2025-12-22, 14:45
Medlem
Proras avatar
Ett inpass till tjafset om mäns och kvinnors intellektuella förmågor och hur dessa kan tänkas påverka den politiska hållningen:

Som säkert fler än jag noterade i förra veckans nyhetsrapportering, visade SOM-institutets årliga attitydundersökning att en av tre unga kvinnor (<25 år) tror på astrologi och tarotkortsläsning.

Sorgligt.
Citera
2025-12-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor

Kvinnor skall inte rösta.
Tack för att du hjälper till att hålla SD's siffror nere genom att skrämma bort kvinnliga väljare.
Citera
2025-12-22, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Eller hur. De jävla grisarna i Moderaterna är de som förstört Sverige mest.

Om du måste använda kraftuttryck när du argumenterar
sa ta en kurs på SDs SFI
Citera
2025-12-22, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Nej, du svarade mig också med ett ickesvar och svamlade enbart samt sa något om nazism eller vad det var. Det var bara sammanfattningsvis helt oseriöst.

Punkt 210
Jag skrev att Sossarna förstört Sverige , genom en ickepolitik
Många Sossar lämnade partiet i stället för att förbättra det för
arbetarklassen . Hat och hot , 30 november hyllningar
fick dessa icke begåvade att bli SDare
Vad har nu SD åstadkommit sedan 2010
För sina egne NULL
För de besudlade allt
Jag klagar inte
pension på 45000 Euro
boende sedan 25 år i Frankrike
Utmärkt sjukhusvård
Bra och stabil el
Bra klimat
samt inga besserwisser avhandlare
Citera
2025-12-22, 15:24
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har redan besvarat detta.
Vad tjatig du är.
Samma inlägg som gick iväg två ggr, hang up? Du ser hellre den västerländska civilisationen gå under precis som alla feminister, för det är det ni gör, bara ni får fortsätta med att plugga genusvetenskap, feministisk litteratur och bli inkvoterade på snart sagt alla viktiga beslutsfattande poster i samhället. Tänk att ni är sååå duktiga att ni anses kunna ta över och styra hela landet!? Förstår du inte att allt är helt i linje med barcelonaavtalet?

Hur tror du att EU kommer att överleva massimmigration ifrån ickekompatibla länder, islamisering, energifattigdom, klimathysteri, inskränkt yttrandefrihet och wokeism som stöds av feminister?
Ovanstående är sådant som feminister och kvinnor i allmänhet bara inte kan ta in, ni har ingen varseblivning och därmed dör era idéer ut och tillintetgör EU som vi känner det idag!

Livet är en kamp för att överleva, men det förstår man inte i den jättelika kuvösen Sverige och därför kommer livskraftigare kulturer ta över!

Det har man förstått länge! https://ibb.co/h1hXX0yn
Citera
2025-12-22, 15:29
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Kvonnlig rösträtt var ett misstag.
Demokrati fungerar inte när hälften röstar på känslor.
precis alltid sagt de inte skulle haft rösträtt
Citera
2025-12-22, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Samma inlägg som gick iväg två ggr, hang up? Du ser hellre den västerländska civilisationen gå under precis som alla feminister, för det är det ni gör, bara ni får fortsätta med att plugga genusvetenskap, feministisk litteratur och bli inkvoterade på snart sagt alla viktiga beslutsfattande poster i samhället. Tänk att ni är sååå duktiga att ni anses kunna ta över och styra hela landet!? Förstår du inte att allt är helt i linje med barcelonaavtalet?

Hur tror du att EU kommer att överleva massimmigration ifrån ickekompatibla länder, islamisering, energifattigdom, klimathysteri, inskränkt yttrandefrihet och wokeism som stöds av feminister?
Ovanstående är sådant som feminister och kvinnor i allmänhet bara inte kan ta in, ni har ingen varseblivning och därmed dör era idéer ut och tillintetgör EU som vi känner det idag!

Livet är en kamp för att överleva, men det förstår man inte i den jättelika kuvösen Sverige och därför kommer livskraftigare kulturer ta över!

Det har man förstått länge! https://ibb.co/h1hXX0yn
Som jag skrivit tycker jag inte Sverigedemokrater står för civilisation. Räcker att läsa vad vissa här skriver om kvinnors intellektuella kapacitet och huruvida vi ska ha något så basalt som rösträtten. Vissa är liksom ett steg från att börja hänga upp oliktänkande i lyktstolpar.
Citera
2025-12-22, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Alltså, säg att ni trollar!
Nej, de som röstar rött är hälften utlänningar, kriminella och runt 1 miljon analfabeter. Det är därför rödgröna vägrar utvisa krimnella då det är deras valboskap.
SD och vi som röstar på dem har haft rätt hela tiden. Sunt förnuft slår era utbildningar tydligen.
Som du röstar bort till förmån för utländska kriminella. Om det är sant att du är en höginkomsttagare så bor du långt ifrån de du påstår dig stötta för du vill inte ha med dem att göra.
Vad tycker en sån om sossarnas tvångsblandning?

Invandringen är varför allt i Sverige inte längre är världens bästa land.
Invandrare nyttjar vården mer än svenskar = vårdkris.
De är mycket mer kriminella, alla myndigheter infiltrerade av klaner, alla våldsbrott = kris
65 utanförskapsområden = kris
Våldsamma och korkade elever = kris - skolan ska bli 10årig 2028.
Snart ska invandrare ha pension = kris
Bidrar inte utan är en förlust på alla plan = kris

Du pratar om kvinnor vid spisen. Har du inte hört talas om islam? Ska du verkligen påstå att vi svenskar som röstar SD är faran, inte islamiseringen, hederskulturen och sharialag som redan finns i Sverige pga naiva som dig?

Jag hoppas verkligen att ni skojar.

För mig är Sverige ett av de bästa länderna och det där om att invandrare är analfabeter som enbart röstar rött är rent skitsnack, söndertuggat av människor som aldrig kollar om informationen är sann eller inte. Och var snäll och påstå inte att jag sagt att svenskar som röstar på SD "är faran"! Jag talar om för dig varför kvinnor inte väljer SD. Vad tror du själv att det beror på?
Citera
2025-12-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonfrillan
Männen ser invandringens katastrofala följder och vill skydda sina kvinnor och barn. Enkelt.

Knappast. Män ser utlänningarna som konkurrens gällande kvinnor. Hade det varit tvärtom och 95% av utlänningarna som kom var unga tjejer hade det låtit annorlunda. Då hade det varit kvinnorna som bräkt om stängda gränser

Det kallas dubbelmoral och är helt normalt för båda könen
Citera
2025-12-22, 15:56
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Som jag skrivit tycker jag inte Sverigedemokrater står för civilisation. Räcker att läsa vad vissa här skriver om kvinnors intellektuella kapacitet och huruvida vi ska ha något så basalt som rösträtten. Vissa är liksom ett steg från att börja hänga upp oliktänkande i lyktstolpar.
Då måste du bara tycka att The Biden boys Macron, Starmer och Merz tillsammans med krigshetsande Van der Lyen, Kallas och Malmer Stenegard står för civilisationen, eller hur?
Citera
2025-12-22, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Då måste du bara tycka att The Biden boys Macron, Starmer och Merz tillsammans med krigshetsande Van der Lyen, Kallas och Malmer Stenegard står för civilisationen, eller hur?
Vi kan hålla oss till Sverigedemokraterna tycker jag. De är ju topic.
Tror de flesta kvinnor är medvetna om att många Sverigedemokraterna är djupt kvinnofientliga och att det vore att skjuta sig själv i foten att rösta på dem. Inte svårare än så. Helt utan självbevarelsedrift är man ju inte.
Citera
2025-12-22, 16:15
Medlem
Cremefraicheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
För mig är Sverige ett av de bästa länderna och det där om att invandrare är analfabeter som enbart röstar rött är rent skitsnack, söndertuggat av människor som aldrig kollar om informationen är sann eller inte. Och var snäll och påstå inte att jag sagt att svenskar som röstar på SD "är faran"! Jag talar om för dig varför kvinnor inte väljer SD. Vad tror du själv att det beror på?

Det är verkligen inte skitsnack att vi har invandrare som är analfabeter och enbart röstar rött. Det är något som länge vart känt eftersom dessa människor har både vänstern och socialdemokraterna som gör direkt-reklam till dom på vad dom ska rösta på.

Ett verklighetsexempel på hur illa det är när Skånepartiet delade ut i Rosengård lappar på Mona Sahlin med en burka, la på Socialdemokraternas logga och skrev "Skånepartiet" och fick på så sätt en massa röster för att såklart de invandrarna fattade inte vad dom röstade på. Dom trodde dom röstade på Sossarna.

Därefter kan du kolla på valfri ghetto om vad dom röstade på, tror du S och V ligger på toppen där för deras otroligt bra politik? Nej - för att det är vad invandrare lär sig att rösta på. Inte alla invandrare, men dom som inte kan så mycket om Sverige, inget om dess politik och väldigt begränsad på grund av språk samt vart de bor röstar på S och V för att det är dom som båda partiet riktar sig mot. Nu har ju flera andra partiet börjat göra samma sak. Då har jag även erfarenhet av flera ghetton och S och V är rejält aktiva i dessa ghetton.

Men precis det här är ett klassiskt sätt för valboskap. Det här ser du överallt i Europa samt USA där man importerar folk som kommer rösta "rätt" och då gärna sätter dom i utanförskap eftersom då låser dom sig ner till att "rösta rätt" eftersom det är därifrån alla bidrag med mera kommer ifrån. Det är även något i deras propaganda dom verkligen punkterar ut "Röstar du inte på oss så kommer dina bidrag gå förlorade".

Nu är det inte alla invandrare, men denna grupp existerar på riktigt och en riktig taktik som används inom politiken för att behålla makt/få makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in