Citat:
Herregud vilken vinklad dokumentär. Vi som följt dramat sedan det började vet givetvis att C och L är sinnessjuka och de riktiga bovarna. Mycket av det tvivelaktiga som utförts av "sekten" gjordes i samband med att de ville rentvå C från diverse anklagelser från hans fru. Detta verkar Bo Göran utelämna helt och fokus läggs på att välja ut enskilda uttalanden för att få C och L att se ut som offer.
Riktigt låg kvalitet och jag kräver att regeringen ser till att SVT avvecklas om vi ska behöva finansiera sånt här dravel.
Sen förstår jag inte varför Anjo gräver sin egen grav med sina märkliga uttalanden men det fråntar inte faktumet att C och L är de verkliga förövarna. Falska anklagelser, skattebrott, förtal, olaga hot, stämpling osv. Att ändå försöka framställa dessa dårar som offer får jag ändå säga är beundransvärt.
Jacke framstår dock som den största förloraren av dem alla. Snubben vänder på åsikterna snabbare än de flesta av oss byter underkläder.
Riktigt låg kvalitet och jag kräver att regeringen ser till att SVT avvecklas om vi ska behöva finansiera sånt här dravel.
Sen förstår jag inte varför Anjo gräver sin egen grav med sina märkliga uttalanden men det fråntar inte faktumet att C och L är de verkliga förövarna. Falska anklagelser, skattebrott, förtal, olaga hot, stämpling osv. Att ändå försöka framställa dessa dårar som offer får jag ändå säga är beundransvärt.
Jacke framstår dock som den största förloraren av dem alla. Snubben vänder på åsikterna snabbare än de flesta av oss byter underkläder.
Precis, håller med dig i allt.
Också värt att påpeka hur lindrigt Gustaf kom undan för att han råkar vara vän med Linnea och Chrippa just nu och var på deras bröllop.
Man maskerar hans namn, och kallar han "en annan influencer", som är lite i bakgrunden och fortfarande är.
Det var också Gustaf som gick in i lägenheten, förvisso hans, men han har ingen rätt att rota bland Linneas saker eller fotografera hennes dagbok, det är brottsligt. Den nämns i dokumentären att "dom" gick in. När det bara vara Gustaf.
I ett tidigare avsnitt klipper man in samtalet med Chrippa och Jocke där Chrippa skriker varför de varit inne i hans och Jockes lägenhet detta är alltså ett annat tillfälle typ 1 år senare men man får det att se ut som att det är samma. Katastrof!
Så passande att man maskar Gustaf i chatten, för han är som sagt kompis med L och C, och det skulle ju få många att tappa sympatin för C och L. Det blir liksom konstigt.
Jag menar först hatar de på varandra, sedan hatar Gustaf på L och sprider att hon är psykopat på sina storys sedan är alla vänner och vi har ett gift par.. Omöjligt att få ihop någon logik där som ska väcka sympati.
Det är som rabies smittade hundar som springer runt och biter varandra sedan ska de sitta i ett hörn, slicka varandras sår och tycka synd om sig själva.