Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-22, 00:38
Medlem
franges avatar
Det låter som att du behöver införskaffa dig en snabbare bil, helt enkelt.

Kan säga att med 800+ Nm under huven så går en omkörning av någon som ligger i 90 blås på 2-3 sekunder
Citera
2025-12-22, 00:39
Medlem
Ja, man är ett rövhål om man ökar farten när man blir omkörd.

Men du är ett lika stort rövhål och trafikfara som inte trycker på gasen när du skall köra om. Det är precis lika illa med farthållaridioter som du, som gör "omkörningar" som tar flera minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Inte? Händer mig nästan dagligen.

Använder inte gps. Oavsett om min mätare visar rätt eller inte så ökar folk hastigheten när jag kör om, det vet jag eftersom jag använder farthållare.
Citera
2025-12-22, 00:40
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Så less på dessa rövhål. Händer ofta att jag åker med min farthållare på 100 (på 100-väg) och jag hamnar bakom någon som bevisligen kör saktare så jag inleder omkörningen men då är det som att den andra bilisten kommer på sig själv att hen kör sakta och ökar då hastigheten innan jag hunnit köra om så nu måste jag sakta in och köra tillbaka till högerfilen, alternativt gasa på ännu mer till en olaglig hastighet för att kunna lägga mig framför.

Era rövhål. Varför gör ni så? Fler som stör sig på detta eller kanske vet med sig att ni gör detta själva? I så fall vill jag veta hur era tankegångar går.
Det är ju för fan bara gasen i botten och köra om honom. Skiter i hastighetsgränserna.
Citera
2025-12-22, 00:56
Medlem
Jazkers avatar
För att inte tala om de "rövhål" som ligger i vänsterfilen på tvåfilig motorväg och tror att de äger vägen, bara för att de ska köra om fyra lastilar den kommande timmen.
Citera
2025-12-22, 00:59
Medlem
Morgonfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Ja, man är ett rövhål om man ökar farten när man blir omkörd.

Men du är ett lika stort rövhål och trafikfara som inte trycker på gasen när du skall köra om. Det är precis lika illa med farthållaridioter som du, som gör "omkörningar" som tar flera minuter.

Jag kör enligt hastighetsbegränsningen. Du menar att jag ska bryta mot lagen för att fullborda en omkörning?
Senast redigerad av Morgonfrillan 2025-12-22 kl. 01:03.
Citera
2025-12-22, 01:16
Medlem
franges avatar
Citat:
Jag kör enligt hastighetsbegränsningen. Du menar att jag ska bryta mot lagen för att fullborda en omkörning?
Japp, annars får du ligga kvar bakom och hålla käften istället för att kärringgnälla.
Senast redigerad av frange 2025-12-22 kl. 01:37.
Citera
2025-12-22, 01:22
Medlem
Morgonfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Japp, annars får du ligga kvar bakom, och hålla käften istället för att kärringgnälla när du bevisligen saknar både kuk och pungkulor.

Intressant logik.
Citera
2025-12-22, 02:01
Medlem
Jag tänker alltid, han har inte mer bråttom än mig.
Citera
2025-12-22, 02:07
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Beror på hur nära du ligger när du ska köra om.
Alldeles för många kommer rakt upp i röven på en och ligger där 5 meter bakom i 100kmh och väntar på tillfälle att köra om.
Du ska hålla 3 sekunders regeln även vid omkörning
Citera
2025-12-22, 02:16
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Varför inte? Jag gör det flera gånger varje dag.
Citera
2025-12-22, 02:32
Medlem
Då får du böter om polisen tar sig
100 är 100 och man får inte köra fortare än 100 även om man kör om
Citera
2025-12-22, 02:42
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Då får du böter om polisen tar sig
100 är 100 och man får inte köra fortare än 100 även om man kör om
Chansen är så minimal att man åker fast att man inte behöver bry sig. Gasa på bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in