Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-22, 03:02
Medlem
Köra om? Jag har alltid trott att dessa bilister som lägger sig bredvid mig bara vill köra lite race.

Snabbast vinner.
Citera
2025-12-22, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det har jag varit med om mängder med gånger.
De kan ligga och krypa under 80 på enfilig motorväg med räcke i mitten, sen när vägen blir tvåfilig nån kilometer då ska de gasa upp till 100 helt plötsligt. Kör i 100 hela tiden istället tack.

Edit; men det händer på andra vägar också. Folk är nötter.
Har kanske inte nödvändigtvis upplevt det som TS säger, men detta fenomenet att folk plötsligt gasar på när vägen blir tvåfilig är väldigt vanlig av någon anledning. Även när man inte själv kör om så går det märkbart fortare framför en ända tills vägen blir enfilig igen.
Citera
2025-12-22, 03:16
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
För att inte tala om de "rövhål" som ligger i vänsterfilen på tvåfilig motorväg och tror att de äger vägen, bara för att de ska köra om fyra lastilar den kommande timmen.

Jag brukar köra om i högerfilen. Sen lägger jag mig framför de i vänsterfilen och släpper på gasen. En idiot ska bemötas med en större idiot..
Citera
2025-12-22, 03:21
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Jag kör enligt hastighetsbegränsningen. Du menar att jag ska bryta mot lagen för att fullborda en omkörning?

Om allla körde 110 på en 110 väg så skulle omkörningar inte existera annat än på lastbilar. Men så är inte fallet. Att köra 90 eller 100 på nämnd väg är också olagligt om väglaget är bra. Detta då du stör trafikrytmen. Så ja, för att du själv inte ska störa trafikrytmen och kunna göra en snabb och smidig omkörning, så får du gott bryta lagen tills du lagt dig framför din omkörds bil.

Jävla mes svenne
Citera
2025-12-22, 04:01
Medlem
Citat:
Så less på dessa rövhål. Händer ofta att jag åker med min farthållare på 100 (på 100-väg) och jag hamnar bakom någon som bevisligen kör saktare så jag inleder omkörningen men då är det som att den andra bilisten kommer på sig själv att hen kör sakta och ökar då hastigheten innan jag hunnit köra om så nu måste jag sakta in och köra tillbaka till högerfilen, alternativt gasa på ännu mer till en olaglig hastighet för att kunna lägga mig framför.

Era rövhål. Varför gör ni så? Fler som stör sig på detta eller kanske vet med sig att ni gör detta själva? I så fall vill jag veta hur era tankegångar går.

Köp en snabbare bil!
Citera
2025-12-22, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Att köra 90 eller 100 på nämnd väg är också olagligt om väglaget är bra.

Det inte olagligt att köra 90km/h på en 100-väg...gå och lägg dig.
Citera
2025-12-22, 04:13
Medlem
Det där är till och från men om man kör på en ,100 väg och något sp ligger och krälar på 80 och blir sur när man vill köra om så funderar man ibland på om det är värt att sitta i fängelse ett tag.
Citera
2025-12-22, 04:15
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Så less på dessa rövhål. Händer ofta att jag åker med min farthållare på 100 (på 100-väg) och jag hamnar bakom någon som bevisligen kör saktare så jag inleder omkörningen men då är det som att den andra bilisten kommer på sig själv att hen kör sakta och ökar då hastigheten innan jag hunnit köra om så nu måste jag sakta in och köra tillbaka till högerfilen, alternativt gasa på ännu mer till en olaglig hastighet för att kunna lägga mig framför.

Era rövhål. Varför gör ni så? Fler som stör sig på detta eller kanske vet med sig att ni gör detta själva? I så fall vill jag veta hur era tankegångar går.

Svinigt. Samma beteende som de som as-kör om dig, lägger sig framför och bromsar och sen ska svänga.
Citera
2025-12-22, 04:51
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Det inte olagligt att köra 90km/h på en 100-väg...gå och lägg dig.
Inte olagligt men idiotiskt. Beter man som en idiot så får man finna sig i att bli behandlad som en idiot.
Citera
2025-12-22, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är ett rövhål. Exakt hur jag resonerar. Jag tänker du är ett rövhål. Farför fan exakt ska du behöva köra om? Om jag liksom kör i 100 och fartgränsen är 100. Varför exakt ska du köra om för!?
Lycka till att blocka mig när jag kommer i 150.
Det handlar inte om vem som har bäst bil, utan vem som har störst kulor. Har vunnit ett race på motorvägen mot en Corvette, i en Golf 1.6
Citera
2025-12-22, 05:56
Medlem
Citat:

Bra syssla för att hålligång skärpa i huvudet.
Även släpper på gasen om möten noteras och kör givet inte längre ut på vägren för att visa den goda viljan.
Däremot om bilister som lär sig slå av sina förbenade extraljus som ni idiotier inte förstår hur irriterad iaf jag blir när jag som inte behöver eller vill så dessa behöver markera att ”det är hög tid att fippla till reglaget”

Då kanske övervägande om lite mer medgörlighet kan komma på tal
Citera
2025-12-22, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Chansen är så minimal att man åker fast att man inte behöver bry sig. Gasa på bara!
Jag lovar skulle jag göra det åkte jag dit direkt och tappa lappen 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in