Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-21, 23:23
Medlem
Morgonfrillans avatar
Så less på dessa rövhål. Händer ofta att jag åker med min farthållare på 100 (på 100-väg) och jag hamnar bakom någon som bevisligen kör saktare så jag inleder omkörningen men då är det som att den andra bilisten kommer på sig själv att hen kör sakta och ökar då hastigheten innan jag hunnit köra om så nu måste jag sakta in och köra tillbaka till högerfilen, alternativt gasa på ännu mer till en olaglig hastighet för att kunna lägga mig framför.

Era rövhål. Varför gör ni så? Fler som stör sig på detta eller kanske vet med sig att ni gör detta själva? I så fall vill jag veta hur era tankegångar går.
Senast redigerad av Morgonfrillan 2025-12-21 kl. 23:28.
Citera
2025-12-21, 23:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Så less på dessa rövhål. Händer ofta att jag åker med min farthållare på 100 (på 100-väg) och jag hamnar bakom någon som bevisligen kör saktare så jag inleder omkörningen men då är det som att den andra bilisten kommer på sig själv att hen kör sakta och ökar då hastigheten innan jag hunnit köra om så nu måste jag sakta in och köra tillbaka till högerfilen, alternativt gasa på ännu mer till en olaglig hastighet för att kunna lägga mig framför.

Era rövhål. Varför gör ni så? Fler som stör sig på detta eller kanske vet med sig att ni gör detta själva? I så fall vill jag veta hur era tankegångar går.

Ja såna har jag varit med om de är farliga i trafiken!
Citera
2025-12-21, 23:51
Medlem
Wrecking.Crews avatar
Inget som jag varit med om.

Har du kollat med gps om hastighetsmätaren visar samma som gpsen?
Citera
2025-12-21, 23:54
Medlem
Morgonfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrecking.Crew
Inget som jag varit med om.

Har du kollat med gps om hastighetsmätaren visar samma som gpsen?

Inte? Händer mig nästan dagligen.

Använder inte gps. Oavsett om min mätare visar rätt eller inte så ökar folk hastigheten när jag kör om, det vet jag eftersom jag använder farthållare.
Citera
2025-12-21, 23:54
Citat:

Stöter på dessa mer eller mindre varje dag. Man undrar ju vilket cornflakespaket dem fått sitt körkort ifrån.
Citera
2025-12-21, 23:59
Medlem
Det är rätt vanligt hehe jag vet inte varför dom gör så men dom tycker väl det är kul

Ligger i 90 man kommer ifatt för att orka om är man uppe i 130 haha

Men Det kanske är som du säger dom upptäcker att dom kör sakta. Men dom borde nog vänta med ökningen.
Senast redigerad av troligengud 2025-12-22 kl. 00:01.
Citera
2025-12-21, 23:59
Medlem
Wrecking.Crews avatar
Citat:

Använder inte gps. Oavsett om min mätare visar rätt eller inte så ökar folk hastigheten när jag kör om, det vet jag eftersom jag använder farthållare.
Nej, jag har aldrig varit med om att folk ökar farten när jag kör om.
Citera
2025-12-22, 00:19
Medlem
Jazkers avatar
Citat:

Tänker att du menar 2-1-väg? Att "rövhålet" när det är smalt/enfiligt kör långsamt, men sen ökar är det blir dubbelfiligt?

Ja, såna "rövhål" kommer jag dagligen ikapp. Lite lättare att blåsa om dem om jag kör hoj, men svårare beroende på vilken bil jag kör. Med en Kia Picanto är det svårt att köra om när "rövhålet" gasar från 85 till 110 på 100-väg...
Citera
2025-12-22, 00:20
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är ett rövhål. Exakt hur jag resonerar. Jag tänker du är ett rövhål. Farför fan exakt ska du behöva köra om? Om jag liksom kör i 100 och fartgränsen är 100. Varför exakt ska du köra om för!?
Alla mätare visar för lite.
För några år sedan när jag ägde en sur Volvo, tyckte jag alla var galna som körde om.
Tills jag skaffade GPS, och såg att mätaren i bilen visade typ 10 mindre vid 90!

-Men koncentrera dig på din körning, och låt andra göra sitt.
Citera
2025-12-22, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Tänker att du menar 2-1-väg? Att "rövhålet" när det är smalt/enfiligt kör långsamt, men sen ökar är det blir dubbelfiligt?
Tänkte också detta. Kan inte minnas att jag råkat ut för detta på någon annan väg.
Citera
2025-12-22, 00:30
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är ett rövhål. Exakt hur jag resonerar. Jag tänker du är ett rövhål. Farför fan exakt ska du behöva köra om? Om jag liksom kör i 100 och fartgränsen är 100. Varför exakt ska du köra om för!?

Vill TS köra i 150 knyck är det hans ensak.
Du som trafikant ska kunna avläsa trafikläget och därmed UNDERLÄTTA OMKÖRNING.
Citera
2025-12-22, 00:36
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Ja det har jag varit med om mängder med gånger.
De kan ligga och krypa under 80 på enfilig motorväg med räcke i mitten, sen när vägen blir tvåfilig nån kilometer då ska de gasa upp till 100 helt plötsligt. Kör i 100 hela tiden istället tack.

Edit; men det händer på andra vägar också. Folk är nötter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in