2025-12-22, 16:15
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Du har attitydproblem och sådana går inte att debattera utifrån fakta.
Jag har tabellerna framför mig om det är det du kallar attitydproblem eller är det mer en fascistisk tanke du när?
Citera
2025-12-22, 16:17
Medlem
Männen är lågutbildade med låga inkomster, svåra sociala färdigheter och kvinnorna är högutbildade med höga inkomster och höga sociala färdigheter. Resten förstår du säkert själv
Citera
2025-12-22, 16:18
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror de flesta kvinnor är medvetna om att många Sverigedemokraterna är djupt kvinnofientliga och att det vore att skjuta sig själv i foten att rösta på dem. Inte svårare än så. Helt utan självbevarelsedrift är man ju inte.

Tror du seriöst på det här så har du blivit drabbad av extrem propaganda. Det finns inget i Sverigedemokraternas politik som är djupt kvinnofientligt - om du nu faktiskt kollar på riktigt politik och inte vinklad feministisk propaganda som överdriver och vinklar sönder skit så det inte ens speglar verkligheten.
Citera
2025-12-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Vilket parti ska folk med hög IQ rösta på tycker du?
BLANKT! Finns ju tyvärr inget alternativ i riskdagen, för de som vill att sverige ska sluta med "slösa och låna" politik.
Citera
2025-12-22, 16:24
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Nej, kvinnor utbildar sig inom sånt som inte riktigt är utbildning. Sen tycker de om att ta hand om saker och lägga på plåster så de dras till den typen av jobb. Sammhällsproblemen de då kommer i kontakt med ser de tyvärr inte helhetsbilden av, utan de fokuserar ENORMT på den lilla enskilda biten, så mycket att de hatar om polisen knackar på och undrar om mördaren som gömmer sina illegala barn från skolan varit här på soss-kontoret nyligen. De sparkar gärna ut polisen medan dem sen trycker en extra tusenlapp till Abdhul som ser så sorgsen ut så han kan ta hand om ungarna han kedjat fast i källaren.

Jag håller med dig att kvinnorna är "närmare" samhällets trasiga sidor, och att de därför "borde" förstå desa saker bättre. Men jag vet dessvärre att det inte stämmer, de har långt långt sämre insikt i detta än den genomsnittliga personen.
Om vi nu drar de största:
Så sjuksköterskor sysslar inte med riktig utbildning?
Socionomer är ju de som reglerar bland härvan av lagar och regler hur mycket utbetalningar som skall ske. Det är väl bra att någon håller koll på det?
Kemiingenjörer ser till att vi kan exportera.

Sedan utbildar sig kvinnor inom samtliga utbildningar så oavsett vad du tycker inte är utbildning så är du körd i din argumentation.

Jag förstår att du tänker på genusvetenskap.
HT2025:
Göteborg antog 23 personer
Södertörn antog 7 personer
Umeå kan ha antagit 40 personer men troligtvis inte så mycket.

Dessa tillför sina kunskaper och perspektiv i flera olika sammanhang
men det är knappast så att de styr världen med genusvetenskap.

Är du lite äldre kan du nog förstå att detta behövs så att det inte ser ut som på 70-talet när Grab-your-pussy-attityden var ganska vanligt förekommande precis som den är inom vissa kretsar i USA nu.
Senast redigerad av sonicguide 2025-12-22 kl. 16:36.
Citera
2025-12-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Vad är "rätt" då.. SD är ju numera tyvärr enbart ett rasse-sosse-light-parti med en retorik anpassad för alla stackare med IQ under 80.

Enda anledningen att män bryr sig om SD idag är ju att M,KD,L och C gått åt helvete.

KD är det enda partiet som riktiga män röstar på som förstår att principer och korrekta värderingar formar maskulinitet.
Citera
2025-12-22, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Självklart är S för högre skatter och företagare för lägre skatter. Men att skillnaden i opinion för S i denna fråga är så stor borde väl snarast chocka S valstrateger. Det borde inte acceptera den dåliga S-siffran.

Varför det? Jag är förvånad över att du är matematiker och resonerar så. Vanligt folk förstår sig inte på företag överhuvudtaget och ännu mindre skatt.
Citera
2025-12-22, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
KD är det enda partiet som riktiga män röstar på som förstår att principer och korrekta värderingar formar maskulinitet.
dagens skämt
Citera
2025-12-22, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Det är verkligen inte skitsnack att vi har invandrare som är analfabeter och enbart röstar rött. Det är något som länge vart känt eftersom dessa människor har både vänstern och socialdemokraterna som gör direkt-reklam till dom på vad dom ska rösta på.

Ett verklighetsexempel på hur illa det är när Skånepartiet delade ut i Rosengård lappar på Mona Sahlin med en burka, la på Socialdemokraternas logga och skrev "Skånepartiet" och fick på så sätt en massa röster för att såklart de invandrarna fattade inte vad dom röstade på. Dom trodde dom röstade på Sossarna.

Därefter kan du kolla på valfri ghetto om vad dom röstade på, tror du S och V ligger på toppen där för deras otroligt bra politik? Nej - för att det är vad invandrare lär sig att rösta på. Inte alla invandrare, men dom som inte kan så mycket om Sverige, inget om dess politik och väldigt begränsad på grund av språk samt vart de bor röstar på S och V för att det är dom som båda partiet riktar sig mot. Nu har ju flera andra partiet börjat göra samma sak. Då har jag även erfarenhet av flera ghetton och S och V är rejält aktiva i dessa ghetton.

Men precis det här är ett klassiskt sätt för valboskap. Det här ser du överallt i Europa samt USA där man importerar folk som kommer rösta "rätt" och då gärna sätter dom i utanförskap eftersom då låser dom sig ner till att "rösta rätt" eftersom det är därifrån alla bidrag med mera kommer ifrån. Det är även något i deras propaganda dom verkligen punkterar ut "Röstar du inte på oss så kommer dina bidrag gå förlorade".

Nu är det inte alla invandrare, men denna grupp existerar på riktigt och en riktig taktik som används inom politiken för att behålla makt/få makt.

Och det jag opponerar mig emot är just generaliseringen som så många gör. Det är väl självklart att de flesta invandrare vi har inte är analfabeter. Invandrare har vi både från andra länder i Europa och från länder utanför. Det är tröttsamt med all osanning som sprids FRÅN ETT HÅLL.
Citera
2025-12-22, 16:48
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Varför det? Jag är förvånad över att du är matematiker och resonerar så. Vanligt folk förstår sig inte på företag överhuvudtaget och ännu mindre skatt.
Eftersom det finns 1-2 M företagare i Sverige så är i själva verket "Företagare" det vanligaste yrket i Sverige. Så vi är Vanligt folk. Och S är det största partiet och de borde vilja ta den opinionen men de har gett walk over till M och SD.
Citera
2025-12-22, 16:49
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag har tabellerna framför mig om det är det du kallar attitydproblem eller är det mer en fascistisk tanke du när?
"Jag har tabellerna framför mig och tänker inte citera dem för fascister" är nog definitionen på ett attitydproblem.
Citera
2025-12-22, 16:50
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
BLANKT! Finns ju tyvärr inget alternativ i riskdagen, för de som vill att sverige ska sluta med "slösa och låna" politik.
Den som röstar Blankt låter ju slumpen styra. Hur kan det vara intelligent.

Det hade varit enklare att rösta intelligent om partierna inte var så lika. T.ex i flyktingfrågan 2016, då fanns bara ett intelligent parti men det var å andra sidan livräddande för Sverige.

Jag är optimist och tror att Intelligens alltid vinner i politiken till slut. Men det kan gå en enorm omväg, t.ex Sovjetunionen som kastade bort 70 år av människors liv. Eller MP i regeringen i 8 år, totalt meningslöst för alla svenskar.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-22 kl. 16:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in