2026-09-23, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Snacka om låg nivå av doktorn han vet uppenbarligen inte ett dugg om hur aktiva barn är på internet idag... Till att börja så säger Elsa att hon läst allt som skrivs om henne... Vilket säkert inkluderar även detta Forum...det tänker inte dessa stollar på när dom skriver all skit som dom gör..
Vilket vittnar om dessa personer inte bryr sig ett förbannade dugg om Elsa...

Nej precis. Att de grovt förtalat hennes mamma på Flashback i något år eller vad det är, är absolut inte omtänksamt mot barnet, tvärtom.
Citera
2026-09-23, 13:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Vilken ”linje”?
Din bisarra anklagelselinje och kampanj mot föräldrarna. Ingen utom du driver denna linje. Elsa är hemma.
Citera
2026-09-23, 14:01
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelofsnow
Stämmer inte. Mamman ville ha/ diskutera mer vård.

I Kaliber-dokumentären framkom att mamman ville till Sahlgrenska eftersom dom var öppna för att operera bort tjocktarmen vid PIPO på Sahlgrenska.
Hon ville byta till Sahlgrenska för de gav att mer proffisionelt intryck. Det med tarmoperationen handlar om att hon vilel utforska ifall det är bättre lösning för Elsa eftersom hon åkt in så pass många gånger till sjukhuset över tarmsmärtor. I journaler står det saker som "Vi hör Elsa skrika redan i hissen av smärta."
Citera
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Nej precis. Att de grovt förtalat hennes mamma på Flashback i något år eller vad det är, är absolut inte omtänksamt mot barnet, tvärtom.
Kanske du kan svara på detta som VildHasse5 inte ville svara på: Varför behövde Elsa ha dropp och må så dåligt så länge trots att mamman och styvpappan var avlönade assistenter enligt LSS på heltid?
Citera
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det överdrivna intyget till Försäkringskassan har legat till grund för ersättningen till föräldrarna för LSS-insatser på heltid. Nu har assistansen tagits bort. LSS-ersättning baserat på ett överdrivet läkarintyg är problematiskt.
Jag har fortfarande inte fått svar på varför kommunen inte gick ut med Ensolution rapporten när de fick in den. Varför behövde den grävas upp för?
Citera
2026-09-23, 14:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Kanske du kan svara på detta som VildHasse5 inte ville svara på: Varför behövde Elsa ha dropp och må så dåligt så länge trots att mamman och styvpappan var avlönade assistenter enligt LSS på heltid?
Det är redan avhandlat. Vården behandlade Elsa fel. Därför behövde hon dropp. I samband med placeringen så rättade de till sitt eget misstag och spärrade givetvis journalerna så det inte gick att se vad som var mirakelkuren.

Fiffigt va? Rena rama kafkaprocessen för att uttrycka sig milt.

Ge upp nu! Elsa är hemma. Det här hade kunnat lösts utan LVU med mildare metoder utan att traumatisera Elsa och hela hennes familj och nätverk.
Citera
2026-09-23, 14:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jag har fortfarande inte fått svar på varför kommunen inte gick ut med Ensolution rapporten när de fick in den. Varför behövde den grävas upp för?

Det kommer nog att visa sig när Lex Sarah-utredningen blir klar.. var det CTH som tryckte på uppifrån och bad den utköpta chefen att inte diarieföra den? Det är en bättre konpspirationsteori vi får suga på karamellen ett tag till för att se om den stämmer.

Totius har helt tappat kontakt med jorden och är in egen cirkelsnurrargalax
Citera
2026-09-23, 14:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Din bisarra anklagelselinje och kampanj mot föräldrarna. Ingen utom du driver denna linje. Elsa är hemma.
Citat:
Det är redan avhandlat. Vården behandlade Elsa fel. Därför behövde hon dropp. I samband med placeringen så rättade de till sitt eget misstag och spärrade givetvis journalerna så det inte gick att se vad som var mirakelkuren.

Fiffigt va? Rena rama kafkaprocessen för att uttrycka sig milt.

Ge upp nu! Elsa är hemma. Det här hade kunnat lösts utan LVU med mildare metoder utan att traumatisera Elsa och hela hennes familj och nätverk.
Jag vet att Elsa är hemma och jag driver ingen ”anklagelselinje och kampanj”. Det är familjen och media som fortsätter att driva Fallet Elsa fast att hon är hemma.

Jag vill bara ha svar på de oklarheter som finns.
Citera
2026-09-23, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Ingen av dessa debattörer skulle våga stå offentligt för det dom skriver här anonymt
Citera
2026-09-23, 14:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag vet att Elsa är hemma och jag driver ingen ”anklagelselinje och kampanj”. Det är familjen och media som fortsätter att driva Fallet Elsa fast att hon är hemma.

Jag vill bara ha svar på de oklarheter som finns.

Ja tro fan att familjen fortsätter driva fallet. Det är ju helt sinnes att det fick gå till så och det är jättebra att de informerar allmänheten om vad det är som pågår. För det är en helt sinnessjuk historia.

Du vill inte ha svar på oklarheter. Du säker precis som systemriddarna desperat efter bekräftelse på det du redan bestämt dig för har hänt, trots att du seglat helt snett och befinner dig på en annan planet.
Citera
2026-09-23, 14:29
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja tro fan att familjen fortsätter driva fallet. Det är ju helt sinnes att det fick gå till så och det är jättebra att de informerar allmänheten om vad det är som pågår. För det är en helt sinnessjuk historia.

Du vill inte ha svar på oklarheter. Du säker precis som systemriddarna desperat efter bekräftelse på det du redan bestämt dig för har hänt, trots att du seglat helt snett och befinner dig på en annan planet.
Ditt inlägg är väldigt intressant ur ett psykologiskt perspektiv och väldigt talande för din närmast patologiska faktaresistens, där du fullständigt vettlöst förnekar allt som inte passar dig.

Jag säger: Jag vill bara ha svar på de oklarheter som finns.

Du svarar: Du vill inte ha svar på oklarheter.

Vad är det om inte patologiskt förnekande?
Citera
2026-09-23, 14:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ditt inlägg är väldigt intressant ur ett psykologiskt perspektiv och väldigt talande för din närmast patologiska faktaresistens, där du fullständigt vettlöst förnekar allt som inte passar dig.

Jag säger: Jag vill bara ha svar på de oklarheter som finns.

Du svarar: Du vill inte ha svar på oklarheter.

Vad är det om inte patologiskt förnekande?

Nja det är väl systemriddarbeteendet som är intressant.

HItta nån mening här och där istället för att läsa en hel text.. Märka ord och mena att det är jättesupermega viktigt att säga Lex Sarah-rapport istället för Lex Sarah-anmälan trots att media skrivit Lex Sarah-anmälan och alla förstår vad som menas. Medan du helt förnekar att det ens finns en Lex Sarah-utredning och att Lex Sarah-rapporten är "fejk" för att det fanns en inklippt IVO-logga med på föräldrarnas instagram-konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in