2026-08-31, 18:04
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Hammarby lånar Jess Pegram från Brighton till nästa sommar.

Lite märkligt att låna in en mittback. Jag har också svårt att se att hon skulle ta en ordinarie plats i Bajen med tanke på hur lite speltid hon haft i Brighton och Rangers.

Edit:Ser nu att tanken är att det kan bli tal om ett längre avtal, alltså en långsiktig satsning.

Edit 2: Enligt flashscore spelade hon bara en match för Rangers men på Bajens hemsida står det att hon startade 19 matcher. Troligen är det sista det som stämmer.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2026-08-31 kl. 18:19.
Citera
2026-08-31, 21:26
Medlem
Alkibiadess avatar
Häcken värvar 18-åriga norskan Julie Steen från norska Røa.
Citera
2026-08-31, 23:55
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:

Åtta minuter kvar av fönstret IN. Nu ska det väl inte hända nåt mer? Lite nervös för UT-delen som stänger om 24 timmar.

Sen händer det väl ibland att de färdiga avtalen presenteras efter att gonggongen gått.
Citera
2026-08-31, 23:58
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Ásdìs Halldórsdóttir från Island till AIK.
Citera
2026-09-01, 00:02
Medlem
Citat:

Röa?
Alltså nästan BK Röva??
Citera
2026-09-01, 06:19
Medlem
Ska ersätta Schröder läste jag men det kan ändå inte vara korrekt, det är väl ändå Bodin?

Apropå rövar så visade sig väl Schröder från sin allra rövigaste sida när hon efter två baljor bestämde sig för att hon ville sitta av matchen på sin….

VAR i spanska damligan och man kommer förstås inte undan på samma sätt.
Spanska förbundet gör mycket rätt.
Citera
2026-09-01, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMartinus
Röa?
Alltså nästan BK Röva??

Navnets opprinnelse er en norrøn flertallsform av ruð, som betyr «rydning», altså betyr navnet «rydningene». Rød eller Røed er også navnet på gårder som har ligget i Røa-området.
Citera
2026-09-01, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Navnets opprinnelse er en norrøn flertallsform av ruð, som betyr «rydning», altså betyr navnet «rydningene». Rød eller Røed er også navnet på gårder som har ligget i Røa-området.
Visst tävlade Martin Sundby för Røa?
Citera
2026-09-01, 14:57
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Återigen det här med tidsläggning för matcher. 19.september är det derby på.Skytteholm mellan AIK och Bajen. Matchen går på en lördag vilket är helt perfekt men matchstarten är satt till 13.00. Hur fan tänker de!

Jag antar att det handlar om Viaplay som vill ha tittare till de två matcher som börjar 15.00 ( derbyt går väl Svt?) men att låta det förstöra en möjlig publikfest IRL känns horribelt.

När jag kollar schemat i herrallsvenskan så ser jag att vare sig AIK eller Bajen spelar den dagen. Så orsaken ligger inte där
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2026-09-01 kl. 15:04.
Citera
2026-09-01, 16:23
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Anna Linder får ett A-lagskontrakt med Bajen. Kul ,men det känns märkligt om hon får gå före Ines Lorenius i kön
Citera
2026-09-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Anna Linder får ett A-lagskontrakt med Bajen. Kul ,men det känns märkligt om hon får gå före Ines Lorenius i kön

Två spännande spelare och även ifall jag sett båda i F19 så har förstås Ines spelat lite mer A-lags boll.
Finns utrymme i truppen även för Ines, jag är dock lite orolig att hennes agent strular.
Bajen, Häcken och Malmö (framförallt) men också AIK och Djurgården bär ett stort ansvar i att lönerna inte seglar iväg.

Obs har inget belägg i att man är oense men ja, det är lite egendomligt att Linders kontrakt är klart innan Lorenius.
Citera
2026-09-01, 18:55
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Två spännande spelare och även ifall jag sett båda i F19 så har förstås Ines spelat lite mer A-lags boll.
Finns utrymme i truppen även för Ines, jag är dock lite orolig att hennes agent strular.
Bajen, Häcken och Malmö (framförallt) men också AIK och Djurgården bär ett stort ansvar i att lönerna inte seglar iväg.

Obs har inget belägg i att man är oense men ja, det är lite egendomligt att Linders kontrakt är klart innan Lorenius.

Jag misstänker tyvärr att du har rätt om Ines. Det är helt orimligt att en spelare som varit ordinarie som startspelare eller inhoppare under hela höstsäsongen inte har ett kontrakt med A-laget. Hoppas verkligen att det löser sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in