Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-17, 14:07
Medlem
Emanuel Karlsten
Tre saker om SVT och Joakim Lundell och dokumentärserien som nu avslutats från Dokument inifrån
Citera
2025-12-17, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShalvaOr
Jag håller inte med om att dokumentären är vinklad. Dokumentären handlar inte om dramat mellan dessa bröder och att välja sida.

Dokumentären tar upp en högst relevant sak nämligen makten som dessa profiler sitter på. Vilken påverkan dessa personer (VUXNA MÄNNISKOR!!!) har som sitter och leker fritidsgård på sociala medier.

Den visar hur sjuk vår värld är och att ingen högre makt granskar dessa människor, utan de får sitta där och skapa ett rent helvete för en massa andra oskyldiga personer och TJÄNA PENGAR PÅ DET.

Så är det. Det inget annat än horribelt att dessa sk influencers och youtubers tillåts sitta och sprida budskap till våra barn och ungdomar. Deras hjärnor är inte fullt utvecklade och är därför alltför lätt påverkbara. I förlängningen får vi en helt fördärvad generation. I andra länder (Danmark och Australien bla) har man insett det och infört någon form av åldersgräns för sociala medier vilket i alla fall är en bra början, Även om den är svårövervakad.

Myndigheterna bör med omedelbar början tvinga Meta och andra leverantörer av sk sociala medier att stänga all onlinesändning av material. Allt som läggs upp bör censureras innan publicering.

Nu får vi hoppas att alla föräldrar ägnar julledigheten till att "omvända" de barn som fortfarande följer psykopater som Jocke, Chrille, Anjo mfl till att titta på Kalle Anka och hans vänner i stället på julafton.
Citera
2025-12-17, 14:32
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Så är det. Det inget annat än horribelt att dessa sk influencers och youtubers tillåts sitta och sprida budskap till våra barn och ungdomar. Deras hjärnor är inte fullt utvecklade och är därför alltför lätt påverkbara. I förlängningen får vi en helt fördärvad generation. I andra länder (Danmark och Australien bla) har man insett det och infört någon form av åldersgräns för sociala medier vilket i alla fall är en bra början, Även om den är svårövervakad.

Myndigheterna bör med omedelbar början tvinga Meta och andra leverantörer av sk sociala medier att stänga all onlinesändning av material. Allt som läggs upp bör censureras innan publicering.

Nu får vi hoppas att alla föräldrar ägnar julledigheten till att "omvända" de barn som fortfarande följer psykopater som Jocke, Chrille, Anjo mfl till att titta på Kalle Anka och hans vänner i stället på julafton.

Mina söner tror tyvärr på Jocke men de har inte sett sista delen ännu. Hoppas att det kan väcka upp dom. Dom kommer aldrig mer få titta på skiten i mitt vardagsrum det är ett som är säkert men de är för stora för att jag ska kunna hindra de från att kolla alls. Men i mitt hem blir det aldrig mer Jocke och Jonna. Kommer verkligen försöka få killarna att inse vilket as Jocke är.
Citera
2025-12-17, 14:36
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Skulle säga att det är du som fastnat i konflikten mellan bröderna och skulden för denna. Det är inte det som är i fokus i dokumentären.

Dokumentären handlar om hur det kan gå när samvets- och hänsynslösa människor ska profitera på oskyldiga människor. Bland dessa oskyldiga ingår varken Chrippa eller Jocke, utan de är olika sidor av samma förövar-mynt.

Vilka är dom oskyldiga människorna? Är det Linnea? Hennes familj? Chrippa? Hans mor, far och bror? Jonna? Anjos fru? Anjos barn?

Ingenstans i denna så kallade dokumentär pekas det på att både Chrippa och Linnea är lika stora förövare som Jocke och Anjo. Ingenstans.
Citera
2025-12-17, 14:37
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Mina söner tror tyvärr på Jocke men de har inte sett sista delen ännu. Hoppas att det kan väcka upp dom. Dom kommer aldrig mer få titta på skiten i mitt vardagsrum det är ett som är säkert men de är för stora för att jag ska kunna hindra de från att kolla alls. Men i mitt hem blir det aldrig mer Jocke och Jonna. Kommer verkligen försöka få killarna att inse vilket as Jocke är.

Den stora frågan är väl varför du som förälder har låtit dom kolla på Jocke & Jonna från första stunden? Behövs det verkligen en "dokumentär" för att du ska förstå vilken skit det är dom håller på med?
Citera
2025-12-17, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nej, jag har hög IQ och är inte ett fan av någon YouTuber överhuvudtaget.

Hjärntvättad vore helt omöjligt att vara eftersom jag knappt sett något material med Joakim Lundell.

Jag är således neutral och opartisk i denna fråga, något Bo-Göran Bodin också borde ha varit när han använde det svenska folkets skattepengar för att skapa den här rejält undermåliga dokumentären.

Ok säg hur den skulle ha sett ut.
Du såg en dokumentär om en person du inte känner till eller bryr dig om .om man kollar alla dina andra inlägg så visar det sig att det är helt fel .
Som jag sag av nån anledning tar du den här debbaten om jockiboi personligt.
Varför började du skriva i tråden?
Citera
2025-12-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Nej, du har ett extremt lågt IQ. Personer med högt IQ har en överlägsen mönsterigenkänning och du är här ute och har inte märkt av att Jocke är en notorisk lögnare som checkar av alla kännetecken för
psykopati, utnyttjar sina vänner, har ett mönster av att aldrig ta ansvar och skylla ifrån sig, att han ligger bakom nästan samtliga drev på youtube dom senaste tio åren och har ljugit om vart enskilt tillfälle han påstår att hans mamma behandlat honom illa.

Det krävs IQ som en genomsnittlig amöba för att förstå detta.

Har man hög IQ så behöver man nog inte tala om det.
Dessutom många med hög IQ.
Kan lik förbannat bli rejält lurade och verka otroligt korkade när det kommer till socialt samspel.känslor osv.
Citera
2025-12-17, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Vilka är dom oskyldiga människorna? Är det Linnea? Hennes familj? Chrippa? Hans mor, far och bror? Jonna? Anjos fru? Anjos barn?

Ingenstans i denna så kallade dokumentär pekas det på att både Chrippa och Linnea är lika stora förövare som Jocke och Anjo. Ingenstans.

Det är för att dokumentären inte går ut på att granska Chrippa, den går ut på att granska Joakim. Om vi ska prata om att vara med sedan dag ett så ska vi prata om dagen som Joakim började använda sina kanaler till att hänga ut människor.
Ingen av JLC, Bianca Ingrosso, Mauri Hermansson, Therese Lindgren eller någon annan i den grupp som har mest makt på sociala medier håller på som Joakim gör, oavsett om någon gjort något fel mot dom. Har någon gjort något fel mot dom så tar dom den rätta vägen istället, genom rättsväsendet eller privat.

Citera
2025-12-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull

Lycka till !!! Bättre sent än aldrig.
Citera
2025-12-17, 14:58
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Den stora frågan är väl varför du som förälder har låtit dom kolla på Jocke & Jonna från första stunden? Behövs det verkligen en "dokumentär" för att du ska förstå vilken skit det är dom håller på med?

Du har inte egna barn va? Hur hindrar man halvt fullvuxna tonåringar från att kolla på YouTube? Ungdomar ser inte på vanlig tv utan ser på YouTube.
Citera
2025-12-17, 15:08
Medlem
Abelssuns avatar
Joakim är en mycket sjuk man. Hur kan folk, främst kvinnor, fortsätta försvara psykopaten?
Citera
2025-12-17, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321

Just på gå grund av dessa influensers har vi förbjudit YouTube hemma för våra barn. Om de tittar på tv eller liknade får de kolla på vanliga filmer eller program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in