske vet med sig att ni gör detta själva? I så fall vill jag veta hur era tankegångar går.
Jag gör det bara mot klappmongon som redan kör för fort eller kör för fort i vänsterfilen för att kunna köra om så många som möjligt innan vägen blir enfilig.
Citera
2025-12-22, 06:23
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är ett rövhål. Exakt hur jag resonerar. Jag tänker du är ett rövhål. Farför fan exakt ska du behöva köra om? Om jag liksom kör i 100 och fartgränsen är 100. Varför exakt ska du köra om för!?

Men då håller du inte längre högsta tillåtna hastighet.
Citera
2025-12-22, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Jag lovar skulle jag göra det åkte jag dit direkt och tappa lappen 🤣

Risken är större att du blir påkörd i arslet när du blockerar vänsterfilen i två minuter för varje omkörning.
Citera
2025-12-22, 06:44
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Det inte olagligt att köra 90km/h på en 100-väg...gå och lägg dig.

Jag älskar när folk tror att de har rätt men är så jävla dumma i huvudet. Varsågod. Gå och lägg dig fitta:

https://www.sverigesradio.se/artikel/polisen-varnar-bromsklossarna-i-trafiken-da-far-du-boter

Citat:
Det kan kosta tusen kronor i böter att köra för långsamt. Peter Karlsson är trafikpolis i Region Väst och även om en sån bot är väldigt ovanlig så uppmanar han alla att köra i rätt hastighet.
Citera
2025-12-22, 06:47
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är ett rövhål. Exakt hur jag resonerar. Jag tänker du är ett rövhål. Farför fan exakt ska du behöva köra om? Om jag liksom kör i 100 och fartgränsen är 100. Varför exakt ska du köra om för!?
Läste du inte innan du svarade eller förstod du inte texten?
Citera
2025-12-22, 06:50
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Så less på dessa rövhål. Händer ofta att jag åker med min farthållare på 100 (på 100-väg) och jag hamnar bakom någon som bevisligen kör saktare så jag inleder omkörningen men då är det som att den andra bilisten kommer på sig själv att hen kör sakta och ökar då hastigheten innan jag hunnit köra om så nu måste jag sakta in och köra tillbaka till högerfilen, alternativt gasa på ännu mer till en olaglig hastighet för att kunna lägga mig framför.

Era rövhål. Varför gör ni så? Fler som stör sig på detta eller kanske vet med sig att ni gör detta själva? I så fall vill jag veta hur era tankegångar går.

Därför att körkort borde komma med ett IQ test. Vägarna skulle fan vara tomma👍
Citera
2025-12-22, 06:52
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det har jag varit med om mängder med gånger.
De kan ligga och krypa under 80 på enfilig motorväg med räcke i mitten, sen när vägen blir tvåfilig nån kilometer då ska de gasa upp till 100 helt plötsligt. Kör i 100 hela tiden istället tack.

Edit; men det händer på andra vägar också. Folk är nötter.

Sen har du mupparna som ligger i 90 i omkörningsfilen på motorväg och blockerar, när de sen går tillbaks till högerfilen, då gasar de på..
Citera
2025-12-22, 07:00
Medlem
Citat:

Haha jag gjorde sådär när jag var grön, precis fått mitt körkort. Nånting retade mig när jag blev omkörd så jag tryckte demonstrativt på plattan lite.
Citera
2025-12-22, 07:05
Medlem
Jag ökar alltid farten om någon försöker köra om.
Citera
2025-12-22, 07:15
Medlem
orrtupps avatar
Citat:

Ganska vanligt, ibland är det nog folk som halvsover och missat vilken fart som gäller och som vaknar till när de inser att de blir omkörda vilket är irriterande om de gör det när man ligger sida vid sida men om de som i din beskrivning gör det innan du hunnit om dem så gör det ju inte nåt.

Sen verkar det finnas en stor andel bilister som inte kan köra på egen hand utan kör väldigt sakta tills de blivit omkörda och därefter håller den omkörande bilens hastighet. De måste liksom ha en pace car framför sig som bestämmer farten åt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in