Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-17, 12:31
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag förstår din besvikelse, men det är ingen som blir skönmålad i dokumentären. Det är något du intalar dig för att du inte klarar av att hantera din besvikelse när din ängel visade sig vara monstret.

Det blir lätt så att när man hatar någon så mycket, då klarar man inte av att vara opartisk. Styrkekramar.
Citera
2025-12-17, 12:39
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShalvaOr
Instämmer.
Jag sympatiserar verkligen med Linneas familj och de anhöriga på Joakims sida. De verkliga offren är tyvärr alla oskyldiga barn som har blivit inblandade i detta. Jag är förbluffad över att det handlar om VUXNA män, pappor, som sitter och driver på allt. Riktigt vidrigt!
Man vill bara säga ”VÄX UPP!”
Helt sjukt att de livnär sig gott på detta.

Att sedan höra Joakim beklaga sig över att det är hans varumärke som skadas var så patetiskt och pinsamt att höra. Att han förlorade jättemånga tittare pga det här dramat….
Jag kände ett sådant obehag när jag tittade på dokumentären. Riktigt obehagliga människor. Framförallt Joakim och Anjo.

Riktigt äckliga människor det här! Jocke har förstört flera familjers liv och det värsta var ju stackars linneas 14 åriga bror som inte kan gå till skolan pga hatet och mobbningen han får utstå. Och så har Jocke mage att sitta i dokumentären och klaga på att hans löjliga jävla video (från ett badhus som han och familjen får nyttja alldeles själva) bara hade 300 k visningar. Buuuuuuhuuu! Han har sålt ut sin morsa, den jäveln kan nog sälja sina barn om det kniper.
Citera
2025-12-17, 12:39
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrecking.Crew
Hur det är vinklat, kan undra hur de kom fram till denna strategi.

Jag kom inte fram till någon strategi, däremot kom jag fram till en slutsats.
Om du är objektiv och tittar på dokumentären med ofärgade ögon så kommer du upptäcka att inga kritiska element ställs mot CB och Linnea. Inte en endast kritisk fråga. Inte heller några som helst uppföljande frågor från reportern på de svar CB och Linnea med familj ger.

Det är just detta som är problemet här, 99% av alla som kommenterar här har redan valt läger. Antingen är man pro Lundell eller så är man Pro Chrippa.
Jag tillhör den 1% som tycker att båda parter är avskrap och allt annat än vad en "idol" borde vara.
Ingenstans tar jag parti för någon part i sakfrågan.

Det är först då man kan se dokumentären utan några ingångsvärden till åsikter. Det är också då det blir oerhört tydligt att dokumentären inte är skapad för att tittaren skall få en nyanserad och faktabaserad bild av läget- utan den är skapad för att med alla medel trycka till Lundell.
Bo-Göran hade kunnat göra detta utan att på kuppen lyfta Chrippa och Linnea, men väljer att helgonförklara dom på kuppen.

Det är detta som gör dokumentären vinklad och jag är tämligen övertygad om att alla som har sett hela detta drama från dag 1 håller med.
Citera
2025-12-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Om du är objektiv och tittar på dokumentären med ofärgade ögon så kommer du upptäcka att inga kritiska element ställs mot CB och Linnea. Inte en endast kritisk fråga. Inte heller några som helst uppföljande frågor från reportern på de svar CB och Linnea med familj ger.

Det är just detta som är problemet här, 99% av alla som kommenterar här har redan valt läger. Antingen är man pro Lundell eller så är man Pro Chrippa.
Jag tillhör den 1% som tycker att båda parter är avskrap och allt annat än vad en "idol" borde vara.

Det är först då man kan se dokumentären utan några ingångsvärden till åsikter. Det är också då det blir oerhört tydligt att dokumentären inte är skapad för att tittaren skall få en nyanserad och faktabaserad bild av läget- utan den är skapad för att med alla medel trycka till Lundell.
Bo-Göran hade kunnat göra detta utan att på kuppen lyfta Chrippa och Linnea, men väljer att helgonförklara dom på kuppen.

Det är detta som gör dokumentären vinklad och jag är tämligen övertygad om att alla som har sett hela detta drama från dag 1 håller med.

Jag håller inte med om att dokumentären är vinklad. Dokumentären handlar inte om dramat mellan dessa bröder och att välja sida.

Dokumentären tar upp en högst relevant sak nämligen makten som dessa profiler sitter på. Vilken påverkan dessa personer (VUXNA MÄNNISKOR!!!) har som sitter och leker fritidsgård på sociala medier.

Den visar hur sjuk vår värld är och att ingen högre makt granskar dessa människor, utan de får sitta där och skapa ett rent helvete för en massa andra oskyldiga personer och TJÄNA PENGAR PÅ DET.
Citera
2025-12-17, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Riktigt äckliga människor det här! Jocke har förstört flera familjers liv och det värsta var ju stackars linneas 14 åriga bror som inte kan gå till skolan pga hatet och mobbningen han får utstå. Och så har Jocke mage att sitta i dokumentären och klaga på att hans löjliga jävla video (från ett badhus som han och familjen får nyttja alldeles själva) bara hade 300 k visningar. Buuuuuuhuuu! Han har sålt ut sin morsa, den jäveln kan nog sälja sina barn om det kniper.

Det är så fruktansvärt pinsamt så jag blir alldeles mållös. Han är 40 år och förälder…

Jag tror som dig att han säkerligen kan sälja ut sina egna barn när den tiden kommer. Dock gör han ju detta redan eftersom han livnär sig på att exponera de samt att de ingår i hans ”varumärke”.
Citera
2025-12-17, 13:15
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShalvaOr
Det är så fruktansvärt pinsamt så jag blir alldeles mållös. Han är 40 år och förälder…

Jag tror som dig att han säkerligen kan sälja ut sina egna barn när den tiden kommer. Dock gör han ju detta redan eftersom han livnär sig på att exponera de samt att de ingår i hans ”varumärke”.

Detta är något jag faktiskt reagerade på för flera år sedan. Om nu Jocke upplevde sin barndom så fruktansvärt hemsk så borde han vilja skydda sina barn från allting som kan ge dom skadliga trauman men i stället gör han tvärtom och exponerar dom för hela världen att beskåda. Hur kommer dom att må när dom når en ålder där dom börjar förstå. Jonna måste ju vara bra dum i huvudet också som är ihop med honom och som tillåter att ungarna blir uppvisade så här. Dom är inga bra föräldrar och så kastar Jocke skit på sin egen mor. Hyckleri på allra högsta nivå.
Citera
2025-12-17, 13:23
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar

Skulle säga att det är du som fastnat i konflikten mellan bröderna och skulden för denna. Det är inte det som är i fokus i dokumentären.

Dokumentären handlar om hur det kan gå när samvets- och hänsynslösa människor ska profitera på oskyldiga människor. Bland dessa oskyldiga ingår varken Chrippa eller Jocke, utan de är olika sidor av samma förövar-mynt.
Citera
2025-12-17, 13:24
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Det var sjukt att se Anjo/Pontus sitta och prata om sig själv i tredje person. ”Det var han som gjorde det”. Eh, han är DU.

Och att han rättfärdigade att publicera Linneas dagbok på nätet. Tyckte att det var ”bevis” som alla hade rätt att ta del av.

Noll moral och ansvarstagande. En vuxen mansbebis. Allt för stålarna.
Men det fungerar ju. Han har väl dragit in miljoner på att vara någon form av professionell skvallerkärringkaraktär.

Antingen har han börjat ana oråd under filminspelningen av dokumentären och varit tvungen att hitta på att Pontus och Anjo är två olika personer. Detta fungerar ju bara om han verkligen har multipla personligheter eller om han faktiskt skapat en karaktär som ska riva upp himmel och jord för att chocka. Jag har aldrig kollat på något han gjort (bara sett det som är med i dokumentären) och att ”bara” skvallra för att chockera är nog en efterkonstruktion då den som vill chocka gör helt andra grejer.

Men varför ser alla ut som att de kom direkt från ghettot? Crippa ser iofs mer ut som nån brat. Sjukt att jag ens vet vilka dessa är, börjar ångra att jag kollade på dokumentären… man blir bara så störd av att de är idioter som beter sig idiotiskt och dessutom belönas med stora pengapåsar… ja jag är medveten om att jag nu också bidrar till att göra dom ännu större!
Citera
2025-12-17, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Detta är något jag faktiskt reagerade på för flera år sedan. Om nu Jocke upplevde sin barndom så fruktansvärt hemsk så borde han vilja skydda sina barn från allting som kan ge dom skadliga trauman men i stället gör han tvärtom och exponerar dom för hela världen att beskåda. Hur kommer dom att må när dom når en ålder där dom börjar förstå. Jonna måste ju vara bra dum i huvudet också som är ihop med honom och som tillåter att ungarna blir uppvisade så här. Dom är inga bra föräldrar och så kastar Jocke skit på sin egen mor. Hyckleri på allra högsta nivå.

En väldigt bra reflektion!
Barnen tar skada av detta och jag kan aldrig någonsin förstå hur detta kan vara en affärsmodell, att sälja ut sig/sina barn/familj på sociala medier. Som att det är något positivt att vara filterlös?!

Sociala medier är en okontrollerad verkstad och den här dokumentären belyser verkligen detta. Även om den världen är betydligt mycket smutsigare än vad som visats.
Citera
2025-12-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nej, jag har hög IQ och är inte ett fan av någon YouTuber överhuvudtaget.

Hjärntvättad vore helt omöjligt att vara eftersom jag knappt sett något material med Joakim Lundell.

Jag är således neutral och opartisk i denna fråga, något Bo-Göran Bodin också borde ha varit när han använde det svenska folkets skattepengar för att skapa den här rejält undermåliga dokumentären.
Citera
2025-12-17, 13:41
Medlem
Att Joakims familj framstått som dysfunktionell kan jag ha viss förståelse för efter att ha sett dokumentären. Jag tror att Joakim har varit en stor bidragande faktor till detta och frustrationen har nog varit enorm inom familjen.
Jag känner verkligen för alla anhöriga.
Citera
2025-12-17, 13:45
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Konsekvenser av ”Hatet”:
Jocke Lundell blir av med samarbeten och får inga nya. Han är toxisk.
Annika Berg är återupprättad och möts med värme av omgivningen.
Linneas familj är återupprättad och kan visa sig på stan igen.
Chrippa är också något återupprättad. Man ser att han gjort mycket fel men att han inte är en psykopat, däremot varit utsatt av en.
Linnea är lite mer återupprättad än Chrippa men inte fullt ut.
Jakob framstår även framgent som den mest sansade och friska av bröderna.
Anjo sjunker som en sten och får skaffa ett riktigt jobb.

Nåt jag har missuppfattat? Kan psykopaten och mästermanipulatören Jocke vända debatten?

Jocke är tydligt skakad av detta. De har tydligen ställt in nåt podd-avsnitt.

Cluenews står väl stadigt med hedern i behåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in