Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-22, 07:18
Medlem
Moobs avatar
Ja det är gott om lättkränkta människor ute i samhället, som tar allt som händer runtomkring dem, personligt.

Men visst, förare som inte kör om lagligt och respektfullt kan man jävlas tillbaka med absolut. Blocka och krympa avståndet till framförvarande så omköraren inte kommer in där, utan måste förbi ytterligare eller lägga sig bakom igen.
Citera
2025-12-22, 07:20
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Så less på dessa rövhål. ...
Det finns också dom som lägger sig mitt i vägen för att göra omkörning lite svårare

Min åsikt är att sisådär hälften av alla bilförare borde cykla eller buss.
Citera
2025-12-22, 07:22
Medlem
påminner lite om när man skall gå över när det är röd gubbe. Man hinner lätt gå över. Men då passar ett rövhål i bilen på att gasa på. För att krångla till det...
Citera
2025-12-22, 07:23
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är ett rövhål. Exakt hur jag resonerar. Jag tänker du är ett rövhål. Farför fan exakt ska du behöva köra om? Om jag liksom kör i 100 och fartgränsen är 100. Varför exakt ska du köra om för!?

Jag kör om för att jag inte vill ligga bakom en bög
Citera
2025-12-22, 07:24
Medlem
Alla har givetvis varit med om detta.
Det två förklaringar.
Störd förare.
Man försöker köra om vid god sikt alternativt när det blir tvåfiligt. Båda dessa faktorer kan ju få den andra föraren att öka farten undermedvetet.
Själv kör jag fortare på enfiligt vid 2+1 just för att det inte går att köra om mig.
Citera
2025-12-22, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är ett rövhål. Exakt hur jag resonerar. Jag tänker du är ett rövhål. Farför fan exakt ska du behöva köra om? Om jag liksom kör i 100 och fartgränsen är 100. Varför exakt ska du köra om för!?
Jag bryr mig aldrig om varför nån vill köra om, de kan ju faktiskt ha goda skäl! Däremot kör jag ofta sakta om jag har gott om tid, och då ökar jag om det är enkelfil och lägger ur växeln en stund och saktar långsamt in när det bli dubbelfil och spara lite bränsle så får folk köra om. Har jag bråttom kör jag samma fart på enkel och dubbelfil. Då känner jag rent samvete och trivs med mig själv. Men har jag bråttom vet jag också att min fartmätare visar ca 7 km för hög fart, så det blir drygt 7 km extra på mätaren. Har ju en Volvo, och det är tydligen vanligt att de visar för hög fart.
Citera
2025-12-22, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Jag brukar köra om i högerfilen. Sen lägger jag mig framför de i vänsterfilen och släpper på gasen. En idiot ska bemötas med en större idiot..

Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Om allla körde 110 på en 110 väg så skulle omkörningar inte existera annat än på lastbilar. Men så är inte fallet. Att köra 90 eller 100 på nämnd väg är också olagligt om väglaget är bra. Detta då du stör trafikrytmen. Så ja, för att du själv inte ska störa trafikrytmen och kunna göra en snabb och smidig omkörning, så får du gott bryta lagen tills du lagt dig framför din omkörds bil.

Jävla mes svenne
Jaja, ok när DU stör trafikrytmen. Aggressiva idioter borde inte få körkort. Drägg.
Citera
2025-12-22, 07:55
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Jag lovar skulle jag göra det åkte jag dit direkt och tappa lappen 🤣
Risken att en skitsnut skulle se dej är minimal.
Citera
2025-12-22, 08:04
Medlem
Är något väldigt grundläggande psykologiskt bakom tror jag. Man vill inte bli omkörd eftersom det får en att känna sig dominerad/mindervärdig. Irriterande naturligtvis, men jag tror det är ett evigt fenomen som förmodligen fanns redan på hästen och vagnens tid.
Citera
2025-12-22, 08:07
Medlem
Jag gorde ofta så när jag var ung, enbart för att jävlas. Att se i backspegeln när dom svängde in igen gorde mig mycket glad som den retstickan jag var
Citera
2025-12-22, 08:10
Medlem
Tradens avatar
Brukar nästan aldrig köra så men om jag väl gör det är det för att TS ligger bakom 🫠
Citera
2025-12-22, 08:51
Medlem
Sunimods avatar
Finns gott om folk som borde ställa bilen och ta bussen.

Ibland kommer man ikapp förare på typ 100 km/h väg som ligger i 70 km/h
Så får de se att någon ligger bakom och ökar hastigheten. De använder backspegel mycket sällan.

Ibland när man kör förbi så sitter det en tjej som pillar med sin mobil, troligen skriver något till kompis.

Även som tidigare påpekats de som på 2-1 väg när det är 1-filigt och hastigheten borde var 90-100 ligger i 70. När det blir 2-filiget så ökar de farten till 100 och när det sedan blir 1-filigt sjunker hastigheten till 70 igen. Troligen rädda för vajerräcket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in