Citat:
Ursprungligen postat av
Duke-Of-Wellington
Trött man blir på svenska arbetsplatser inom tjänstesektorn. Har du ingen jultröja kan du förvänta dig en massa ifrågasättanden av chef och medarbetare "meen vaaar är juultröööjan?"
Och insamlingar för varje liten skitgrej. Linda har fått barn. Vi vill därför dra ihop en insamling. Ove fyller jämnt, därför ska vi ha insamling. "Kalles son ska gifta sig, vi drar ihop en insamling"
Och dessa jävla avtackningar. "Andreas ska byta avdelning några meter bort. Vi drar ihop en insamling och sen avtackning klockan 14:00 på stora torget".
Äter du för dig själv under en lunch ses du som en svikare.
Så trött man blir på detta jävla sektbeteende. Man får aldrig ros om man gör ett bra jobb. Men jävlar vad beröm och löneförhöjning man får för att man är en ambassadör som beter sig som en sektledare.
Det är EXAKT det jag menar och jultröjor står för allt detta! Jag är också rejält trött på att det inte räcker med att vara en duktig medarbetare utan att man ska alltid ställa upp på allt för att vara accepterad av ”gänget”.
Just detta med dessa satans insamlingar också, hade en där jag bidrog med 50 kr till en person som jag inte hade samarbetat med och knappt pratat med och den personens chef skrattade till och sa:”Oj, jag men 50 kr är ett bidrag också!”. Vad i helvete liksom, man går knappt runt på sin lön pga inflationen men ska strö pengar omkring sig för att tacka av främlingar och ändå är chefen missnöjd.