2025-11-28, 22:04
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ok, om det gör dig lycklig att leva i tron att det är vetenskapligt bevisat att alla som är höger är dumma i huvudet, för det säger FORSKAREN Emma Onraet så kan du ju fortsätta så.

Fast det säger inte Emma. Folk med ADHD har sämre kognitiv förmåga, med de har inte lägre intelligens. Einstein hade Autism, liksom de flesta som är med i Mensa.
Citera
2025-11-28, 22:16
Medlem
AlanGarners avatar
Haha amen för i helvete, du är ju fullkomligt förståndshandikappad! Naturligtvis begriper jag vad jag just förklarat för dig, men du saknar ju mental fakultet att förstå en vetenskaplig studie.

Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Du vet inte ens vad detta betyder, men det är inte förvånande då du är en invandrare som särskriver som en hund (sug Muhammeds kuk, tack).

P.s. för övrigt är högerlibertarianer långt över både konservativa och vänsterretards i samma studier.
Citera
2025-11-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Det har du rätt i. Men svensken var så dum att dom gav bort sitt land. Det slår att många amerikaner är geografiskt obildade.

Sverige är borta i allt utan namn om några år (om inte redan). USA gör något åt saken, dumsvensken vågar inte ens prata om problemet för ni knyter heller näven i fickan och klagar lite vid lunchbordet.

Det är politikerna som försöket Sverige men visst, många svenskar har varit fega att säga till om invandringen
Citera
2025-11-28, 22:19
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Angående folkutbyte, så kan man konstatera att det sker i alla länder helt naturligt. Jag vågar påstå att det inte finns något land vars folk inte bytts ut på 122 år och 164 dagar (världens äldsta person, Jeanne Calment).

Mer normalt är att tala om att halva befolkningen byts ut på år. Även kulturella fenomen förändras i motsvarande takt. Julgranen som vi nu tycker är ursvensk, kom för drygt 100 år sedan. Midsommarafton på en fredag (nu självklar) infördes 1953.
Många av våra yngre (även ursvenskar) gillar sushi, pizza och kebab (kommit senaste 20 åren). Om 30 år kommer dessa kännas lika svenska som köttbullar och makaroner (1950-tal).

Vad vill jag säga med detta:
1. Ett samhälle som sluter sig kommer bli som Japan. Totalt isolerat, ekonomi kollapsar, ingen framtidstro, självmord.
2. Däremot ska vi aldrig acceptera bakåtsträvande religioner som Islam, religiös dogmatism, kvinnoförtryck.

Du vet mycket väl vad som menas med folkutbyte och det handlar inte om att människor föds och dör inom samma folkgrupp. Sluta spela dum, kulturella utsvävningar och förändringar över hundratals år och maträtter från andra länder är inte att likställa med att svenska områden och städer övertas av andra folkslag och svenskar trängs undan och hamnar i minoritet.

Vad ser mångfaldsförespråkare egentligen för fördelar med att minoriteten svenskar på vår lilla plats på jorden ska trängas undan till förmån för andra folkslag som är i majoritet? Som det är nu är vita bara drygt 7 % av jordens befolkning idag. Svenskar är 0.1%. Varför inte förespråka mångfald i detta avseende?
Citera
2025-11-28, 22:20
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Men de som är födda av två inrikes födda men med utländsk bakgrund? Dvs tredje generationens invandrare. Hur räknas de? Och det måste ju vara en växande grupp.

Ja, detta är en stor lucka i "systemet" och hur det redovisas. Torde vara x antal hundratusen människor. Försökte få ChatGpt att få fram även dessa siffror men det kan denne inte då detta inte registreras i SCB. Går bara att få uppskattningar...
Citera
2025-11-28, 22:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Du vet mycket väl vad som menas med folkutbyte och det handlar inte om att människor föds och dör inom samma folkgrupp. Sluta spela dum, kulturella utsvävningar och förändringar över hundratals år och maträtter från andra länder är inte att likställa med att svenska områden och städer övertas av andra folkslag och svenskar trängs undan och hamnar i minoritet.

Vad ser mångfaldsförespråkare egentligen för fördelar med att minoriteten svenskar på vår lilla plats på jorden ska trängas undan till förmån för andra folkslag som är i majoritet? Som det är nu är vita bara drygt 7 % av jordens befolkning idag. Svenskar är 0.1%. Varför inte förespråka mångfald i detta avseende?

Väldigt oklart vad du menar med att "människor föds och dör inom samma folkgrupp".

Frågor till dig. Tror du att detta är genetiskt programmerat:
- Att gilla julafton, med dess glitter och mys
- Att gilla att äta fläskkött
- Att känna en tillhörighet att dansa runt en härlig midsommarstång i det magiska ljuset
- Att vara melankolisk, och gilla Kent
- Att stå fint i en kö, och prata tyst

Min enkla fråga till dig: Tror du att dessa egenskaper är genetiska? Då är du rasist och har vetenskapligt fel. Om du däremot ser att detta är egenskaper som skapas av uppväxt och kultur, då har du rätt.
Citera
2025-11-28, 22:36
Medlem
Citat:
Angående folkutbyte, så kan man konstatera att det sker i alla länder helt naturligt. Jag vågar påstå att det inte finns något land vars folk inte bytts ut på 122 år och 164 dagar (världens äldsta person, Jeanne Calment).

Mer normalt är att tala om att halva befolkningen byts ut på år. Även kulturella fenomen förändras i motsvarande takt. Julgranen som vi nu tycker är ursvensk, kom för drygt 100 år sedan. Midsommarafton på en fredag (nu självklar) infördes 1953.
Många av våra yngre (även ursvenskar) gillar sushi, pizza och kebab (kommit senaste 20 åren). Om 30 år kommer dessa kännas lika svenska som köttbullar och makaroner (1950-tal).

1. Ett samhälle som sluter sig kommer bli som Japan. Totalt isolerat, ekonomi kollapsar, ingen framtidstro, självmord.
2. Däremot ska vi aldrig acceptera bakåtsträvande religioner som Islam, religiös dogmatism, kvinnoförtryck.

Jag skulle gärna ta Japans förutsättningar som de ser ut nu än Sveriges - allt är inte ekonomi och tillväxt. Japan har mycket lägre brottslighet och korruption än Sverige, Jag tar detta ALLA dagar i veckan! Självmordsstatistiken är överdriven - både Sverige och Japan ligger på mellan 15-17 dödsfall/år per 100 000 invånare... Vad menar du med "isolerat"? Ingen ekonomi som "kollapsar", även om den inte går som på räls. Inte många rätt där...

Att det föregår ett folkutbyte i hela Europa och då Sverige må man vara en idiot för att inte se!
Citera
2025-11-28, 22:41
Medlem
Pusts avatar
Citat:

Tror du på riktigt att kebaben kom till Sverige för 20 år sedan, år 2005?

SD:s Anders Klarström i TV3:s Diskutabelt om invandring 1989 (hela debatten)
https://youtu.be/rHvvL0DG6Tg?t=196
Citera
2025-11-28, 22:42
Medlem
ForumApaches avatar
Extremistpo:
Citat:
I ”migrationskartans” data så ha man valt att även ta med individer som är födda i Sverige med enbart en utrikesfödd förälder.

Syftet med kartan och dess alarmerande grafik är att stärka SD-narrativet om ett pågående folkutbyte: att majoritetssvenskar systematiskt håller på att bytas ut mot utrikesfödda.

Så en mulatt med negerpappa och svensk mamma är inte en del av folkutbytet?

Ok. Fuck logic.
Citera
2025-11-28, 22:43
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Tror du på riktigt att kebaben kom till Sverige för 20 år sedan, år 2005?

SD:s Anders Klarström i TV3:s Diskutabelt om invandring 1989 (hela debatten)
https://youtu.be/rHvvL0DG6Tg?t=196

Mycket bättre då om den är ännu mer ursvensk än så!

Tack så mycket för informationen.
Citera
2025-11-28, 22:46
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Fast det säger inte Emma. Folk med ADHD har sämre kognitiv förmåga, med de har inte lägre intelligens. Einstein hade Autism, liksom de flesta som är med i Mensa.
Källa på det?
Citera
2025-11-28, 23:00
Medlem
Citat:
Väldigt oklart vad du menar med att "människor föds och dör inom samma folkgrupp".

Frågor till dig. Tror du att detta är genetiskt programmerat:
- Att gilla julafton, med dess glitter och mys
- Att gilla att äta fläskkött
- Att känna en tillhörighet att dansa runt en härlig midsommarstång i det magiska ljuset
- Att vara melankolisk, och gilla Kent
- Att stå fint i en kö, och prata tyst

Min enkla fråga till dig: Tror du att dessa egenskaper är genetiska? Då är du rasist och har vetenskapligt fel. Om du däremot ser att detta är egenskaper som skapas av uppväxt och kultur, då har du rätt.

Min enkla fråga till dig är; har inte statistik något med folkutbytet att göra? Runt ca. 600 000 med utländskt påbrå på 80-talet till runt 3 miljoner, 2025. Vad säger detta dig?

Från ca. 7.5% av befolkningen 1980 till över 30%, 2025... Gällande då personer med utländsk börd...
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2025-11-28 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in