Citat:
Ursprungligen postat av
Necris
Nej, kvinnor utbildar sig inom sånt som inte riktigt är utbildning. Sen tycker de om att ta hand om saker och lägga på plåster så de dras till den typen av jobb. Sammhällsproblemen de då kommer i kontakt med ser de tyvärr inte helhetsbilden av, utan de fokuserar ENORMT på den lilla enskilda biten, så mycket att de hatar om polisen knackar på och undrar om mördaren som gömmer sina illegala barn från skolan varit här på soss-kontoret nyligen. De sparkar gärna ut polisen medan dem sen trycker en extra tusenlapp till Abdhul som ser så sorgsen ut så han kan ta hand om ungarna han kedjat fast i källaren.
Jag håller med dig att kvinnorna är "närmare" samhällets trasiga sidor, och att de därför "borde" förstå desa saker bättre. Men jag vet dessvärre att det inte stämmer, de har långt långt sämre insikt i detta än den genomsnittliga personen.
Om vi nu drar de största:
Så sjuksköterskor sysslar inte med riktig utbildning?
Socionomer är ju de som reglerar bland härvan av lagar och regler hur mycket utbetalningar som skall ske. Det är väl bra att någon håller koll på det?
Kemiingenjörer ser till att vi kan exportera.
Sedan utbildar sig kvinnor inom samtliga utbildningar så oavsett vad du tycker inte är utbildning så är du körd i din argumentation.
Jag förstår att du tänker på genusvetenskap.
HT2025:
Göteborg antog 23 personer
Södertörn antog 7 personer
Umeå kan ha antagit 40 personer men troligtvis inte så mycket.
Dessa tillför sina kunskaper och perspektiv i flera olika sammanhang
men det är knappast så att de styr världen med genusvetenskap.
Är du lite äldre kan du nog förstå att detta behövs så att det inte ser ut som på 70-talet när Grab-your-pussy-attityden var ganska vanligt förekommande precis som den är inom vissa kretsar i USA nu.