Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-10, 09:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tycker det känns som del 2 är nån form av mellanlandning för att ge kontext till det som kommer i sista avsnittet. Om det är som jag tror att där avslöjas Joakim som drivande bakom kulisserna så hade det varit svårt att visa upp det direkt i del 2 utan att först låta oss veta vad konflikterna handlar om. Men vi får se.

Blir inte avsnitt 3 en banger som knyter ihop Joakim Lundells barndom med konflikten så blir det pannkaka. För övriga inblandade är ju rätt ointressanta. Närmast efter Jocke så är väl Anjo den som är "störst", resten är bara lallare utan allmänintresse.

Gammelmedia överlag har varit och nosat på den här konflikten tidigare. Har för ett par år sen sett Aftonbladet/Expressen kontakta Joakim för att få uttalande, men då snäste Joakim och hyvlade av reportern med hänvisning till att det är privata familjeangelägenheter. Närmare kom de inte dån förrän hans halvbror blev tillräckligt intressant för att gräva i. De avskyr verkligen att tvingas sitta bredvid och följa det här medans yngre målgrupper ser Youtubers som mer intressanta nyhetskanaler.

Nej, det är rätt otroliga saker de drar upp. Anjo gör hemfridsbrott, kommer över dagbok som han funderar på attt lägga ut på YT, hundar som blir stenkastade på i Malmö, långt ifrån Norrköping där alla dessa idioter verkar bo. Synd bara att de inte avslöjade mer, för det verkar ha funnits ännu grövre saker, som självmordsanklagalsen. Någon verkar ha fått kalla fötter...
Citera
2025-12-10, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Efter ha sett del 2 av "Hatet", så ställer man sig frågan: vad var syftet?

Del 1 var bra vad gäller journalistiken. Research om saker o ting som inte stämde vad gäller innehållet i boken "Monster".

Därför "såg man fram emot" del två. Kommer JL:s byxor att dras ner ännu mer?

Kan bara konstatera att det var ett riktigt magplask. Om man inte kom längre än det som visades i avsnitt 1*, så borde man ha stoppat där. Det vi fick se igår var bara en massa tjafs mellan vuxna människor. Var fanns/finns allmänt intresset att visa det?

*Kan man hoppas på att del tre återgår till den röda tråden?

Enig. Tycka vad man vill om SVT i stort men del 1 innehöll ändå de positiva delar jag förknippar med institutionen, dvs viss grad av kvalité men den har aldrig (såvitt jag kan minnas) varit mer bortblåst än igår.

Som även Carlbom ovan är inne på så måste det hända något väldigt spektakulärt i epilogen om denna säck ska knytas ihop med allt annat än dåligt resultat.

Oavsett vilket så var gårdagens episod plågsamt långdragen utan att direkt kopplas till huvudpersonen. Hur det än slutar så är det irrelevanta sidospår huruvida övriga först polisanmäler och sedan förlåter varandra eller om någon Biggest loser-profil anno 2015 och dennes YouTube-kanal - om syftet är att skapa någon slags förståelse för icke insatta så misslyckades det kapitalt enligt min uppfattning då jag själv tappade fokus totalt utan mer häpnade över såväl jargongen som persongalleriet i stort.

Jag övergick mer i tankegångar kring hur klasstyrt mycket fortfarande är och att SVT mer övergick i någon slags slaskmedia och att det mer liknade Lyxfällan än vad som vanligtvis sänds kl.20 en tisdag.
Citera
2025-12-10, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Är det någon som vet på vilket sätt chrippas unge blev exponerad i sociala medier? Kändes väldigt överslätande när SVT tog upp det, klart att de inte borde visat bilder eller liknande igen men de kunde väl berättat vad det rörde sig om?
Hon har inte blivit så exponerad, mer exploaterad för att starta upp ett enormt hat mot Linnea. Mamman, Chrippas ex (som han lämnade för Linnea och som hela tiden har velat få tillbaka Christoffer, höll en regelrätt utfrågning av barnet och den publicerades på Anjos kanal bara någon dag efter häktningen.

För att ge backstory till förhöret, så påstår Julia i efterhand att barnet, 3 år gammal sagt dessa saker 25/12 2023, men har varken tagit upp det med pappan till barnet, andra anhöriga eller anmält det innan det skickas till Anjo och han och Jocke ber Julia ställa specifika frågor till barnet. Videon är editerad nu (en av väldigt få), men i början var hon med i bild.

Det är klippt mellan varje fråga lyder ungefär
"Slår Linnea pappa?"
mmm
"Slår Linnea dig?"
aaaa
"Vad händer då?"
Då kommer det blod i pannan

https://youtu.be/bWRtgXLHxL4?t=812

Senare har Joakim uppmanat sina följare att anmäla sin bror Christofer till socialen för att han valde att inte bli tillsammans med exet igen, nyligen hölls flickan från sin pappa i flera månader för att Jocke mer eller mindre bestämt det, "gett henne rådet", när mamman saknar inkomst, Jocke hjälper henne ekonomiskt och dessutom vittnade till hennes fördel nyligen.
Citera
2025-12-10, 09:47
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
det kan vara möjligt men har ju inte gått med solglasögon konstant sedan dess, dety är ju nu senaste åren då folk börjat syna honom och förstå han är en bluff, han börjat med det.

Jag hade inte heller viljat kollat folk i ögonen hela tiden om det är scam och lögner jag håller på med.

Asperger / autism är ju inte någonting du helt plötsligt utvecklar utan något du föds med. Hade han sådana problem med att ha ögonkontakt så skulle han känt av det tidigare. Jag känner ingen person med autism som springer runt med solglasögon - det finns säkert - men det är ju ingen vana han lär ha utvecklat som en konsekvens av att få en diagnos i sena tjugoårsåldern.

Men ljuger du hejvilt och går på droger så är solglasögon rätt bra.
Citera
2025-12-10, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Synd bara att de inte avslöjade mer, för det verkar ha funnits ännu grövre saker, som självmordsanklagalsen. Någon verkar ha fått kalla fötter...
Jag har aldrig hört om självmordsanklagelsen offentligt, är det något någon har gått ut med ska komma i dokumentären?

Menar du denna gamla? https://youtu.be/M-jwA2MN8dY?si=OCP_75OmSjtZEpC2
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-10 kl. 09:54.
Citera
2025-12-10, 10:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Asperger / autism är ju inte någonting du helt plötsligt utvecklar utan något du föds med. Hade han sådana problem med att ha ögonkontakt så skulle han känt av det tidigare. Jag känner ingen person med autism som springer runt med solglasögon - det finns säkert - men det är ju ingen vana han lär ha utvecklat som en konsekvens av att få en diagnos i sena tjugoårsåldern.

Men ljuger du hejvilt och går på droger så är solglasögon rätt bra.
nej det var min poäng med då borde han haft de här problemen sedan barnsben och inte fått de heltsonika senaste året eller åren.

Det fetade håller jag med om då är det bra se ut som en pokerspelare, det roliga är det får ju motsatt effekt här, många förstår ju det här såklart, och han går ju omkring och ser ut som han är efterlyst året om, snacka om suspekt.
Citera
2025-12-10, 10:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jag har aldrig hört om självmordsanklagelsen offentligt, är det något någon har gått ut med ska komma i dokumentären?

Menar du denna gamla? https://youtu.be/M-jwA2MN8dY?si=OCP_75OmSjtZEpC2

Mycket halvkvädna ord i andra delen. Det mumlades en del om det, men de gick inte ut med vem det var som kom med dessa sjuka anklagelser och det var "hen" som påstod också att Lindas familj var med i en sjuk sekt. Någon Hanna W.var inte med i del 2.
Citera
2025-12-10, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FjodorBajkalsjon
Jag har inget problem med Bo-Göran Bodin dokumentär, den är väl tyvärr mer en angelägen med tanken på vilken makt dessa influencers har. Bisarra är de ivf, och jag har ingen respekt för den pöbel som följer dessa.

Ja, Tyvärr är de iaf på något hörn med och formar samtiden. Inte lika mycket som de själva verkar tro men ändå
Citera
2025-12-10, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Nej, det är rätt otroliga saker de drar upp. Anjo gör hemfridsbrott, kommer över dagbok som han funderar på attt lägga ut på YT, hundar som blir stenkastade på i Malmö, långt ifrån Norrköping där alla dessa idioter verkar bo. Synd bara att de inte avslöjade mer, för det verkar ha funnits ännu grövre saker, som självmordsanklagalsen. Någon verkar ha fått kalla fötter...

Väldigt trist beteende bara det att publicera någon annans dagbok. Gjorde han det?
Citera
2025-12-10, 10:37
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Hon har inte blivit så exponerad, mer exploaterad för att starta upp ett enormt hat mot Linnea. Mamman, Chrippas ex (som han lämnade för Linnea och som hela tiden har velat få tillbaka Christoffer, höll en regelrätt utfrågning av barnet och den publicerades på Anjos kanal bara någon dag efter häktningen.

För att ge backstory till förhöret, så påstår Julia i efterhand att barnet, 3 år gammal sagt dessa saker 25/12 2023, men har varken tagit upp det med pappan till barnet, andra anhöriga eller anmält det innan det skickas till Anjo och han och Jocke ber Julia ställa specifika frågor till barnet. Videon är editerad nu (en av väldigt få), men i början var hon med i bild.

Det är klippt mellan varje fråga lyder ungefär
"Slår Linnea pappa?"
mmm
"Slår Linnea dig?"
aaaa
"Vad händer då?"
Då kommer det blod i pannan

https://youtu.be/bWRtgXLHxL4?t=812

Senare har Joakim uppmanat sina följare att anmäla sin bror Christofer till socialen för att han valde att inte bli tillsammans med exet igen, nyligen hölls flickan från sin pappa i flera månader för att Jocke mer eller mindre bestämt det, "gett henne rådet", när mamman saknar inkomst, Jocke hjälper henne ekonomiskt och dessutom vittnade till hennes fördel nyligen.
Det låter smutsigt, jag antar att det finns en vårdnadstvist också?
Citera
2025-12-10, 10:44
Medlem
1. Chrippa verkar gå på anabola steroider av det lilla jag sett av honom. Någon som kan bekräfta?

2. Om Linnea är så hemsk - varför gick han tillbaka till henne? (Annat än att hon är 10+ år yngre och för snygg för honom)

3. Anjo påminner om en sandmask från Dune - varför är han relevant ö.h.t? Ni som tittar på honom - hjälp oss andra att förstå. Varför tjuvar han och sen lägger upp folks dagböcker? Vilken förebild för sina barn om inget annat...
Senast redigerad av Ilrvrm 2025-12-10 kl. 10:51.
Citera
2025-12-10, 10:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
På vilket sätt sitter Joakim mer i skiten nu? Jag uppfattade det mer som en enda lång andningspaus för honom (vilket jag inte förväntat mig) där övriga aktörer fick god tid på sig att göra sig till åtlöjen i varierande grad inför någon slags final i del 3. Ingen kanonuppladdning dock om någon frågar mig.

Om det inte är uppenbart så förstår jag inte alls själva subkulturen med youtubers etc men är väldigt nyfiken på vad detta skall utmynna i.

I avsnitt 2 så ser vi hur en armé av, förmodligen fans/följare, trakasserar, förtalar och hotar människor som inte på något sätt är inblandade i Youtube världen eller det offentliga på något sätt. Vars enda brott är att vara familjemedlem till någon som står nära någon som Joakim vill skada. Helt vanliga människor som inte är inblandade på något sätt.

I avsnitt tre så kommer det högst troligen komma fram bevis för att det är Joakim själv som ligger bakom detta. Om man går emot Joakim så attackeras inte bara du, utan din familj, din partners familj, deras husdjur etc.

Det är väldigt uppenbart att Joakim och Anjo har varit väldigt stressade sedan del 2 sändes samtidigt som Bo Göran ler självbelåtet i morgonsoffan på frågan om del 3.
Senast redigerad av Zeddis 2025-12-10 kl. 10:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in