Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-16, 13:49
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Herregud vilken vinklad dokumentär. Vi som följt dramat sedan det började vet givetvis att C och L är sinnessjuka och de riktiga bovarna. Mycket av det tvivelaktiga som utförts av "sekten" gjordes i samband med att de ville rentvå C från diverse anklagelser från hans fru. Detta verkar Bo Göran utelämna helt och fokus läggs på att välja ut enskilda uttalanden för att få C och L att se ut som offer.

Riktigt låg kvalitet och jag kräver att regeringen ser till att SVT avvecklas om vi ska behöva finansiera sånt här dravel.

Sen förstår jag inte varför Anjo gräver sin egen grav med sina märkliga uttalanden men det fråntar inte faktumet att C och L är de verkliga förövarna. Falska anklagelser, skattebrott, förtal, olaga hot, stämpling osv. Att ändå försöka framställa dessa dårar som offer får jag ändå säga är beundransvärt.

Jacke framstår dock som den största förloraren av dem alla. Snubben vänder på åsikterna snabbare än de flesta av oss byter underkläder.

Precis, håller med dig i allt.

Också värt att påpeka hur lindrigt Gustaf kom undan för att han råkar vara vän med Linnea och Chrippa just nu och var på deras bröllop.

Man maskerar hans namn, och kallar han "en annan influencer", som är lite i bakgrunden och fortfarande är.
Det var också Gustaf som gick in i lägenheten, förvisso hans, men han har ingen rätt att rota bland Linneas saker eller fotografera hennes dagbok, det är brottsligt. Den nämns i dokumentären att "dom" gick in. När det bara vara Gustaf.
I ett tidigare avsnitt klipper man in samtalet med Chrippa och Jocke där Chrippa skriker varför de varit inne i hans och Jockes lägenhet detta är alltså ett annat tillfälle typ 1 år senare men man får det att se ut som att det är samma. Katastrof!

Så passande att man maskar Gustaf i chatten, för han är som sagt kompis med L och C, och det skulle ju få många att tappa sympatin för C och L. Det blir liksom konstigt.

Jag menar först hatar de på varandra, sedan hatar Gustaf på L och sprider att hon är psykopat på sina storys sedan är alla vänner och vi har ett gift par.. Omöjligt att få ihop någon logik där som ska väcka sympati.

Det är som rabies smittade hundar som springer runt och biter varandra sedan ska de sitta i ett hörn, slicka varandras sår och tycka synd om sig själva.
Citera
2025-12-16, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Hur är hon inblandad från början? Låter som världens tjackis härva

Hon passar Jockes minsta barn när dom är borttesta.
Citera
2025-12-16, 13:58
Bannlyst
Nu skriver Jocke att han ska va med i tv4 idag i programmet "efter fem" och han uppmanar svt att komma dit och möta honom om manipulerade chattar.

Precis som om det var det stora problemet med dokumentären 🤣🤣🤣
Citera
2025-12-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Nu skriver Jocke att han ska va med i tv4 idag i programmet "efter fem" och han uppmanar svt att komma dit och möta honom om manipulerade chattar.

Varför ges han ännu mer tid och uppmärksamhet i media? Uppenbart en narcissist som bara ljuger om allt.
Citera
2025-12-16, 14:13
Medlem
Håller fullständigt med dig!
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jag tror helt klart mer på Joakim än en kvinna som valde att missbruka tabletter samtidigt som hon hade små barn i hemmet. Man får tro som man vill, och en stor majoritet stödjer Joakim.
Citera
2025-12-16, 14:16
Medlem
Iaftondanss avatar
Chrippa sa att han skulle få upprättelse på bästa sändnings tid 😂 humor / hans straff blev bara längre , nämndemän tittar också på dokumentären ,

Vinnaren av den här dokumentären är Linnéa , många följare var hennes mål från början när hon data chrippa , första försöket att nå Jocke 6 år tidigare men det gick inte , Linneas familj vart uppmärksammad först när de valde att kliva fram i rampljuset på bästa sändningstid 👍 varför hindrade inte hennes mamma och pappa Linnea från början? Var linneas föräldrar särbo/skillda sedan länge ? Pappan ses söndersupen ut,
Trasig familj ,

Glöm inte !!
Det var Linnéa som från början anmälde chrippa för misshandel , vad var hennes agenda undrar jag ? Vad tror du
Senast redigerad av Iaftondans 2025-12-16 kl. 14:22.
Citera
2025-12-16, 14:20
Medlem
Citat:

Skulle inte förvåna om redaktionen för "efter fem" har så dåligt omdöme. Inte första gången i så fall. Skall någon av fjollorna Tilde, Anna eller Henrik intervjua honom då?
Citera
2025-12-16, 14:21
Medlem
Citat:
Nåja. Definitionen av kostnär är faktiskt, enligt dagligt tal, att du producerat konst som du sedan sålt till någon som är villig att betala för ditt konstverk.

Min reaktion sker snarare kring att det finns kanske 100 saker som Widerstedt är mer känd för, t ex porr och sexarbete, än sin konst. Men det kanske klingade dåligt, "Widerstedt, porrskådis och sexarbetare". Vilket faktiskt är tragiskt. Ingen skam i det. Men å andra sidan så kanske hennes video med Jocke(som antagligen inte skedde helt frivilligt) är ett sorts konstverk i sig. Eller så har hennes karriär i Berlin och Lisbon kanske producerat fler notabla verk än jag känner till. Oavsett, fick mig att skratta

Nja, du kan givetvis vara konstnär även om du inte säljer något. Finns konstnärer som ställt ut på massa museum men säljer inget
Citera
2025-12-16, 14:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KusinHistamin
Nja, du kan givetvis vara konstnär även om du inte säljer något. Finns konstnärer som ställt ut på massa museum men säljer inget

Du är per definition först en kostnär när du sålt ett verk. Innan dess är du ett miffo som målar.
Citera
2025-12-16, 14:22
Avstängd
Citat:
Hon passar Jockes minsta barn när dom är borttesta.

Ja, men VARFÖR? Är alla helt hjärndöda eller?
Citera
2025-12-16, 14:23
Medlem
Känns som att Jocke griper efter små halmstrån för att rädda sitt varumärke. Visst är det inte bra om saker plockats dåligt ur kontext men de kunde ju inte göra en 18-h lång doku heller…
Men helheten tycker jag talar sitt tydliga språk;
Hela YouTube-skiten är fruktansvärt och drabbar oskyldiga.

Framförallt gör ju Anjo bort sig så in i helvete. Ganska kul, faktiskt
Citera
2025-12-16, 14:27
Medlem
Citat:
Du är per definition först en kostnär när du sålt ett verk. Innan dess är du ett miffo som målar.

Du behöver nog läsa på om framförallt samtidskonst. Vilken definition har du läst?
Finns massa som inte målar men som ändå har stora karriärer. Konstnärer tjänar pengar även när de ställer ut på offentliga institutioner även utan försäljning. Googla MU-avtalet.

Men ja. Widerstedt är ingen konstnär i någon större bemärkelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in