2025-11-28, 23:07
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Vem finansierar Expo?

Berättigad fråga.
Citera
2025-11-28, 23:10
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Källa på det?

Finns ingen vetenskaplig undersökning för just Einstein, men experter i ämnet har utefter flera uttalanden från Einstein och hans anhöriga samt andra kriterier kunnat pricka i de moment som uppfyller diagnosen autism. Annars har vi andra lyckade kända personer som diagnosticerats med autism såsom Anthony Hopkins, Dan Aykroyd och Daryl Hannah. Poängen är hur som helst att kognitiv förmåga inte är detsamma som intelligens, vilket felaktigt har påståtts i tråden.
Senast redigerad av TheLucky 2025-11-28 kl. 23:12.
Citera
2025-11-28, 23:28
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Väldigt oklart vad du menar med att "människor föds och dör inom samma folkgrupp".

Frågor till dig. Tror du att detta är genetiskt programmerat:
- Att gilla julafton, med dess glitter och mys
- Att gilla att äta fläskkött
- Att känna en tillhörighet att dansa runt en härlig midsommarstång i det magiska ljuset
- Att vara melankolisk, och gilla Kent
- Att stå fint i en kö, och prata tyst

Min enkla fråga till dig: Tror du att dessa egenskaper är genetiska? Då är du rasist och har vetenskapligt fel. Om du däremot ser att detta är egenskaper som skapas av uppväxt och kultur, då har du rätt.

Det är inte oklart, förnekar du folkgruppers existens? Olika folkslag med olika historik, utseende, förmågor och inte minst olika kulturella skillnader som växt fram genom människans existens.
Citera
2025-11-29, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Du har fel i princip allt du säger;

* utländska studenter och elever är en stor business för England
* utländska studenter betalar mycket högre priser än inhemska studenter som får rabatter
* vården hålls uppe pga utlänningar, 42% av kvalificerade arbetare inom medicin (inklusive läkare) har en examen utanför Storbritannien.
* Jag tänker inte titta på en halvtimmes lång video av en tjej som talar inför 10-15 personer i nån council-lokal i jävla tower hamlets.

Du missade min poäng helt. Det handlar ej om ekonomi vinning.
Du verkar ej förstå heller att de som kommit under senaste 30 åren till England belastar vården mer än de bidrar med utbildad personal och det är när de är unga.

Du menar att invandringen vi har är normal och ej är någon skillnad på tidigare...Jag antar att vi då kan fortsätta med 2 miljoner muslimer och afrikaner närmsta åren som också får rösträtt, ge dom bostad osv . Du är naiv
Citera
2025-11-29, 00:13
Medlem
Merwinnas avatar
Om en förälder är utrikesfödd (och man med det menar i något av problemländerna i Mellanöstern, Afrika eller - i mindre grad men dock - Östeuropa/Balkan/Ryssland, så är det nog rätt troligt att den andra också har påbrå därifrån och delar religion. För dessa brukar inte gifta sig med svenskar, om det inte handlar om att lura till sig uppehållstillstånd och snabbare medborgarskap.

För övrigt är även blandfamiljerna ett problem, vårt nationella genom späs ju ut och blandas upp. På det sättet kommer vi inte längre att se ut som svenskar om ett par hundra år, de krokiga respektive platta näsorna, de svarta ögonen och den mörkare, gulaktigare eller gråaktigare hudfärgen kommer att finnas överallt. Och DET är ju också ett "folkutbyte".

Man blir så ledsen...
Citera
2025-11-29, 00:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3eriksson
Du missade min poäng helt. Det handlar ej om ekonomi vinning.
Du verkar ej förstå heller att de som kommit under senaste 30 åren till England belastar vården mer än de bidrar med utbildad personal och det är när de är unga.

Du menar att invandringen vi har är normal och ej är någon skillnad på tidigare...Jag antar att vi då kan fortsätta med 2 miljoner muslimer och afrikaner närmsta åren som också får rösträtt, ge dom bostad osv . Du är naiv

Ja, det där glöms hela tiden bort, att vårdpersonalen inte kommer hit ensamma eller förblir ensamma, och bara arbetar. Utan de kommer hit med en stor familj alternativt skaffar den här (med här menar jag något av Västländerna), och kostnaderna för allt som barnen får av samhället betalas av skattesystemet, plus att de tränger ut infödda individer. Tänk mödravård, förlossningsvård, förebyggande barnhälsovård, vaccineringar, tandvård, läkarvård, sjukhusvård, dagis, skola i en massa år, kommunal fritidsverksamhet, bibliotek, idrotts- och simhallar, eventuellt sociala insatser. ÄVEN om en av de vuxna i den familjen arbetar i vården, så kompenserar det inte på något sätt för alla platser som den egna familjen tar upp överallt (läkartider, tandläkartider, dagis- och skolplatser etc. etc.).

Och det är definitivt inte lönsamt...
Citera
2025-11-29, 00:23
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Berättigad fråga.
Robert Arsleberg driver väl expo med statligt stöd.
Citera
2025-11-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Får även komma ihåg tredje generationen, som numera finns.

"För att SCB ska definiera en person som ”med utländsk bakgrund” så ska individen vara född utrikes eller född i Sverige av två utrikesfödda föräldrar"

Vad jag vet finns ingen statistik över tredje generationen. De räknas som svensk bakgrund i officiell statistik, och inte som utländsk bakgrund. Judar och romer som har rötter i Sverige sedan 1700-talet, borde de också räknas som utländsk bakgrund tycker ni?

Jag frågade på ett nätforum om folk var svenskfödda, 1:a gen, 2:an gen eller 3:e gen invandrare. Det var många i alla kategoering utom 3:e gen, nästan ingen svarade det. För att jag definierade det som att båda föräldrarna ska vara 2:a, dvs att farfar, farmor, morfar och mormor ska vara födda utomlands. Jag tror att det inte uppfylls av många pga att blandförhållanden är vanliga. (Möjligen kanske man borde räkna barn till en förälder i 2:a gen och en i 1:a gen som 3:e gen invandrare, minns inte om jag inkluderade det i definitionen.)
Citera
2025-11-29, 00:31
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om en förälder är utrikesfödd (och man med det menar i något av problemländerna i Mellanöstern, Afrika eller - i mindre grad men dock - Östeuropa/Balkan/Ryssland, så är det nog rätt troligt att den andra också har påbrå därifrån och delar religion. För dessa brukar inte gifta sig med svenskar, om det inte handlar om att lura till sig uppehållstillstånd och snabbare medborgarskap.

För övrigt är även blandfamiljerna ett problem, vårt nationella genom späs ju ut och blandas upp. På det sättet kommer vi inte längre att se ut som svenskar om ett par hundra år, de krokiga respektive platta näsorna, de svarta ögonen och den mörkare, gulaktigare eller gråaktigare hudfärgen kommer att finnas överallt. Och DET är ju också ett "folkutbyte".

Man blir så ledsen...

Helt riktig observation - tack! Finns mången sätt som vi etniska svenskar blir "utspädda" på... Kulturellt, DNA (utseende), andel, språk, IQ, EQ och allmänt beteende, samt brottslighet. Vissa av dessa parametrar går in i varandra men är ändock värda att påvisas separat för tydlighetens skull... Vårt etniska arv fördärvas på så mången sätt via massinvandringens effekter och det är bara så sorgligt att inte fler ser detta faktum! Förbannade idioter!

Kan någon påvisa en enda stat och/eller land på vår kära jord som mått bra av massiv invandring och uppblandning av etniciteter? Jag kan lova att ingen kan med hedern i behåll göra detta... Möjligtvis något örike i något världshav, någonstans, men tillåt mig tvivla å det starkaste. Heterogenitet är att föredra i de flesta lägen - woke, HBTQ+++---, extremfeminism osv har dödat det västerländska sättet att leva på och ett leverne som frodats. Nu enkom en salig blandning av utblandad sörja - fy, fan vad ledsen jag blir! Jag växte upp på 80-talet, man/jag såg då få invällare och livet lekte och samhället likaså - framtidsutsikterna var otroliga och så även drömmarna. Nu enkom tragik!

Faan, DÖ!, ni som skapat denna dystopiska värld! Den som inte ser att ett folkutbyte sker i realtid, är en nickedocka för de mörka krafterna som vill oss illa och ser till att vita snart inte är en del av den etniska foran...
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2025-11-29 kl. 00:35.
Citera
2025-11-29, 00:33
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
https://expo.se/guide/expo-guidar-myten-om-folkutbytet/

För att SCB ska definiera en person som ”med utländsk bakgrund” så ska individen vara född utrikes eller född i Sverige av två utrikesfödda föräldrar. I ”migrationskartans” data så ha man valt att även ta med individer som är födda i Sverige med enbart en utrikesfödd förälder.

Syftet med kartan och dess alarmerande grafik är att stärka SD-narrativet om ett pågående folkutbyte: att majoritetssvenskar systematiskt håller på att bytas ut mot utrikesfödda.

Bryr sig SD-väljare/väljare hur Sverigedemokraterna trixar med data? (min fetstil)

Det är SCB och svenska politiker som "trixar med data"!

Utländsk bakrund inkluderade "individer som är födda i Sverige med enbart en utrikesfödd förälder" till 2006 (vill minnas det var 2006, som beslutet togs att ändra definitionen). Då ändrades vilka som har "utländsk bakgrund".

SCB informerar 2007-02-12

"I befolkningsstatistik för 2003 och senare redovisas utländsk bakgrund enligt definitionen att personen själv ska vara född utomlands eller om man är född i Sverige att båda föräldrarna ska vara födda utomlands.

Tidigare redovisades man som en person med utländsk bakgrund om man själv var född utomlands eller om man var född i Sverige med minst en förälder född utomlands.

Denna definitionsändring medförde att färre personer numera redovisas som personer med utländsk bakgrund."

https://www.scb.se/contentassets/9299bfcd87ba4c828a8d46b4db49d67a/be0101_bs_2006.pdf
Senast redigerad av Meiji 2025-11-29 kl. 00:45.
Citera
2025-11-29, 01:02
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:

För att SCB ska definiera en person som ”med utländsk bakgrund” så ska individen vara född utrikes eller född i Sverige av två utrikesfödda föräldrar. I ”migrationskartans” data så ha man valt att även ta med individer som är födda i Sverige med enbart en utrikesfödd förälder.

Syftet med kartan och dess alarmerande grafik är att stärka SD-narrativet om ett pågående folkutbyte: att majoritetssvenskar systematiskt håller på att bytas ut mot utrikesfödda.

Bryr sig SD-väljare/väljare hur Sverigedemokraterna trixar med data?
Jesus. 🤣🤣🤣 Din fenomenale idiot. Tänk lite, om du kan. Du saknar förmåga att se längre än till din egen näsa.
Citera
2025-11-29, 01:03
Medlem
Necriss avatar
Citat:

Bryr sig SD-väljare/väljare hur Sverigedemokraterna trixar med data?
Men herregud din manipulerade och historielösa nolla. SD har ju inte trixat, de övriga trixade med det och lurade tydligen dig. Det var ett stort spektakel när staten och media försökte mörka invandringens hemska effekter från nittiotalet. De bestämde sig 2003 för att ändra definitionen, och tydligen även språket och ideen om vad bakgrund betyder, så att det ändras i statistiken från att vara från utlandet eller ha EN icke-svensk förälder till att istället krävas TVÅ icke-svenskar som föräldrar. Dvs, det räckte inte längre att ha en utländskbagrund, man var istället tvungen att sakna svenskhet för att klassas som utländskbakgrund.

De gjorde detta för att lura dig, för att kunna presentera statistik och siffror fel, för att kunna ljuga om hastigheten på folkutbytet... och jag hatar innerligt att folk som dig finns som visar att de kommer undan med det.

Tack SD för att ni gör rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in