Citat:
Ursprungligen postat av
Morgonfrillan
Så less på dessa rövhål. Händer ofta att jag åker med min farthållare på 100 (på 100-väg) och jag hamnar bakom någon som bevisligen kör saktare så jag inleder omkörningen men då är det som att den andra bilisten kommer på sig själv att hen kör sakta och ökar då hastigheten innan jag hunnit köra om så nu måste jag sakta in och köra tillbaka till högerfilen, alternativt gasa på ännu mer till en olaglig hastighet för att kunna lägga mig framför.
Era rövhål. Varför gör ni så? Fler som stör sig på detta eller kanske vet med sig att ni gör detta själva? I så fall vill jag veta hur era tankegångar går.
Ganska vanligt, ibland är det nog folk som halvsover och missat vilken fart som gäller och som vaknar till när de inser att de blir omkörda vilket är irriterande om de gör det när man ligger sida vid sida men om de som i din beskrivning gör det innan du hunnit om dem så gör det ju inte nåt.
Sen verkar det finnas en stor andel bilister som inte kan köra på egen hand utan kör väldigt sakta tills de blivit omkörda och därefter håller den omkörande bilens hastighet. De måste liksom ha en pace car framför sig som bestämmer farten åt sig.