Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-18, 21:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pilletant
Därför att den personen inte ville vara med i dokumentären och ville vara anonym medan Jocke ville vara med i dokumentären och inte vara anonym. Svt vill inte bli stämda helt enkelt enligt lag.

Det är fortfarande svajigt och konstigt. Jag har totaländrat mig, om du går tillbaka i tråden så kan du se det. Älskade dokumentären, men nu anser jag att den är ohederlig.
Citera
2025-12-18, 22:46
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Jo men Jokke Anjo och Chrippa är ju mästerliga manipulatörer det går inte att komma ifrån utan bara acceptera
Absolut, de är alla kings of the losers och profiterar starkt på det.
I mina ögon exploaterar de dumhet och godtrogenhet och att bli riktigt bra på det är naturligtvis en bedrift.
För oss som ser igenom den unkna leken de drar in er i, not so much.
Citera
2025-12-18, 22:55
Medlem
Pilletants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det är fortfarande svajigt och konstigt. Jag har totaländrat mig, om du går tillbaka i tråden så kan du se det. Älskade dokumentären, men nu anser jag att den är ohederlig.

Att den är oherdelig får stå för dig. Jag anser att den är totalt sanningsenlig.
Senast redigerad av Pilletant 2025-12-18 kl. 23:06.
Citera
2025-12-18, 23:03
Medlem
Pilletants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Absolut, de är alla kings of the losers och profiterar starkt på det.
I mina ögon exploaterar de dumhet och godtrogenhet och att bli riktigt bra på det är naturligtvis en bedrift.
För oss som ser igenom den unkna leken de drar in er i, not so much.

Mig har den sannerligen inte dragit in då det är superenkelt att se igenom deras patetiska lek. Men för de stackars satar som inte har den förmågan att se igenom utan följer blint dem in i döden barn ungdomar och de vuxna barnen i 50 årsåldern är jag mera orolig för, för de gör att de här 5 fortfarande kan profitera på folks olycka men snart är det nog slut med det hoppas man ju. Influensers ska inte ha makt helt enkelt det är livsfarligt.
Citera
2025-12-19, 00:08
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Mig har den sannerligen inte dragit in då det är superenkelt att se igenom deras patetiska lek. Men för de stackars satar som inte har den förmågan att se igenom utan följer blint dem in i döden barn ungdomar och de vuxna barnen i 50 årsåldern är jag mera orolig för, för de gör att de här 5 fortfarande kan profitera på folks olycka men snart är det nog slut med det hoppas man ju. Influensers ska inte ha makt helt enkelt det är livsfarligt.
Ok, vi är helt eniga.
Citera
2025-12-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Nä nä, du är ingen följare fast du sitter sida upp och sida ner och försvarar Joakim Lundell men vi säger så. Du får gärna leva i tron att han har blivit mer populär om det gör dig glad. Men verkligheten är en annan vilket du kommer märka så småningom.

Hade jag varit en följare hade jag väl skrivit en massa om Joakim Lundell långt innan denna dokumentär kom.

Försvarar? Varför tror du att jag försvarar för att jag säger sanningen och är opartisk?

Det är ju uppenbart att dokumentären inte lyckades med det man hade tänkt och att den bara hjälper att göra Joakim än mer mäktig och framgångsrik. Det är ju ingen åsikt, bara så saker och ting är i verkligheten.
Senast redigerad av Anonym555 2025-12-19 kl. 00:36.
Citera
2025-12-19, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Ok men nu handlade dokumentärens granskning om jockiboi och det han sagt och skrev i boken kontra vad som står i journalerna.Inte om mammans ev fel .
Att granska journalerna och se att jocke inte talar sanning är det inte bra?
Dokumentären visar tydligt att J läst journalerna , men sen bytt ut namnen allt han själv gjort blirt det mamman som skulle ha gjort.
Än en sluta snacka om mamman och alla andra.det handlar JL.
Och allt kokar ner till att han har varit/ är djupt omoralisk.
Att från ett överläge med en miljon följare beskriva sin mamma som ett torterande psykfall.och dessitom tjäna en jävla massa pengar på det hela.
Har jag rätt eller fel?

Det är väl inte ovanligt att man själv gör grejer som ens föräldrar gör eller har gjort?

Han har ju berättat vad han minns från sin barndom, att enstaka ord inte står med som "monsterblod" etc. är ju som märka på om en våldtäktsman hade gröna eller röda skor. Hela hans beteendemönster är ju trots allt med och personer som är utbildade inom terapi och psykologi ger Joakim rätt att han utan tvekan blev vanvårdad.

Mamman valde ju att börja missbruka tabletter när hon hade vårdnaden av barn. Är det friskt tycker du? Men justja, hon var med i en olycka och då började allt. Jo tjena!
Senast redigerad av Anonym555 2025-12-19 kl. 00:33.
Citera
2025-12-19, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Du är go du J---e👋

Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Du, och Jocke, är två(eller en?) extremt tragiska figurer.

Säger du som är så avundsjuk på honom och aldrig kan släppa det.

Att ni tror att jag är han säger ju bara allt om hur dålig koll ni har och ingenting ni skriver kan ju då tas på allvar när ni har så urbota fel.
Citera
2025-12-19, 00:34
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Säger du som är så avundsjuk på honom och aldrig kan släppa det.

Att ni tror att jag är han säger ju bara allt om hur dålig koll ni har och ingenting ni skriver kan ju då tas på allvar när ni har så urbota fel.

Du har gapat om hans framgångar i evighet.

Varför?
Citera
2025-12-19, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Finns ingen majoritet som håller med om en grav vinkling.
Majoriteten ser en patetisk figur som ljuger sej fram genom livet allt för att tjäna pengar.
Vad ÄR poängen med att försvara honom ?

Det är som att titta på en dokumentär om ett mord eller en våldtäkt och en hoper idioter skriker
att " det är gravt vinklat " !!

Det är ju 100 % bevisat att han ljuger.

Jodå, bara att kolla utanför Flashback så tycker i princip alla att den är vinklad.

Försvarar? Varför tror du att jag försvarar för att jag säger sanningen och är opartisk?

Han har ju berättat vad han minns från sin barndom, att enstaka ord inte står med som "monsterblod" etc. är ju som märka på om en våldtäktsman hade gröna eller röda skor.

Hela hans beteendemönster är ju trots allt med i papprena och personer som är utbildade inom terapi och psykologi som läst allt ger Joakim rätt i att han utan tvekan blev vanvårdad.

Mamman valde ju att börja missbruka tabletter när hon hade vårdnaden av barn. Är det friskt tycker du? Men justja, hon var med i en olycka och då började allt, så egentligen är det synd om henne själv. Jo tjena! DÄR har vi en lögnare däremot.
Citera
2025-12-19, 01:01
Medlem
Citat:
Om man inte inser att man har ett ansvar för vad man händer när man sprider lögner, halvsanningar och konspirationer om enskilda människor publikt, har man en trasig moralisk kompass.

Citat:
Ja, jag har förstått att du gärna tolkar det så, eftersom du uppenbarligen har gett dig in och tagit ställning i det cyniska, hänsynslösa och destruktiva spelet mellan psykona, men vi som värnar om de offer de skördar, ser sådana som du som en del av problemet.

Har man inget ansvar att tänka själv? Media ljuger, politiker ljuger, ALLA ljuger! Även på nätet måste man vara källkritisk. Man måste kunna se skillnad på spekulationer, gissningar etc. utan bevis och fakta/sanning där det faktiskt finns bevisning.

Det kommer alltid finnas idioter som går på folk som t.ex. familj som inte ens har med saken att göra, dessa idioter har ett eget ansvar för sina egna handlingar.

Jag har inte tagit ställning för någon, jag är neutral och opartisk, och självklart ska man inte blanda in oskyldiga.
Citera
2025-12-19, 01:08
Medlem
Citat:
Försök intala dig det du. Men vi är 9 miljoner fler som har större makt och utanför Sverige existerar han inte likaså de andra.

Problemet för de som vill att Joakim Lundell ska köra i botten karriärmässigt nu är ju att alla inte alls kommer att bojkotta allt han gör, snarare tvärtom. Han blir bara större.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in