Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Ja, jag har ju redan sagt att jag är dum och du är smart. Varför upprepar du dig? Nu gäller ju saken inte mig utan vad pappans kompis skrev. Tycker du att det tyder på ett traumatiserat barn?
Varför hänger du upp dig på din tolkning av kompisens pappa? För att det är ett halmstrå? Vad säger alla hennes brev, vad säger din obefintliga logik om hela situationen om du tänker dig in i den (vet dock att du saknar mentaliseringsförmåga och behöver en psykiatrisk utredning).
Tycker du att mosterns vittnesmål tyder på ett traumatiserat barn?
Har du barn själv? Polisen kan komma på säg julavslutningen i skolan och hämta dem bara en dag och placera på för dig okänd ort, förbjudas säga hejdå eller ens prata med dig i telefon. De sätts hos främlingar 100 mil bort och får en ny förskola eller skola osv. över en natt och får inte veta när de får träffa dig och andra föräldern nånsin igen. Det pågår ett år medans de skriver förtvivlade brev till dig.
Sen får de komma hem en dag. Det tror du inte de hade traumatiserats av.
Känns ju som att den mest olämpliga föräldern i sammanhanget då är
DU.
Hur tror det det kommer sig att fd finska krigsbarn som togs från sina föräldrar och placerades i Sverige blev svårt traumatiserade TROTS att de vet att det var pga ett krig?
Hur tror du det kommer sig att Harry Shein aldrig förlät sina föräldrar för att de skickade iväg honom för att rädda hans liv (de hamnade själva i koncentrationsläger)? Han var svårt traumatiserad av denna separation fram till sin död.
Men just Elsa är en anomali menar du och är enda barnet i världshistorien som inte traumatiserats av att ha tagits från sin familj?
Och du klagar på Kurts inlägg...