2026-08-29, 15:59
Medlem
FC R - BK H:

Verkar som BK H nu spelar mera för att inte förlora än att spela för att göra flera mål. Möjligen för man är mån om att inte ge främst Baje4n några förhoppningar till förstaplatsen ?

FC R kämpar för livet och är ingen lätt motståndare på hemmaplan,
Men det blir liksom mera komplext än det som folk tror att det skulle bli en överkörning. Men så funkar inte fotboll. Varje match har sitt eget liv.
Jusu Bah borta men sånt är transferlivet. Spelare kommer och går men laget består.
Laget består av 11 spelare på planen och man har säkert jobbat på en annan lösning där på v-kanten.

Ingen höjdarmatch av BK H men det blev 3p på bortaplan.
Citera
2026-08-29, 16:57
Medlem
feldgraus avatar
Herregud vilken överkörning av Linköping som Blåvitt står för. Klasskillnad i större delen av matchen. Hade kunnat trilla in både ett och två och tre mål till framåt, samtidigt som vi knappt släpper till något alls bakåt. Otroligt skönt att se, kan vi fortsätta hålla den här nivån så känns det som att direktplats till Damallsvenskan inte är långt borta. Dessutom spelar vi 7 av 10 kvarvarande matcher i Göteborg och 4 av 6 möten med övriga tre konkurrenter är avklarade.

Jag har inte sett speciellt mycket mer av Linköping än matcherna mot oss, men de måste tappat enormt när Jonna Andersson försvann? De kändes som ett helt annat lag i våras. Man ser att det finns individuell spelarkvalitet kvar nu, men inget lag.

/feldgrau
Citera
2026-08-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Det brukar alltid dyka upp sittplatser under tak några timmar innan avspark på Kanalplan
Sen får vi se hur om det överhuvudtaget blir någon match eftersom regnet inte vill avta.

Ja, jag ljög i tidigare inlägg och knatade iväg till sist. Klarade inte av att dega hemma.
Skönt med tre pinnar och matchens lirare till Bragstad. Hon blandade högt och lågt idag men viktigt för Bajen att någon av backarna kan leverera bollen.
Det var förövrigt jag som skrek lite extra när Rehnberg gjorde mål. Idag var hon mer resolut i såväl närkamper som avslut.
Fortsätter hon så måste jag be om ursäkt för mina tvivel till högre makter som hmm jag inte tror på. Så får väl bli till tjejen själv.
Citera
2026-08-29, 17:49
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Trots en regntung plan, knappt tusen åskådare och en grillkorv som var mer bränd än grillad så var det här enligt mig årets match på Kanalplan. Inte Bajens bästa spelmässigt men en kul och spännande match.

Stort cred till Vittsjö som verkligen bjöd upp till motstånd. Första halvtimmen så lyckades demed ett lågt presspel stänga ner Janzen/Lorenius till vänster och Reisy/Peterson till höger. Vi har ju varit vana att matcherna varit avgjorda efter 15-20 minuter nu blev det istället ett underläge efter 18 minuter och spetsen framåt för oss var som bortblåst.

Men det vände och Curmark kvitterade och bud på mer fanns i slutet på första halvlek. Spelet stämde igen.

I andra halvlek skedde något extremt märkligt efter sextio minuter. De väntade bytena kom men att i det läget plocka in Anna Linder från F19 ( debut i A-laget?)fick många att undra över hur Wille gör sina val. Hade matchen utvecklats på annat sätt hade kritiken haglat, det fanns ju betydligt mer av rutin på bänken.

Men det var det bytet som avgjorde matchen. ( tillsammans med ett Vittsjö som började tappa orken). Offensiven blev vassare med Anna i laget och det tog bara 10 minuter innan Bragatad gav oss ledningen. Är Anna vår nästa storstjärna från akademin?

Svea Rehnbergs 3-1 är en klassiker då hon i ett friläge från halva plan visar hur bra hon kan vara.

Jag tror det var bra för laget att tvingas kämpa sig ur ett underläge och vända en match. Att vi dessutom plockar in lite på Häckens målskillnad kan bli viktigt när serien avgörs.

Bäst idag enligt publiken och mig var Filippa Curmark. En klockren värvning som kommer att få en dominerande roll framöver.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2026-08-29 kl. 17:53.
Citera
2026-08-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Herregud vilken överkörning av Linköping som Blåvitt står för. Klasskillnad i större delen av matchen. Hade kunnat trilla in både ett och två och tre mål till framåt, samtidigt som vi knappt släpper till något alls bakåt. Otroligt skönt att se, kan vi fortsätta hålla den här nivån så känns det som att direktplats till Damallsvenskan inte är långt borta. Dessutom spelar vi 7 av 10 kvarvarande matcher i Göteborg och 4 av 6 möten med övriga tre konkurrenter är avklarade.

Jag har inte sett speciellt mycket mer av Linköping än matcherna mot oss, men de måste tappat enormt när Jonna Andersson försvann? De kändes som ett helt annat lag i våras. Man ser att det finns individuell spelarkvalitet kvar nu, men inget lag.

/feldgrau

Jaa, det va en riktigt riktigt bra match av Blåvitt ! De gjorde Linköping dåliga.
Riktiga klassavslut också. Kunde blivit några till. Det va ju en dubbelchans där i första jag förstår inte riktigt hur man kunbde missa båda lägena men deras målis gjorde å andra sidan två vassa räddningar också.
Blir spännande se hur förstärkningarna Paljevic och Lundin ter sig i truppen om nån månad.
Citera
2026-08-29, 19:38
Medlem
Så ligger man i soffan igen..
Det var inte lättspelat på Kanalplan idag..
Men Skytteholm...herrejösses.
Citera
2026-08-29, 19:47
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Så ligger man i soffan igen..
Det var inte lättspelat på Kanalplan idag..
Men Skytteholm...herrejösses.

Mellanlandning på CB?

Vad tyckte du om Anna Linder? Lite chockerande var det att hon böts in i det skedet av matchen. Tyckte själv att hon gjorde det väldigt bra.
Citera
2026-08-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

/feldgrau

Nu har jag visserligen inte sett en sekund av IFK Göteborg dam denna säsongen och serien är fortsatt hyperjämn, men jag vågar ändå påstå att uppflyttningen i praktiken är klar. Det är uppenbart så att IFK hittat rätt formel och blir bara bättre och bättre, samtidigt som Linköping/Elfsborg tappat fart. Och KIF Örebro är nog också snäppet sämre. IFK vinner serien och sedan tror jag Linköping och KIF gör upp om andraplatsen.
Citera
2026-08-30, 08:19
Medlem
Citat:
Mellanlandning på CB?

Vad tyckte du om Anna Linder? Lite chockerande var det att hon böts in i det skedet av matchen. Tyckte själv att hon gjorde det väldigt bra.

Nej nej mer eller mindre nykterist den här veckan. Inte blivit mer än punschpraliner. Gillar inte att hänga så mycket numera och då gillar inte omgivningen en.
Linder var ett positivt inslag. Många ambitiösa tjejer i F lagen.
Fysträning på rätt sätt, unga tjejer så gissar att flera behöver support med psyket och guidas igenom alla förväntningar en ung tjej har på sig. Då kommer flera nå långt.

Apropå unga tjejer. Finns det någon som helst anledning för Thea Eriksson att vara utlånad till Uppsala? Vet att Bella Andersson lånades över dit men det här Uppsala laget är ju något helt annat.
Att spela mot tuffare motstånd är en sak men flera i det där laget verkar ju lika intresserade av att vara på plan som en själv var när man skulle köra dans på gympan. Ville ju spela spökboll.

Kanske var den här utlåningen på hennes eget eller någon skev agents initiativ.
Nej kalla om möjligt hem tjejen. Bättre för henne och bättre för de tjejer som tillhör Uppsala.
Citera
2026-08-30, 11:04
Medlem
QuantumQuills avatar
Kul med Anna Linder från ingenstans. Vart förvånad då jag trodde jag hade koll på de unga tjejerna men var tvungen att googla vem vi bytte in
Vill inte dra för stora slutsatser av hennes inhopp mer än konstatera att hon ser ut att vara redo för seniorfotboll iaf.

Curmark är en mycket fin värvning. Lyser verkligen pondus om henne, vilket vi kanske inte har för mycket av.

Janzen börjar höja sin lägstanivå, men kan inte komma i från känslan av att vänsterkanten är vår svagare punkt. Bakom henne har vi Arnadottir som är helt habil men höjden i insatserna är begränsad.
Jämfört med högersidan där Stina verkligen lyft sig ytterligare i år, och Reidy bakom henne så är det stor skillnad på våra kanter.

Klassmål av Rehnberg som löper i från 2-3 backar med bollen på fötterna, och avslutar som en skyttedrottning.
Citera
2026-08-31, 13:25
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Om jag fattat det rätt så stänger fönstret IN 24.00 ikväll och fönstret UT ( toppligorna i Europa) 24.00 imorgon.

Vanligtvis så brukar några affärer göras upp i sista stund. Några rykten i svaj?
Citera
2026-08-31, 17:36
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Om jag fattat det rätt så stänger fönstret IN 24.00 ikväll och fönstret UT ( toppligorna i Europa) 24.00 imorgon.

Vanligtvis så brukar några affärer göras upp i sista stund. Några rykten i svaj?

Hammarby lånar Jess Pegram från Brighton till nästa sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in