2026-09-15, 23:13
Medlem
Nej det har jag inte. För ni framstår alla som väldigt arga på något som ni inte alls förstår.

Vad händer med dig om hon bara får en tydlig reprimand från JO för att hon haft informella möten om ett individärende? Det förtjänar hon. Men att det skulle utgöra ett tjänstefel har jag svårt att se, men det blir vi väl varse till slut. Blir du galen över vårt korrupta rättssystem generellt då?

I övrigt handlar mycket om att man tagit genvägar i hörnen kring sina rutiner på förvaltningen verkar det som. Det får nog förvaltningschefen en knäpp på näsan för av JO. Finns det rutiner ska de givetvis följas.

Det omedelbara omhändertagandet har jag svårt att se att det är något som man i efterhand kan kritisera i någon större omfattning. Det verkar ha varit fullt rimliga avvägningar som ledde till omhändertagandet. Men som sagt, ingen av oss har insyn. Jag kanske har fel, då har ni rätt, inget konstigt med det.

Ni verkar tro att jag och flera andra är investerade i frågan som om att vi måste ha rätt. Jag kan ju bara tala för mig själv men jag är helt ointresserad av att ha rätt. Jag beskriver bara hur gällande rätt ut och därmed också varför ärendets gång i stort är rimligt om än inte felfritt. Jag skriver enbart för att skapa balans och en sanningsenlig bild av hur sådana här ärenden fungerar i en tråd där felaktigheterna annars flödar på ett sätt som allt mer liknar desinformation.

Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Jag förstår att det du skriver inte har särskilt mycket substans i detta fall... det är allt som betyder nåt... Lite klämkäckt att anklaga alla för att vara arga.. har du verkligen inget bättre att komma med
Citera
2026-09-15, 23:16
Medlem
Men nu beskriver du en helt annan situation, varför ändrar du dig?

Nyss pratade du om omhändertagandet och nu beskriver du avslutet av vården.

Vilket vill du prata om?

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Blah blah blah.

Du kan verkligen inte hjälpa det. Du bara måste ljuga va.

Hon styrde utfallet, hävdade sig och stämpla Victoria som psyksjuk. Det är tydligt ur utredningar och artiklar.

Lol, alltså verkligen. Snälla nu. Detta är patetiskt. Hon har anmälts av sina egna anställda över det. Det är även varför hon polisanmäldes..
Citera
2026-09-15, 23:19
Medlem
Men det är ju så det går till. Ring socialtjänsten och fråga imorgon om du inte tror mig. Varför skulle jag hitta på detta?
Citat:
Återigen så beskriver du en osann bild av händelseförloppet, inga handläggare på socialtjänsten har beskrivit det händelseförloppet.... inte ens din kompis Totius gör det heller... du lever med din egen historia hela tiden..O för att vara extremt tydlig morfar Anders beskriver def inte den bilden...
Citera
2026-09-15, 23:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uglo469
Nej det har jag inte. För ni framstår alla som väldigt arga på något som ni inte alls förstår.

Vad händer med dig om hon bara får en tydlig reprimand från JO för att hon haft informella möten om ett individärende? Det förtjänar hon. Men att det skulle utgöra ett tjänstefel har jag svårt att se, men det blir vi väl varse till slut. Blir du galen över vårt korrupta rättssystem generellt då?

I övrigt handlar mycket om att man tagit genvägar i hörnen kring sina rutiner på förvaltningen verkar det som. Det får nog förvaltningschefen en knäpp på näsan för av JO. Finns det rutiner ska de givetvis följas.

Det omedelbara omhändertagandet har jag svårt att se att det är något som man i efterhand kan kritisera i någon större omfattning. Det verkar ha varit fullt rimliga avvägningar som ledde till omhändertagandet. Men som sagt, ingen av oss har insyn. Jag kanske har fel, då har ni rätt, inget konstigt med det.

Ni verkar tro att jag och flera andra är investerade i frågan som om att vi måste ha rätt. Jag kan ju bara tala för mig själv men jag är helt ointresserad av att ha rätt. Jag beskriver bara hur gällande rätt ut och därmed också varför ärendets gång i stort är rimligt om än inte felfritt. Jag skriver enbart för att skapa balans och en sanningsenlig bild av hur sådana här ärenden fungerar i en tråd där felaktigheterna annars flödar på ett sätt som allt mer liknar desinformation.

Du kan inte ha läst och förstått vad som stod i den externa utredningen från Ensolution som av en händelse aldrig diariefördes. Där kan vi snacka om mörkläggning och desinformation om föräldrarna inifrån kommunens högsta ledning. Därför har chef efter chef fått sluta och köpts ut med miljonfallskärmar.

Fullt rimliga avvägningar att en skrivbordsläkare sitter och fantiserar om att Elsas mamma skulle kunna föra in farliga ämnen i infarterna, som taget ur en skräckfilm? Detta samtidigt som ingen i Elsas vårdteam delade samma oro alls.

Det är du som sprider desinformation och det börjar bli riktigt pinsamt för din del, givet allt som kommit fram. Ingen tror på dig, utom möjligen Totius och "doktorn". Resten har gett upp och lämnat systemriddarskeppet som tar in vatten från alla håll och kanter nu.
Citera
2026-09-15, 23:22
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Men nu beskriver du en helt annan situation, varför ändrar du dig?

Nyss pratade du om omhändertagandet och nu beskriver du avslutet av vården.

Vilket vill du prata om?
Nej men skärp dig! hahahahaha!!

Carin gick in och styrde så att utfallet skulle bli LVU. Hon anmäldes av sin kollegor och måste sitta av nu.

Elsas föräldrar polisanmäler S-toppen Carina Toro Hartman (S)

I tisdags meddelade Carina Toro Hartman (S) att hon tar timeout från sina politiska uppdrag under tiden som de externa granskningarna av fallet Elsa pågår.

Politikern vill inte kommentera
Fyra handläggare har slagit larm om hanteringen av fallet i två lex Sarah-anmälningar. En av de mest ingripande åtgärderna i fallet var att flickan isolerades från sin familj under sju månader.

Alltså du måste vara riktigt, riktigt dum i huvudet som tror dina avledningsmanövrar är av någon effekt.

jösses amalia.
Citera
2026-09-15, 23:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Men det är ju så det går till. Ring socialtjänsten och fråga imorgon om du inte tror mig. Varför skulle jag hitta på detta?
Ring mytomanklubben och fråga. Vilket bra förslag hörrö? verkligen!
Citera
2026-09-15, 23:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Nej men skärp dig! hahahahaha!!

Carin gick in och styrde så att utfallet skulle bli LVU. Hon anmäldes av sin kollegor och måste sitta av nu.

Elsas föräldrar polisanmäler S-toppen Carina Toro Hartman (S)

I tisdags meddelade Carina Toro Hartman (S) att hon tar timeout från sina politiska uppdrag under tiden som de externa granskningarna av fallet Elsa pågår.

Politikern vill inte kommentera
Fyra handläggare har slagit larm om hanteringen av fallet i två lex Sarah-anmälningar. En av de mest ingripande åtgärderna i fallet var att flickan isolerades från sin familj under sju månader.

Alltså du måste vara riktigt, riktigt dum i huvudet som tror dina avledningsmanövrar är av någon effekt.

jösses amalia.

Ja det verkar som hon till varje pris försökte mörka sina egna misstag och har styrt allt i bakgrunden. Till slut tröttnade handläggarna på eländet och berättade vad som skett.

Hon visste hela tiden att omhändertagandet var fel, men försökte leta varje bevis för att mörka sitt misstag och drog in björn lundin i det hela trots att det kommit in så mycket information som talade i totalt motsatt riktning.

Konfirmationsbias alltså.... Man letar aktivt efter stöd för sin hypotes för att dölja sitt eget grova misstag och rädda sin egen politiska prestige.Och låter ett stackars barn betala priset för detta. Fy fan vad genomruttet om det stämmer. Hoppas det reds ut ordentligt detta!
Citera
2026-09-15, 23:28
Medlem
Citat:

Det som du beskriver som rimligt agerande utifrån vad som framkommit i dom orosanmälningar som kom in förkastas av andra med bred kompetens inom juridik... Ingrid segerbergs orosanmälan kan man ifrågasätta om den kommer upp till hörsägen nivå. Gör den inte det så är den ett blankt papper man agerar på.. gör den inte det så spricker hela ditt resonemang...... hade ditt solklara resonemang stämt så hade dom anmälningar som gjorts redan varit avskrivna vilket dom inte är
Senast redigerad av VildHasse5 2026-09-15 kl. 23:56.
Citera
2026-09-15, 23:41
Medlem
Vem med bred kompetens inom juridik menar du?
Citat:
Det som du beskriver som rimligt agerande utifrån vad som framkommit i dom orosanmälningar som kom in förkastas av andra med bred kompetens inom juridik... Ingrid segerbergs orosanmälan kan man ifrågasätta om den kommer upp till hörsägen nivå. Gör den inte det så är den ett blankt papper man agerar på.. gör den inte det så spricker hela ditt resonemang...... hade ditt solklara resonemang stämt så hade dom anmärkningar som gjorts redan varit avskrivna vilket dom inte är
Citera
2026-09-15, 23:44
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Är det någon som har kommit fram och sagt att CTH gjort korrekt? Fram med det i så fall.
Citera
2026-09-16, 00:04
Medlem
Citat:
Du sitter här och skriver anonymt men förväntar dig att jag lägga ut namn som du kan kalla partsinlaga som du gör med allt annat.
.. Den tänker jag inte bjuda på
Citera
2026-09-16, 00:12
Medlem
Jaha en kompis. Säg det då. Be hen skriva här då! Jag diskuterar gärna!
Citat:
Du sitter här och skriver anonymt men förväntar dig att jag lägga ut namn som du kan kalla partsinlaga som du gör med allt annat.
.. Den tänker jag inte bjuda på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in