2025-12-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Tror du seriöst på det här så har du blivit drabbad av extrem propaganda. Det finns inget i Sverigedemokraternas politik som är djupt kvinnofientligt - om du nu faktiskt kollar på riktigt politik och inte vinklad feministisk propaganda som överdriver och vinklar sönder skit så det inte ens speglar verkligheten.
Jag lyssnar på vad deras valboskap säger/skriver.
Citera
2025-12-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
dagens skämt
Din reaktion illustrerar exakt varför mitt påstående träffar rätt.

Maskulinitet har historiskt aldrig handlat om impuls, ironi eller gruppskratt. Den har handlat om principbundenhet: förmågan att underordna begär, opinion och bekvämlighet något högre än sig själv. Plikt före applåder. Rätt före lätt.

I ett samhälle där värderingar ständigt relativiseras - där moral reduceras till estetik och identitet till marknadsföring - blir det maskulina inte den som flyter med, utan den som står fast. Det kräver ryggrad, inte reaktioner.

Mitt uttalande rör därför inte partipolitik i trivial mening, utan värdearkitektur.
En sammanhängande moralisk struktur där ansvar, familj, lojalitet och konsekvens inte är förhandlingsbara accessoarer, utan fundament. Det är exakt sådana strukturer som historiskt format stabila män, inte snabba skratt, inte cynisk distans.

När någon svarar med ”Dagens skämt” bekräftar han inte sin överlägsenhet.
Han avslöjar sin oförmåga att tänka normativt. Ironi är tillflykten för den som saknar övertygelse men vill behålla social trygghet.

Maskulinitet formas inte av att håna principer.
Den formas av att leva med dem, även när det kostar.

Det är därför ditt skratt inte undergräver mitt påstående.
Det bekräftar det.
Citera
2025-12-22, 16:53
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Och det jag opponerar mig emot är just generaliseringen som så många gör. Det är väl självklart att de flesta invandrare vi har inte är analfabeter. Invandrare har vi både från andra länder i Europa och från länder utanför. Det är tröttsamt med all osanning som sprids FRÅN ETT HÅLL.

Ingen rök utan eld här, käre du. För ifall dom är riktiga analfabeter - eller bara riktigt dåliga på att läsa och skriva, det är vad man pratar om här. Även fast dom inte kommer in i kategorin "analfabeter" så ligger väldigt många av dom på gränsen till det, speciellt när det gäller det svenska språket.

SCB uppskattar att det finns omkring 800 000 vuxna i Sverige med stora läs- och skrivsvårigheter, den stora majoriteten invandrare. För det är vad man kan peka på i verkligheten att vi har nästan en miljon människor som har problem med det svenska språket.

De riktiga analfabeterna stöter du faktiskt på i ghettona. Dom finns där och det är oftast dom som inte lämnar sina ghetton utan dom isolerar sig själva i sina invandrarområden.

Så ja, det är faktiskt inte helt osanning om att en stor del av invandrare är skit på att läsa och skriva, ifall vi nu pratar det svenska språket såklart. Men det är osanning om att alla skulle vara analfabeter.

Verkligheten säger att många är skit på att prata, och ja - det märks på att dom inte kan vårt språk. Och språket är nyckeln till samhället.
Citera
2025-12-22, 16:53
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vi kan hålla oss till Sverigedemokraterna tycker jag. De är ju topic.
Tror de flesta kvinnor är medvetna om att många Sverigedemokraterna är djupt kvinnofientliga och att det vore att skjuta sig själv i foten att rösta på dem. Inte svårare än så. Helt utan självbevarelsedrift är man ju inte.
Inte utan självbevarelsedrift? Då får du luta dig mot motparterna som står fortsatt massinvandring, islamisering, knappt några utvisningar av kriminella (Petra Lundh har verkligen visat vad kvinnor kan), wokeism osv! Krya på dig!
Citera
2025-12-22, 16:57
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Jag lyssnar på vad deras valboskap säger/skriver.

Något du ska börja ha i åtanken att allt du läser på flashback/facebook och vad "valboskap" skriver och säger är inte sant. Det finns gott om människor som utger sig för att vara exempelvis en Sverigedemokrat för att skriva så hemska saker som möjligt för att skapa en illusion om att det är minsann så dom alla är, samtidigt som du har människor som bara vill skriva skit och provocera, eller bara inte bryr sig om en seriös åsikt.

Men det kanske är dags för dig att börja faktiskt läsa om Sverigedemokraternas politik så får du en riktig bild på deras politik. Notera att Sverigedemokraterna säger inget som inte Socialdemokraterna eller övriga partier också har kommit med, dom klonar stort sett Sverigedemokraternas politik på bland annan invandringsfronten för att kunna mäta sig med dom. Socialdemokraterna, Moderaterna - alla har svängt i invandringsfrågan och bara copy pastar deras politik.
Citera
2025-12-22, 17:06
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
"Jag har tabellerna framför mig och tänker inte citera dem för fascister" är nog definitionen på ett attitydproblem.
Låt det inte gå ut över mig att du inte klarar av att söka på SCB....
Citera
2025-12-22, 17:14
Medlem
Citat:
Eftersom det finns 1-2 M företagare i Sverige så är i själva verket "Företagare" det vanligaste yrket i Sverige. Så vi är Vanligt folk. Och S är det största partiet och de borde vilja ta den opinionen men de har gett walk over till M och SD.

Det finns väl inte 1-2M företagare i Sverige? Måhända att det finns 1-2M företag, men det är inte detsamma som företagare.

https://www.ekonomifakta.se/sakomraden/foretagande/naringslivet/foretagare_1208907.html
Citera
2025-12-22, 17:20
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Tack för att du hjälper till att hålla SD's siffror nere genom att skrämma bort kvinnliga väljare.

Håller inte.

Partierna som kvinnorna ofta sympatiserar med (S, V och MP) tar in folk (Islam) som förtrycker kvinnorna mest av alla.

Det är ren egoism som kvinnorna röstar på partier som gynnar dom som går hemma eller studerar på livstid.
Citera
2025-12-22, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Håller inte.

Partierna som kvinnorna ofta sympatiserar med (S, V och MP) tar in folk (Islam) som förtrycker kvinnorna mest av alla.

Det är ren egoism som kvinnorna röstar på partier som gynnar dom som går hemma eller studerar på livstid.
Och därför är det vettigt att rösta på ett parti vars följare på allvar vill avskaffa kvinnlig rösträtt?
Citera
2025-12-22, 17:38
Medlem
Citat:
Den som röstar Blankt låter ju slumpen styra. Hur kan det vara intelligent.

Det hade varit enklare att rösta intelligent om partierna inte var så lika. T.ex i flyktingfrågan 2016, då fanns bara ett intelligent parti men det var å andra sidan livräddande för Sverige.

Jag är optimist och tror att Intelligens alltid vinner i politiken till slut. Men det kan gå en enorm omväg, t.ex Sovjetunionen som kastade bort 70 år av människors liv. Eller MP i regeringen i 8 år, totalt meningslöst för alla svenskar.
Du låter ju själv slumpen styra vilja jävla slänga-slösa-lova-allt-till-alla du röstar på. Som dessutom kohandlar bort *dina* frågor efter valnatten.. Intelligent är att inte ödsla tid på ett antal lika usla filurer som enbart ser till egenintresse,ser det som ett "opinions-spel" och har noll verkligt intresse av att göra Sveriges ekonomi bättre. Rösta blankt och planera utflytt är nog det bästa anno 2026.
Citera
2025-12-22, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Din reaktion illustrerar exakt varför mitt påstående träffar rätt.

Maskulinitet har historiskt aldrig handlat om impuls, ironi eller gruppskratt. Den har handlat om principbundenhet: förmågan att underordna begär, opinion och bekvämlighet något högre än sig själv. Plikt före applåder. Rätt före lätt.

I ett samhälle där värderingar ständigt relativiseras - där moral reduceras till estetik och identitet till marknadsföring - blir det maskulina inte den som flyter med, utan den som står fast. Det kräver ryggrad, inte reaktioner.

Mitt uttalande rör därför inte partipolitik i trivial mening, utan värdearkitektur.
En sammanhängande moralisk struktur där ansvar, familj, lojalitet och konsekvens inte är förhandlingsbara accessoarer, utan fundament. Det är exakt sådana strukturer som historiskt format stabila män, inte snabba skratt, inte cynisk distans.

När någon svarar med ”Dagens skämt” bekräftar han inte sin överlägsenhet.
Han avslöjar sin oförmåga att tänka normativt. Ironi är tillflykten för den som saknar övertygelse men vill behålla social trygghet.

Maskulinitet formas inte av att håna principer.
Den formas av att leva med dem, även när det kostar.

Det är därför ditt skratt inte undergräver mitt påstående.
Det bekräftar det.
Och för dig är "maskulinitet" en viktig fråga? Undrar varför? Dåligt självförtroende kanske??
Citera
2025-12-22, 17:44
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Du låter ju själv slumpen styra vilja jävla slänga-slösa-lova-allt-till-alla du röstar på. Som dessutom kohandlar bort *dina* frågor efter valnatten.. Intelligent är att inte ödsla tid på ett antal lika usla filurer som enbart ser till egenintresse,ser det som ett "opinions-spel" och har noll verkligt intresse av att göra Sveriges ekonomi bättre. Rösta blankt och planera utflytt är nog det bästa anno 2026.
Skulle du säga, enligt din filosofi..., att det helt enkelt inte finns partier som kan sköta ett land?

För jag tycker det motsägs av att det finns en handfull länder som alltid verkar fungera bra inklusive Sverige, och sedan ett större antal som alltid verkar fungera illa.

Det var inte uppenbart 2006 att åsikten "Sverige fungerar bäst med svenskar" skulle vara rätt. Se på USA som består av bara invandrare. Men SD fick rätt där, och i andra frågor, och de är helt klart ett intelligent parti.

Kärnkraft är en annan fråga. Man kan se bakåt vilka partier som lagt ner kärnkraften, de partierna gjorde helt enkelt fel och man kan inte lita på dem. De var ointelligenta då, och kan vara ointelligenta nu.

Churchill har sagt det bra. Demokrati är det sämsta sättet att styra ett land. Utom alla andra sätt.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-22 kl. 17:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in