Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2025-12-16, 10:51
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Gillar ni pulvermos?
Ja, jag gillar pulvermos. Det är absolut inget fel på det. Vi som är uppväxta med gatukök och halvfabrikat har förmånen att inte vara så jävla pretentiösa som nyrika hipsters kan vara. Ett Sibyllameal med en fryspuck och en skopa pulvermos och billigaste räksalladen har mättat hungrigare personer än jag, så jag har inget problem med sånt.
Citera
2025-12-16, 13:01
Avstängd
Mm det är sjuka priser och det krävs inte ens hantverksmässig skicklighet inom ett skrå längre. Det viktigaste är att ”alla står på egna ben”. Skit i kvalitet och heder, här ska det pushas runt ett ekonomiskt hjul till vilket pris som helst och alla ska hjälpa till!
Citera
2025-12-16, 13:17
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Nej vi hade ju inte det då vi arbetade och fick lunch biljett dit vilket du vetat om du läst tråden

Du äter alltså gratis mat och har mage att gnälla, vilka fasoner!
Citera
2025-12-16, 23:09
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Köttbullar och mos press gurka och lingon och en sallads buffé för 145 kr.

TS är dum i huvudet.
Citera
2025-12-17, 08:41
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Ja du kan ju gå och hyra en lokal av stockholmsmässan och betala deras hyra och tillaga riktigt bra kvalitetsmat och anställa några till och betala alla skatter till utpressarverket + andra avgifter och arbetsgivaravgifter utan att höja priset.

Bara så du vet så har du 53 mässdagar första 6månaderna av 2026 att sälja mat på.

Kör på och återkom sen hur det gick med den saken.

Varför går det för de andra menar du!?
Är det bara just den lokalen som är dyr?
Citera
2025-12-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Så du menar nu att de andra på mässan gör hantverksmässig mat med mer personal och säljer köttbullar med mos och pressgurka + riktigt salladsbord för det schyssta priset 145kr.

Vilken av matställena på mässan tänker du på exakt?
Citera
2025-12-17, 14:02
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Så du menar nu att de andra på mässan gör hantverksmässig mat med mer personal och säljer köttbullar med mos och pressgurka + riktigt salladsbord för det schyssta priset 145kr.

Vilken av matställena på mässan tänker du på exakt?

Sluta argumentera som en kvinna med
PMS, jag har inte skrivit något av det där. Har endast sagt att det går att göra bra mat för 145kr lunchen när man har så pass mycket kunder.

Minns inte vad dom heter men har ätit helt okej mat där som inte smakar trött skolmatsal.
Citera
2025-12-17, 14:35
Medlem
Citat:
Sluta argumentera som en kvinna med
PMS, jag har inte skrivit något av det där. Har endast sagt att det går att göra bra mat för 145kr lunchen när man har så pass mycket kunder.

Minns inte vad dom heter men har ätit helt okej mat där som inte smakar trött skolmatsal.
Du ljuger ju rakt ut när du säger att du inte sagt nåt sånt.

Men så du har ätit på älvsjömässans restauranger där de gjort potatismosen och köttbullarna från grunden och du fått salladsbuffee på köpet och kaffe för 145kr.

Citerar dina egna texter nedan.

Citat:
På en restaurang som har garanterat kunder och tar 145kr är det inga problem alls att servera bra mat. Det handlar om vidriga människor som äger det.

Citat:

Du kallade ägarna vidriga för att de inte vill jobba gratis för skatteverket och stockholmsmässan men kan själv inte starta upp restaurang och hyra lokal av mässan och ha fler anställda för att göraallt från grunden och sälja för det priset på 53 mässdagar första halvåret 2026..

Du poängterade sen att de har samma hyra som andra på mässan och att det går bra för andra på mässan att servera hemgjord potatismos och hemgjorda köttbullar osv för det priset men kan inte peka ut ett enda matställe på mässan där du får hemgjorda grejer gjorda från grunden + kaffe+ salladsbuffee för det schyssta priset 145kr utan säger lite vagt att du ätit där men inte kommer ihåg restaurangen och skriver int heller att de gör potatismosen och köttbullarna från grunden för du vet att de inte gör det.

Skulle de göra allt från grunden där och ha personal för det skulle priset också gå upp.

Jag skulle gärna betala lite extra för hemgjord mat på en mässa men folk i sverige är lite snåla så de håller priserna lägre istället.
Senast redigerad av Blatteman 2025-12-17 kl. 15:13.
Citera
2025-12-17, 15:02
Medlem
Citat:
I helgen har det varit hundutställning.
Vi åt på restaurangen på Älvsjömässan den ovanför trappen.
Alltså 145 kr för pulvermos mamma scans köttbullar gräddsås och lingon salladsbuffe endast vatten att dricka och kaffe
Gjorde en snabb kalkyl att köttbullar med pulvermos och dom tillbehören som fanns är ca 45 kr per person så alltså 100 kr i avance på maten.
Jag har egentligen inget emot priset utan det är pulvermos som jag tycker är rent äckligt och prutt köttbullar...
Gillar ni pulvermos?

prefabricerad och processerad mat (pulvermos) leder till cancer och är för hög i salter. Ät endast single food ingredients. Och gör dina egna köttbullar förfan. Jag gör eget mos minst vartannan vecka och det är så gott. Det är inte värt att luncha idag när man kan göra allt hemma och leva längre. Bättre för magen med. Och billigare! Allt sådan utemat är fejk. Vill du ha cancer, autoimmuna sjukdomar, eller rentav veta att din viktuppgång beror på dold diabetes 2, för all del - ät sådant uppvärmt skit från felix ute på restuarang. Hur kan man vara så dum?
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-12-17 kl. 15:08.
Citera
2025-12-17, 16:40
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Du ljuger ju rakt ut när du säger att du inte sagt nåt sånt.

Men så du har ätit på älvsjömässans restauranger där de gjort potatismosen och köttbullarna från grunden och du fått salladsbuffee på köpet och kaffe för 145kr.

Citerar dina egna texter nedan.

Du kallade ägarna vidriga för att de inte vill jobba gratis för skatteverket och stockholmsmässan men kan själv inte starta upp restaurang och hyra lokal av mässan och ha fler anställda för att göraallt från grunden och sälja för det priset på 53 mässdagar första halvåret 2026..

Du poängterade sen att de har samma hyra som andra på mässan och att det går bra för andra på mässan att servera hemgjord potatismos och hemgjorda köttbullar osv för det priset men kan inte peka ut ett enda matställe på mässan där du får hemgjorda grejer gjorda från grunden + kaffe+ salladsbuffee för det schyssta priset 145kr utan säger lite vagt att du ätit där men inte kommer ihåg restaurangen och skriver int heller att de gör potatismosen och köttbullarna från grunden för du vet att de inte gör det.

Skulle de göra allt från grunden där och ha personal för det skulle priset också gå upp.

Jag skulle gärna betala lite extra för hemgjord mat på en mässa men folk i sverige är lite snåla så de håller priserna lägre istället.

Du citerar alla mina texter, men ingenstans skriver jag något som ens är NÄRHETEN av detta: ” hantverksmässig mat med mer personal och säljer köttbullar med mos och pressgurka + riktigt salladsbord för det schyssta priset 145kr.”

Mår du bra eller?

Vart har jag ens sagt att dom har samma hyra? Är du schizofren eller?

Du hittar på så mycket skit man kan nästa tro att du har en koppling till restaurangen
Citera
2025-12-17, 17:01
Medlem
Citat:
Du citerar alla mina texter, men ingenstans skriver jag något som ens är NÄRHETEN av detta: ” hantverksmässig mat med mer personal och säljer köttbullar med mos och pressgurka + riktigt salladsbord för det schyssta priset 145kr.”

Mår du bra eller?

Vart har jag ens sagt att dom har samma hyra? Är du schizofren eller?

Du hittar på så mycket skit man kan nästa tro att du har en koppling till restaurangen

Så du menar att du inte hade läst några andra inlägg i tråden där en annan herre också påpekade att 145kr var billigt för köttbullar med mos +kaffe och salladsbuffe på en mässa.

Och du hade förstås inte heller läst varför de inte hinner göra så många portioner på en mässa utan att anställa folk för fler timmar och höja priset eftersom du kom in och sa att ägarna är vidriga och att de visst kan göra den sortens bättre från grunden gjord mat som vi diskuterade om i tråden för det priset på mässan som du trodde att de kan sälja för inkl salladsbuffee och kaffe med bra mat gjort från grunden som hela tiden diskuterats på cirka 53 mässdagar på ett halvår.

Tror snarare att du ljuger om du säger att du inte skulle läst andra inlägg i tråden.

När jag förklarade detta att de inte kan laga riktigt bra kvalitetsmat gjort från grunden för det priset där så svarade
Du efter det att de andra på mässan minsann kan göra det(vi pratade om mässan å det vet du)

De andra på mässan hade enligt dig inte vidriga ägare eftersom de kan laga bra kvalitetsmat på mässan för samma pris medans dessa som vi diskuterar om inte kan det occh har vidriga ägare för att de använder pulvermos å mamma scans köttbullar.

Så du pratar emot dig själv och glömmer medvetet vad och hur du svarat när du märkte att du hade lite fel.

Nej jag har inget med restaurangen att göra men är bara realist.
Senast redigerad av Blatteman 2025-12-17 kl. 17:14.
Citera
2025-12-17, 17:19
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Så du menar att du inte hade läst några andra inlägg i tråden där en annan herre också påpekade att 145kr var billigt för köttbullar med mos +kaffe och salladsbuffe på en mässa.

Och du hade förstås inte heller läst varför de inte hinner göra så många portioner på en mässa utan att anställa folk för fler timmar och höja priset eftersom du kom in och sa att ägarna är vidriga och att de visst kan göra den sortens bättre från grunden gjord mat som vi diskuterade om i tråden för det priset på mässan som du trodde att de kan sälja för inkl salladsbuffee och kaffe med bra mat gjort från grunden som hela tiden diskuterats på cirka 53 mässdagar på ett halvår.

Tror snarare att du ljuger om du säger att du inte skulle läst andra inlägg i tråden.

När jag förklarade detta att de inte kan laga riktigt bra kvalitetsmat gjort från grunden för det priset där så svarade
Du efter det att de andra på mässan minsann kan göra det(vi pratade om mässan å det vet du)

De andra på mässan hade enligt dig inte vidriga ägare eftersom de kan laga bra kvalitetsmat på mässan för samma pris medans dessa som vi diskuterar om inte kan det occh har vidriga ägare för att de använder pulvermos å mamma scans köttbullar.

Så du pratar emot dig själv och glömmer medvetet vad och hur du svarat när du märkte att du hade lite fel.

Nej jag har inget med restaurangen att göra men är bara realist.

Hahaha men nu får du fan ge dig, du påstår att jag glömmer vad jag skrivit men du kan inte citera ett inlägg där jag säger det du påstår.

Men kan ge dig att jag inte sitter på all info, och kanske var för hastig på att kalla dom vidriga. Där emot så har jag svårt att se att det skulle vara så svårt att servera bra mat när man tar 145kr..
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in