Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-14, 02:27
  #1201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argena
Jag är egentligen kritisk till sexköp men tycker det är väldigt intressant med inläggen från bland annat Elouise m.fl. som kan skriva ganska oväntade saker och vrida på perspektiven här.



Den här synen har jag sett många gånger från folk som köper sex i Thailand. Och jag vet att ni också brukar skriva att fattigdomen i Thailand inte är så stor att tjejerna inte skulle kunna överleva på att plocka ris eller göra något annat om de inte vill prostituera sig. Men har du några betänkligheter alls kring det faktum att många av de där "kärleksfulla" tjejerna faktiskt är tvungna att bjuda ut sig inifrån och ut på ett sätt som många prostituerade i rikare länder inte gör, för att stå sig i konkurrensen med alla andra bartjejer och att den konkurrensen trots allt beror på att det är ett fattigare land där många blir pressade av sina föräldrar och pojkvänner att sälja sex för att försörja dem? Är det sak samma?

Och den där siffran på 80-90 % är väl ändå bara plockad ur luften? Det kan du ju omöjligt veta, det är det ingen som gör.

Thailändare och thailändskor har i allmänhet en helt annan syn på sex&sånt, än den genomsnittlige genusglasögonprydde rödstrumpesvensken. Det vore klädsamt om ni kunde sluta kleta era självgoda värderingar på hela världens kvinnliga befolkning, som om er åsikt är Den Enda Sanningen.

Bara för att ta ett exempel - jag känner en thailändska som jobbar på bordell i Pattaya. Hennes pojkvän kommer och hämtar henne efter jobbet ibland - och det faktum att hon under dagen har pippat ett par andra snubbar bekommer honom (eller henne) inte det minsta, det är ju bara ett jobb! Väldigt många thailändare resonerar på liknande sätt. Sex och kärlek är två HELT skilda saker.

Många genussvennar motiverar sin ståndpunkt med att "om de inte hade tvingats prostityera sig så hade de inte gjort det". Nä, tacka fan för det - men det är inte på något sätt exklusivt för prostituerade. Hade jag kunnat försörja mig resten av livet utan att jobba, så hade jag aldrig mer jobbat.
Citera
2016-02-14, 08:49
  #1202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Thailändare och thailändskor har i allmänhet en helt annan syn på sex&sånt, än den genomsnittlige genusglasögonprydde rödstrumpesvensken. Det vore klädsamt om ni kunde sluta kleta era självgoda värderingar på hela världens kvinnliga befolkning, som om er åsikt är Den Enda Sanningen.

Bara för att ta ett exempel - jag känner en thailändska som jobbar på bordell i Pattaya. Hennes pojkvän kommer och hämtar henne efter jobbet ibland - och det faktum att hon under dagen har pippat ett par andra snubbar bekommer honom (eller henne) inte det minsta, det är ju bara ett jobb! Väldigt många thailändare resonerar på liknande sätt. Sex och kärlek är två HELT skilda saker.

Många genussvennar motiverar sin ståndpunkt med att "om de inte hade tvingats prostityera sig så hade de inte gjort det". Nä, tacka fan för det - men det är inte på något sätt exklusivt för prostituerade. Hade jag kunnat försörja mig resten av livet utan att jobba, så hade jag aldrig mer jobbat.

Det vore klädsamt om du slutade kletade dina spermaindränkta fantasier på hela världens kvinnliga befolkning, som om din åsikt är den enda sanningen. Ditt inlägg säger mig ingenting, förutom det jag redan skrev själv, dvs, att ofta är det pojkvännen som vill att flickvännen ska försörja honom genom att sälja sex eftersom hon saknar egenvärde. Och du tycker inte att det är någon skillnad mellan att ha sex mot sin vilja och att arbeta för att försörja sig? Då borde sexuellt utnyttjande vara lagligt också då?
__________________
Senast redigerad av Argena 2016-02-14 kl. 08:57.
Citera
2016-02-14, 08:56
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Har du funderat på att det är roligt och upphetsande att få mycket kuk och dessutom få betalt för det? Skulle du ifrågasätta män som säljer sex till många kvinnor på samma sätt? Typ manliga horor blir tvugna att ha sex med 10 kvinnor per dag för att de blir tvingade.

2) Kvinnor i rikare länder har mer bullshit i sina liv. De skulle också jobba som bar-tjejer om det inte fanns PK som skämde dem för det.

1) Kanske, om det hade varit killar som tjejerna tände på och ville knulla med, men du måste vara bra dum i skallen om du tror att det är det de gör.

2) Du har aldrig tänkt tanken att rikedom kan hänga ihop med valfrihet?
Citera
2016-02-14, 09:50
  #1204
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
rikedom kan hänga ihop med valfrihet?

Det gäller dock samtliga sätt att försörja sig på. Det kan inte vara orsaken att du ser ner på prostitution och vill behandla det annorlunda än andra verksamheter?
Citera
2016-02-14, 10:51
  #1205
Medlem
mryangs avatar
Jag ska försöka göra det omöjliga - Att ta död på vanliga stigman kring BEHOV och MÖJLIGHETEN att tillfredsställa dem.

Som ett exempel kan vi ta behovet HA SEX / INTIMITET / KNULLA / MYSA (utan att känna till orsaken, men det ignorerar vi just nu) och möjligheten PENGAR (som har blivit en vedertagen '"valuta" för att tillfredsställa sina behov).

1. Det har INGET med kön att göra. Vilket kön som gör det mest osv. är ju komplett ointressant - som att söka någon syndare. SKIT I DET. Vilket kön dricker mest vatten och torkar ut världshaven? Lika idiotiskt.

2. Det som sker är en transaktion mellan 2 eller fler individer. Gör dessa individer det av fri vilja? OKEJ, GO FOR IT! Vem i h***te har med det att göra utom dessa individer?

3. ALLA människor behöver närhet och mys. ALLA. Så precis ALLA skulle kunna vara sexköpare förutom DU då.

4. ALLA människor som någon gång tagit emot något av kapitalt värde för en tjänst är indirekt "horor" i definitionen - "Göra det för pengar", där "det" kan vara utförd tjänst av valfritt slag. Resten är nämligen bara en teknisk definitionsfråga och har inget med MORAL att göra.

Undantaget - Människor som skulle fortsätta att jobba och göra det de gör även om lönen togs bort.

Prostitution skulle blomstra om det var lagligt - vilket det borde vara - vi behöver ingen myndighet som tycker det är ok med SPLITTERGRANATER men fel att ha sex och bjuda på en drink (stört...)

SUMMA KARDEMUMMA:
Snubbar som köper sex är normala människor utan sociala stigman. Så länge ingens fria vilja har hindrats, är detta EXAKT så naturligt och normalt som det borde vara.
Citera
2016-02-14, 11:54
  #1206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argena
Det vore klädsamt om du slutade kletade dina spermaindränkta fantasier på hela världens kvinnliga befolkning, som om din åsikt är den enda sanningen. Ditt inlägg säger mig ingenting, förutom det jag redan skrev själv, dvs, att ofta är det pojkvännen som vill att flickvännen ska försörja honom genom att sälja sex eftersom hon saknar egenvärde. Och du tycker inte att det är någon skillnad mellan att ha sex mot sin vilja och att arbeta för att försörja sig? Då borde sexuellt utnyttjande vara lagligt också då?

Bra "argument", verkligen. Exakt vilken spermadränkta fantasi är det jag kletar på alla kvinnor, när jag sakligt förklarar för dig att det är skillnad på synen på sex i olika kulturer?

Hur har du kommit fram till faktan att thailändska kvinnor saknar egenvärde?

Vem mer än du har pratat om att ha sex mot sin vilja?
Att tvingas jobba som prostituerad [för att försörja sig], eller tvingas städa på hotell [för att försörja sig] är samma sak ur hänseendet att "hade inte gjort det om jag inte vore tvungen". Jag räknade med att du skulle förstå att "tvånget" är indirekt och av ekonomisk karaktär eftersom det var det saken gällde. Det borde jag tydligen inte gjort.

Nej, vet du vad. Du hade inte ett enda argument att komma med. Det enda du klarar av är att skapa halmgubbar och tillskriva andra åsikter som de inte har. Sådan argumentation är inte värd att slösa tid på. Sakliga och relevanta argument efterlyses.
__________________
Senast redigerad av Skalman71 2016-02-14 kl. 12:14.
Citera
2016-02-14, 12:55
  #1207
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argena
1) Kanske, om det hade varit killar som tjejerna tände på och ville knulla med, men du måste vara bra dum i skallen om du tror att det är det de gör.

2) Du har aldrig tänkt tanken att rikedom kan hänga ihop med valfrihet?

1) Nej det är mer upphetsande att knulla män som man inte tänder på? Jag vet att de tänder på det. Det vet alla kvinnor.

2) Nej det är tvärtom mer pengar - mer förväntningar - mindre valfrihet.

Citat:
Ursprungligen postat av Argena
Det vore klädsamt om du slutade kletade dina spermaindränkta fantasier på hela världens kvinnliga befolkning, som om din åsikt är den enda sanningen. Ditt inlägg säger mig ingenting, förutom det jag redan skrev själv, dvs, att ofta är det pojkvännen som vill att flickvännen ska försörja honom genom att sälja sex eftersom hon saknar egenvärde. Och du tycker inte att det är någon skillnad mellan att ha sex mot sin vilja och att arbeta för att försörja sig? Då borde sexuellt utnyttjande vara lagligt också då?

1) Varför skulle kvinnor inte vilja bli nedkletade med sperma? Det är hett.

2) Använd sunt förnuft varför skulle någon man vilja att hans flickvän horade? Män skulle inte ens komma på tanken. Det är kvinnorna som vill det.

3) Vad menar du med att kvinnan saknar egenvärde?

4) Varför skulle kvinnor inte vilja ha sex för att försörja sig?
__________________
Senast redigerad av Babianen 2016-02-14 kl. 13:00.
Citera
2016-02-14, 23:39
  #1208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Bra "argument", verkligen. Exakt vilken spermadränkta fantasi är det jag kletar på alla kvinnor, när jag sakligt förklarar för dig att det är skillnad på synen på sex i olika kulturer?

Hur har du kommit fram till faktan att thailändska kvinnor saknar egenvärde?

Vem mer än du har pratat om att ha sex mot sin vilja?
Att tvingas jobba som prostituerad [för att försörja sig], eller tvingas städa på hotell [för att försörja sig] är samma sak ur hänseendet att "hade inte gjort det om jag inte vore tvungen". Jag räknade med att du skulle förstå att "tvånget" är indirekt och av ekonomisk karaktär eftersom det var det saken gällde. Det borde jag tydligen inte gjort.

Nej, vet du vad. Du hade inte ett enda argument att komma med. Det enda du klarar av är att skapa halmgubbar och tillskriva andra åsikter som de inte har. Sådan argumentation är inte värd att slösa tid på. Sakliga och relevanta argument efterlyses.

Om du tycker att mina argument var dåliga kan jag upplysa dig om att varken ditt inlägg eller min kommentar till det utgjorde någon argumentation överhuvudtaget. Försök undvika att använda ord du inte begriper.

Det jag talar om är synen på fattiga kvinnor i Thailand, att deras roll och värde ligger i att försörja andra.

Och även jag pratade om ekonomiskt tvång i mitt inlägg, det framgick väl ändå med all önskvärd tydlighet. Om det inte är värre att ha sex mot sin vilja än att arbeta mot sin vilja, varför ska vi då ens ha någon sexualbrottslagstiftning överhuvudtaget? (För säkerhets skull ska jag kanske förtydliga att det där var en retorisk fråga och inte ett argument... )
__________________
Senast redigerad av Argena 2016-02-14 kl. 23:52.
Citera
2016-02-15, 01:26
  #1209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argena
Och även jag pratade om ekonomiskt tvång i mitt inlägg, det framgick väl ändå med all önskvärd tydlighet.

I en diskussion diskuterar man med hjälp av argument. Du som inga argument har, är därmed uppenbarligen inte intresserad av att diskutera heller. Du är bara intresserad av att klistra epitet, förolämpa med påhopp och komma med osakligt insinuerande. Trollvarning.
Citera
2016-02-15, 10:34
  #1210
Medlem
Sek-Losos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argena

Den här synen har jag sett många gånger från folk som köper sex i Thailand. Och jag vet att ni också brukar skriva att fattigdomen i Thailand inte är så stor att tjejerna inte skulle kunna överleva på att plocka ris eller göra något annat om de inte vill prostituera sig. Men har du några betänkligheter alls kring det faktum att många av de där "kärleksfulla" tjejerna faktiskt är tvungna att bjuda ut sig inifrån och ut på ett sätt som många prostituerade i rikare länder inte gör, för att stå sig i konkurrensen med alla andra bartjejer och att den konkurrensen trots allt beror på att det är ett fattigare land där många blir pressade av sina föräldrar och pojkvänner att sälja sex för att försörja dem? Är det sak samma?

Och den där siffran på 80-90 % är väl ändå bara plockad ur luften? Det kan du ju omöjligt veta, det är det ingen som gör.

Att i stort sätt alla bartjejer i Thailand skulle kunna få ett annat jobb stämmer! Finns gott om fabriker där du kan få jobb på dagen (så länge du är villig att flytta till en större stad)

MEN...

Många bartjejer har blivit gravida unga, kanske flera barn och en pappa som inte ger en baht för sina barn. Sen finns det stor vilja / press att hjälpa mor och får med pengar också. Fabriks lön med övertidsersättning kan räcka till detta. Men det blir att slita hårt och vända på varje slant.

Drömmen om ett bättre liv
Någon tjej i byn har jobbat i Phuket, träffat någon som nu både byggdt hus och köpt bil...klart man vill pröva lyckan! !! De allra flesta väntar på att träffa den som ska bli deras pojkvän, ge dem kärlek, trygghet och försörjning.

De allra flesta som blir bartjejer gör det för en bättre ekonomisk framtid. Det handlar inte om att det är prostitution eller svält som är alternativen. Men såklart relativ fattigdom.

Pengarna som en ung snygg dansare på en a go go kan tjäna är stora.

Men de allra flesta är ju inte på den nivån.

Sedan för många unga tjejer blir det en livsstil med droger, fest och killar som de fastnar i. Alla kunder är ju inte gubbar utan finns många under 40 också. ..tjejen blir bjuden på drinkar och middag sedan sex. Som ett ONS i Sverige fast i thai får de betalt...

Men självklart mår de flesta skit...användandet av droger är stort...

Det är komplicerat. ..
Citera
2016-02-15, 16:12
  #1211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
I en diskussion diskuterar man med hjälp av argument. Du som inga argument har, är därmed uppenbarligen inte intresserad av att diskutera heller. Du är bara intresserad av att klistra epitet, förolämpa med påhopp och komma med osakligt insinuerande. Trollvarning.

Stackars liten, blev det pinsamt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sek-Loso
Att i stort sätt alla bartjejer i Thailand skulle kunna få ett annat jobb stämmer! Finns gott om fabriker där du kan få jobb på dagen (så länge du är villig att flytta till en större stad)

MEN...

Många bartjejer har blivit gravida unga, kanske flera barn och en pappa som inte ger en baht för sina barn. Sen finns det stor vilja / press att hjälpa mor och får med pengar också. Fabriks lön med övertidsersättning kan räcka till detta. Men det blir att slita hårt och vända på varje slant.

Drömmen om ett bättre liv
Någon tjej i byn har jobbat i Phuket, träffat någon som nu både byggdt hus och köpt bil...klart man vill pröva lyckan! !! De allra flesta väntar på att träffa den som ska bli deras pojkvän, ge dem kärlek, trygghet och försörjning.

De allra flesta som blir bartjejer gör det för en bättre ekonomisk framtid. Det handlar inte om att det är prostitution eller svält som är alternativen. Men såklart relativ fattigdom.

Pengarna som en ung snygg dansare på en a go go kan tjäna är stora.

Men de allra flesta är ju inte på den nivån.

Sedan för många unga tjejer blir det en livsstil med droger, fest och killar som de fastnar i. Alla kunder är ju inte gubbar utan finns många under 40 också. ..tjejen blir bjuden på drinkar och middag sedan sex. Som ett ONS i Sverige fast i thai får de betalt...

Men självklart mår de flesta skit...användandet av droger är stort...

Det är komplicerat. ..

Håller med och jag förstår att det inte är svart eller vitt, att för många av de där tjejerna framstår det som det minst onda alternativet.

Har också läst att självmordstalen bland bartjejer i Thailand är enormt hög och jag vet att självskadebeteenden är vanliga, många av de tjejerna har t ex ärr på underarmarna. Det har jag hört sexturister förklara med att det skulle höra till den thailändska kulturen/buddismen på något sätt, men det stämmer ju helt enkelt inte på de thailändskor som har det gott ställt och därmed inte behöver hamna i barsvängen.
__________________
Senast redigerad av Argena 2016-02-15 kl. 16:16.
Citera
2016-02-15, 17:11
  #1212
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argena
Om du tycker att mina argument var dåliga kan jag upplysa dig om att varken ditt inlägg eller min kommentar till det utgjorde någon argumentation överhuvudtaget. Försök undvika att använda ord du inte begriper.

Det jag talar om är synen på fattiga kvinnor i Thailand, att deras roll och värde ligger i att försörja andra.

Och även jag pratade om ekonomiskt tvång i mitt inlägg, det framgick väl ändå med all önskvärd tydlighet. Om det inte är värre att ha sex mot sin vilja än att arbeta mot sin vilja, varför ska vi då ens ha någon sexualbrottslagstiftning överhuvudtaget? (För säkerhets skull ska jag kanske förtydliga att det där var en retorisk fråga och inte ett argument... )

1) Vilket annat roll och värde skulle kvinnor ha? Och vad är det för fel på det?

2) Varför skulle kvinnor ha sex "mot sin vilja" även om de har "ekonomiskt tvång"? Om män var tvingade att sälja sex till kvinnor skulle ingen säga att männen hade det dåligt. Så det är klart att kvinorna gillar sexet även om de är tvingade.

3) Är det inte dags att lämna 180 talet och sluta att se sex som något som män gillar och kvinnor ogillar?

Citat:
Ursprungligen postat av Sek-Loso
Att i stort sätt alla bartjejer i Thailand skulle kunna få ett annat jobb stämmer! Finns gott om fabriker där du kan få jobb på dagen (så länge du är villig att flytta till en större stad)

MEN...

Många bartjejer har blivit gravida unga, kanske flera barn och en pappa som inte ger en baht för sina barn. Sen finns det stor vilja / press att hjälpa mor och får med pengar också. Fabriks lön med övertidsersättning kan räcka till detta. Men det blir att slita hårt och vända på varje slant.

Drömmen om ett bättre liv
Någon tjej i byn har jobbat i Phuket, träffat någon som nu både byggdt hus och köpt bil...klart man vill pröva lyckan! !! De allra flesta väntar på att träffa den som ska bli deras pojkvän, ge dem kärlek, trygghet och försörjning.

De allra flesta som blir bartjejer gör det för en bättre ekonomisk framtid. Det handlar inte om att det är prostitution eller svält som är alternativen. Men såklart relativ fattigdom.

Pengarna som en ung snygg dansare på en a go go kan tjäna är stora.

Men de allra flesta är ju inte på den nivån.

Sedan för många unga tjejer blir det en livsstil med droger, fest och killar som de fastnar i. Alla kunder är ju inte gubbar utan finns många under 40 också. ..tjejen blir bjuden på drinkar och middag sedan sex. Som ett ONS i Sverige fast i thai får de betalt...

Men självklart mår de flesta skit...användandet av droger är stort...

Det är komplicerat. ..

Använd sunt förnuft. Om unga kvinnor från Thailand åkte till Svenska små städer där män inte har jobb och betalade männen för sex hur skulle det vara då?

Citat:
Ursprungligen postat av Argena
Håller med och jag förstår att det inte är svart eller vitt, att för många av de där tjejerna framstår det som det minst onda alternativet.

Det är tvärtom det bästa alternativet för att de får ha sex med vita män (det är mycket hög status i Asien) + de får betalt. Det är som att män i Sverige skulle få betalt för att knulla foto modeller.
__________________
Senast redigerad av Babianen 2016-02-15 kl. 17:16.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback