Citat:
Ursprungligen postat av
Uglo469
Vad glad jag blir! Precis så är det, även om man nu skulle komma till slutsatsen att det brister i proportionalitet eller objektivitet så är det inte en framkomlig väg när är en så massiv mängd med omständigheter tydliggör ett skyddsbehov.
Barnets behov av skydd kommer att få företräde. Principer får väldigt sällan företräde framför faktiska omständigheter när det gäller skyddslagstiftning som LVU.
Här kan man givetvis ha det olika uppfattning om hur en rättstat bör fungera men jag konstaterar att barnen blir väldigt utsatta om man skulle göra på annat sätt.
Om man sedan i efterhand får rikta kritik mot handläggningen och enskilda beslut och om organisationen lär av detta är målet uppfyllt i mina ögon.
ja det här tycker du är jättebra.... Tills det handlar om ditt eget barn och en socialsekreterare fått feeling och vill placera det utan några som helst bevis.
Hur ska du kunna försvara dig tänkte du, när alla bevis spärrats bakom sekretess på kommunkontoret?
Skyddet av barn har gått till totalt överdrift och spelat ut sin roll. Man skyddar inga barn med så rättsosäkra metoder som socialtjänsten använder sig av där rena fabler används som "bevis" för att på obestämd tid placera och skilja ett barn från sin biologiska familj. Totalt vansinne från början till slut och oerhört förvånande att vi inte kommit längre. Vi är fortfarande fast i Östtyskland 1987..