Citat:
Ursprungligen postat av
Gurug
Alldeles för många matcher på kort tid. Att förbundet sen briljerar med att lägga Bajens herr och dammatch på samma dag och tid visar ju bara på att man inte bryr sig.
Kass match idag, det var inte mycket att missa.
Hoppas aldrig mer behöva se Bajen ligga lågt på Kanalplan i en serielunk match något mera.
Då slutar jag gå. På hemmaplan lirar Hammarby fotboll, oavsett motstånd.
Nej,det var inte en kass match. Malmö valde att satsa allt de kunde framåt men ändå var det vi som skapade de vassa möjligheterna. Rent taktiskt en av våra bästa matcher..Fotboll handlar om att vinna och inte att spela underhållande,pressa och sen torska med två mål på kontringar.
Känns som att Wille gjort sig fri från Martin Sjögrens upplägg som fler och fler lag genomskådade.
För mig kändes det som en match vi hela tiden kontrollerade och det växlade mellan att ligga lågt och pressa högt beroende på vad som lönade sig bäst.
Matchens bästa spelare var enligt mig Wilma Koivisto som sällan får den cred hon är värd.
Herre jävlar. Efter förlusten i Europacupen så har vi slaktat Djurgården på stadion, vunnit cupfinalen mot Häcken och nu slagit MFF. Vad finns det att gnälla över? När har en säsong någonsin börjat bättre ( sett till det motstånd vi mött) ?
Livet leker och det är skönt att få vara tillbaka på Kanalplan
Om man ser det ur ett allsvenskt perspektiv så är det kanske trist att två lag tidigt i serien skapat en stor lucka till övriga. MFF,KDFF ,DIF och Norrköping lär inte komma ikapp även om serien precis startat Eskilstuna som ligger närmast efter lär tappa men är seriens friskaste fläkt så här långt