2025-12-21, 21:11
Medlem
ceyifam2s avatar
Märkvärdigt många SDare är upprörda över Karlsson uppenbarligen, men han är den starkaste förespråkaren för tvärpolitiskt inflytande för SD. Hela den övriga toppgarnityren sitter i borgarnas knä. Jaja, visst kan man säga att Kristersson sitter i Åkessons knä, men den politik som dominerar är den borgerliga - samma politik som helt raserat Sverige sedan Carl Bildt visade vart den enda vägen skulle gå. Karlsson är till skillnad från Åkesson inte moderaternas nyttiga idiot, men SD förmår inte längre utnyttja detta. S tackar och tar emot.

Angående vad som händer i USA är det inte rent överförbart till svenska förhållanden. Mycket av det republikanerna håller på med är ju världsfrånvänt genomkorkat.
Citera
2025-12-21, 21:31
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
https://www.youtube.com/watch?v=7U-l8YkHpbA

Ungefär vad han själv säger.

"Ben Shapiro says that America's support for Israel is what guarantees his loyalty to America."

Exakt. Och den här juden ser alltså Mattias Karlsson som ett föredöme, LOL. Det är absurt. Man kan ju bara tänka sig hur världsfrånvänt det hade låtit om turkar som befinner sig i Sverige och har ett svenskt pass skulle säga "Jag stödjer endast Sverige för Sverige stödjer Turkiet". Men för judar går det bra att säga så. För judar går det även bra att genom akt och handling stödja Israel mer än man stödjer USA, som amerikansk medborgare.
Citera
2025-12-21, 21:36
Medlem
StigAllans avatar
När det kom fram att Mattias Karlsson har använt suspekt organisation i sitt snokande så anser åtminstone jag att han är en bränd individ i SD och jag blev faktiskt äcklad över detta!

Har ej lagt min röst på SD sedan detta blev känt.
Citera
2025-12-21, 21:38
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Givetvis vill han att USA och Israel ska ha goda kontakter. Jag vill att Sverige också ska ha goda kontakter med Israel. Jag vill även att Sverige har goda kontakter med många fler länder. Det är bara naturligt och gör inte att jag vill att de länderna ska vara Sveriges hora.

Klarar du inte av att tolka såna saker och där är vad skon klämmer. Men efter satt ha läst i den här tråden så blir man inte direkt förvånad.

Mr Ben har aldrig uttryckt att någon ska vara någons hora. Det är jag tämligen säker på. Du lyckas ju inte heller producera något trovärdigt som styrker det. Det bara kommer trams ur truten på dig.

Så återigen, SD-gubbstrutten stöjder helt klart rätt sida i Republikanerna. Jag tror också att det kommer vara den segrande sidan i partiet på längre sikt.

Du är en idiot då du troligen mycket väl vet att "stödja" i det här fallet betyder "betala för" samt "skydda" och "bomba åt".

Du kanske har glömt bort hur USA bombade Iran för ett tag sedan? Judarna vill att USA ska göra samma sak igen LOL. Och "givetvis" tjänar ju USA på att bomba i Mellanöstern. Idiot.

Har du glömt hur judarna i Mossad sa att Saddam hade massförstörelsevapen? Det var liksom casus belli till USAs anfall. Alla vet hur det var med den saken. Fanns inga vapen men istället blev Israel lite säkrare iom att Saddam inte kunde hota dem längre.

Du är ju en nolla som låtsas som det är ett normalt bilateralt förhållande som USA och Israel har. Judarna i USA, via AIPAC, ser till att stödja politiker i deras valkampanj. Blir de sedan valda så ser politikerna till att stödja Israel. Det är så den judiska makten pimärt ser ut i USA. Förstår man inte detta är man en idiot. Man kan tycka det är bra eller dåligt, spelar ingen roll men det är en judisk påverkansoperation som ligger det amerikanska folket till last.

På samma sätt som vi får höra här i Sverige hur Ryssland är en fiende och kan anfalla oss när som helst så får amerikanska goyim veta att Iran när som helst kan attackera USA och att det är just därför som man behöver stödja judarna i Israel med amerikanska skattemedel.
Citera
2025-12-21, 21:44
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
När det kom fram att Mattias Karlsson har använt suspekt organisation i sitt snokande så anser åtminstone jag att han är en bränd individ i SD och jag blev faktiskt äcklad över detta!

Har ej lagt min röst på SD sedan detta blev känt.

Man undrar ju vad som gick genom Mattias Karlssons huvud när han frivilligt hörde av sig till expo. Att sedan expo "slängde honom under bussen" som den vidriga fitta han är förtjänade han verkligen.

Han borde dock ha blivit bestraffad för att höra av sig till en vänsterextrem organisation i hopp om att utesluta svenskar som bara vill rädda sitt land. Och nu sitter han där fet och pompös med en indisk hora till flickvän. Äckligt.
Citera
2025-12-21, 21:52
Medlem
NoTruces avatar
"Jag är lag Sverige", är det enda korrekta uttalandet. Det är också viktigt att man använder ordet "lag" och inte "team".

Fundera på den.
Citera
2025-12-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Frågan är om det finns en vidrigare individ i Sverige än MK?
Alice Teodorescu Måwe kvalar väl in som avskum, iallfall vidriga åsikter politiskt.. vidrig hatisk politik och retorik tyder antagligen att hon är en vidrig oärlig människa i grund. Kristna värderingar my ass.
Citera
2025-12-21, 22:32
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Judarna skiter i Sverige och svenskarna nämligen.
Precis som alla andra folkslag.
Goyim-juden, med sitt starka intellekt, passar på att infiltrera och ockupera den nationalistiska rörelsen enbart för egna intressen. De använder islam som ett hot mot det svenska samhället och får samtidigt folk att välja parti för judarna och ge Israel mer inflytande. Om man inte tar parti för Israel och judarna använder de antisemitkortet (visst – ”semit”…) och kallar en för ”nazist/rasist”. Så mycket är man värd i deras ögon. Samtidigt är de rädda för att en ny förintelse eventuellt ska äga rum, och de vet att de kan utnyttja detta på grund av förintelsen och den oändliga offerrollen de kör med.

Japan kontrolleras av japaner. Spanien kontrolleras av spanjorer. Israel kontrolleras av judar osv. Men när det gäller vita europeiska germanska länder (våra hem på jorden) är det helt okej att andra folkgrupper helt öppet får vara med och diktera hur vi ska leva våra liv. Så länge vi har mångkultur i våra länder kommer icke-européer att utnyttja detta och prioritera sitt eget folk och sina egna intressen. De gör enbart det som de har blivit programmerade att göra.

Inte blir det bättre med vita europeiska människor i eliten som bryr sig noll om det europeiska folket, dess kultur och identitet, och som svämmar över Europa med invandring enbart på grund av egna intressen och vinster. USA har fuckat upp mycket genom sina krig i Mellanöstern som en liten knähund åt israel, vilket har gjort att många invandrare har kommit till Europa. Att vi samtidigt har fientlig media som dagligen hjärntvättar befolkningen i dessa länder till att älska mångkultur är inte bra heller.
Citera
2025-12-21, 22:56
Medlem
Ganonitos avatar
Mattias Karlsson är utan tvekan den vidrigaste människan i hela SD.
Citera
2025-12-21, 23:00
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Mattias Karlsson är utan tvekan den vidrigaste människan i hela SD.

Låt mig ge en en lite mer nyanserad bild.

Mattias Karlsson beskriver sig själv som konservativ så även om han stöder Ben Shapiros kritik av Tucker Carlson betyder det knappast att han delar Shapiros libertarianska politiska åsikter som ju betyder att individens obegränsade frihet går före allt annat, vilket ju inte rimmar med ett konservativt synsätt.

. Mattias Karlsson kan förmodligen bäst beskrivas som nationalkonservativ och inte klassiskt konservativ. Jag menar då att Mattias Karlsson har en tämligen aktivistisk inställning där det gäller att aktivt bekämpa sådant som internationaliseringen på nationalstatens bekostnad, kulturmarxismen och när staten vill konstruera identiteter eller samhällsmodeller uppifrån.

Mattias Karlssons konservatism tar sig uttryck i att han betonar vikten av nationell enhet och kulturell kontinuitet med lokala och nationella gemenskaper som har vuxit fram s.a.s. organiskt och inte genom radikala förändringar. Han betonar också betydelsen av lag och ordning och har förordat en konservativ kriminalpolitik.

Vi som är intresserade av konservativa idéer kan se att Mattias Karlssons konservatism ligger nära den moderna anglosaxiska traditionen i frågor om kultur, nation och gemenskap på liknande sätt som den brittiske filosofen sir Roger Scruton. Det kan noteras att Mattias Karlsson uttryckligen har nämnt Scruton som en viktig inspirationskälla. Mattias Karlsson skiljer sig dock från klassisk Burkeansk konservatism genom ett starkare fokus på nationalism, kulturkamp och motstånd mot globalisering.

Ben Shapiro är en tydlig libertarian med nattväktarstaten på programmet och mycket sådant som hör till libertarianismen och om den tycker vi inte.

(Reinfeldt var en sådan libertarian, ”skatt är stöld”, när han skrev sin famösa bok om ”Det sovande folket”: Allt utom polis och försvar skullr privatiseras. Nedmontering av den offentliga sektorn. ”Vi kan tänka oss soppkök i gathörnen för att hålla svälten borat, men inte A-kassa och socialbidrag.”)
Senast redigerad av Comitium 2025-12-21 kl. 23:21.
Citera
2025-12-21, 23:02
Medlem
Vattenfyllds avatar
SD är egentligen slut, men nu kommer så många ändå att rösta SD att det kommer ta tid innan det helt går tillbaka.

Mattias Karlsson skiter i Sverige.
Bra infiltrerat.

Förmodligen har Tidö gjort bort sig så mycket nu och att vi kommer ihåg vad S och Mp med flera ställt till med att vi helt enkelt öppnar upp för ett nytt och bättre demokratiskt samtal.

Vad jag tycker mig se så är det på gång och det kommer att växa.

Man ska inte behöva välja mellan Pest eller Kolera och sedan gå tillbaka till Kolera eller Pest efter några år.
Senast redigerad av Vattenfylld 2025-12-21 kl. 23:04.
Citera
2025-12-21, 23:05
Medlem
Tropicalss avatar
Smått fantastiskt hur högljudda den extremt lilla skara som är fanatiska konspirationsteoretiker är här på Flashback. Ni som stödjer Ryssland och egentligen allt och alla som är emot "väst" och det som kallas för liberala värderingar. Ni vet i motsats till totalitär diktatur, icke existerande yttrandefriheter och allmänt förtryck. Ni som använder den totalt misslyckade invandringspolitiken som slagträ för att motivera och rättfärdiga en totalt galen diktator att invadera ett grannland med extremt brutalt våld. Ni som är för "fred" genom att låta samma galning få sin vilja igenom istället för att kväsa nästa invasion i dess linda. Det enda som behövs för faktiskt fred är att Ryssland lämnar Ukraina ifred.

Ni hatar även allmänt judar, oklart varför förutom de videor på Youtube ni sett producerat av övriga fanatiker som beskriver det utvalda folket som den vite mannens baneman. Ni har generellt en mycket låg intelligens och är de facto landsförrädare då ni favoriserar Ryssland före ert eget samhälle och folk. Ni är riktigt smutsiga och de allra flesta ser ner på er och det är också därför ni aldrig skulle vilja stå för era åsikter på er arbetsplats eller i övriga sociala sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in