Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-16, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
I helgen har det varit hundutställning.
Vi åt på restaurangen på Älvsjömässan den ovanför trappen.
Alltså 145 kr för pulvermos mamma scans köttbullar gräddsås och lingon salladsbuffe endast vatten att dricka och kaffe
Gjorde en snabb kalkyl att köttbullar med pulvermos och dom tillbehören som fanns är ca 45 kr per person så alltså 100 kr i avance på maten.
Jag har egentligen inget emot priset utan det är pulvermos som jag tycker är rent äckligt och prutt köttbullar...
Gillar ni pulvermos?

Pulvermos är inte mat. Det är en produkt med innehållsförteckning. Riktig mat växer i naturen och saknar innehållsförteckning. Skulle aldrig få för mig att äta på ett sånt ställe.
Citera
2025-12-16, 07:26
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Kommunen borde bomma igen stället.
Stockholmsmässan i Älvsjö ska bommas och rivas, det är redan bestämt.

http://mitti.se/nyheter/stockholmsmassan-rivs--bostader-byggs-i-stallet-6.3.179798.d799dcd872
Citera
2025-12-16, 07:39
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Finns fortfarande några undantag.

En ruskigt bra vägkrog är den som ligger på e 4 precis efter norrköping mot stockholm.
kanske 1 mil efter norrköping bredvid en statoilmack.

Helt fantastiskt ställe och populärt.
En av de bästa i sverige.
Stavsjö värdshus. Ja det är riktigt bra.

När man äter på restaurang betalar man ju inte bara vad maten kostar utan för allt runtomkring. Troligen hyr restaurangen lokalen av mässan och det är förmodligen svindyrt. Att vara utställare är iaf löjligt dyrt.
Citera
2025-12-16, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
På en restaurang som har garanterat kunder och tar 145kr är det inga problem alls att servera bra mat. Det handlar om vidriga människor som äger det.
TACK
Citera
2025-12-16, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Var väl passande mat, var ju i princip bara WTs där. Sen vet jag inte hur man kunde få någon aptit där, då det regnade och lukten av blöt hund var påtaglig på sina håll.
Jag tar lukten av blöt hund alla dagar istället för pulvermos
Citera
2025-12-16, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Antingen trollar folk i tråden, eller så har dom extremt låga krav.
Ja, det var dyrt för den skiten du åt - men Älvsjö har massa, och bättre, restauranger i närheten som ni hade kunnat gå till istället.
Nej vi hade ju inte det då vi arbetade och fick lunch biljett dit vilket du vetat om du läst tråden
Citera
2025-12-16, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Så du fick gratis mat och gnäller ändå?
Japp sån är jag
Citera
2025-12-16, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Fyra stjärnor av vem då?
Det kan jag ej skriva för att inte outa mig själv
Citera
2025-12-16, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Hyfsat läskunnig.
Jag är glad för det
Citera
2025-12-16, 09:46
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Finns fortfarande några undantag.

En ruskigt bra vägkrog är den som ligger på e 4 precis efter norrköping mot stockholm.
kanske 1 mil efter norrköping bredvid en statoilmack.

Helt fantastiskt ställe och populärt.
En av de bästa i sverige.
Just utefter europavägarna finns det en hel del utmärkta vägkrogar som serverar riktig hemlagad husmanskost till riktigt bra priser oftast. Gäller bara att veta vilka man ska besöka för en del är dessvärre inte lika bra. Just den du nämnde vet jag inte om jag har testat, var ett bra tag sedan jag var nedåt Norrköping.
Citera
2025-12-16, 09:49
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
4 stjärnig?
Skulle pulvermos vara lenare än vanlig potatispuré?
Jag tror inte på det. Om det stod pulvermos okej men nej jag tror inte dom serverade pulvermos.
Är väl klart att det är lenare, det är ett pulver utspätt med vatten. Går inte att få det mer finkornigt än så oavsett hur mycket du mosar din potatis.
Citera
2025-12-16, 10:38
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
I Östeuropa kan man fortfarande få god "hemlagad mat" till och med på en vägkrog. I väst har det mesta blivit dåligt. Men i Sverige är maten ändå extra dålig. Hur fan kan man sälja pulvermos och färdiglagade köttbullar. Borde vara brottsligt med den här nivån. Kommunen borde bomma igen stället.

Det är inget fel på svensk mat. Åk hem till Ryssland om det inte duger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in