2025-11-28, 15:12
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Dom försöker desperat få oss att tro att det vi ser med egna ögon inte stämmer. Bra försök men vi är inga idioter.

Håller med det första inlägget i tråden
Citera
2025-11-28, 15:13
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Att definiera vem som är svensk är ungefär lika lätt eller svårt som att definiera vem som är man och vem som är kvinna.

90% vet precis vad som avses.

10% vet egentligen de också men de tramsar och leker med ord.

Att säga att "Folkutbytet är en högerextrem myt eftersom vi goda anser att alla människor är svenskar" är inte ett motargument. Det påminner mer om ett ovanligt tråkigt troll. Kanske från S Trollfabrik.

Det blir problematiskt ju längre tiden har gått. Är Alice Bah Kuhnke svensk? Är Bianca Ingrosso svensk?

Oavsett vad man tycker så kan vi aldrig vända utvecklingen. Invandringen är irreversibel, och om invandrarna inte dramatiskt slutar föda barn så kommer vita svenskar att vara i minoritet inom en nära framtid i ett demografiskt tidsperspektiv.
Citera
2025-11-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
Helt korrekt skrivet även i första kommentaren! Räcker med att ta en veckas semester i malmö så har man besökt ett annat land! Skyltar är ibland inte ens på svenska såg jag senast och då inte ens på engelska det var såna där streck med runda saker och prickar man har i mellarns östern (( samma som på många filmer där man krigar mot terror och på is flaggan))

Precis, det jag inte håller med om i din beskrivning är att skyltar står på arabiska I BLAND!
Stå ta mig fan överallt tycker jag.
En bisarra utvecklingen, det om något bekräftar att dom inte har ambitionen att bli en av oss!
Dom förbereder sig för fullständigt övertagande.
Senast redigerad av wolfpuff 2025-11-28 kl. 15:21.
Citera
2025-11-28, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
De vet att det är trams men det är judiska expo vi pratar om här.

Deras högsta önskan är att den keltogermanska rasen försvinner och ersätts av araber och afrikaner.

Judiska konspirationsteorier 2025. Vakna killen och kom in i matchen. Du skämmer ut dig.

Tillflödet av muslimer till Sverige är djupt oroande men trovärdiga argument får inte dränkas trams som såna som du kör per default. Avgå!
Citera
2025-11-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quken1973
Är nog mer än synen som är skadad. Efterbliven och eller vänsterbliven.

Förmodligen det också.
Citera
2025-11-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Ja men du verkar ju resonera att man kan samla data bara genom att besöka städer/platser.

Det förstår jag inte hur det skulle gå till.

Titta på tavlan i ett hus i Tensta(eller valfri stadsdel) så ser du folkutbytet har kommit långt på vissa ställen.
Typ en svennefamilj eller finsk.
Sen import
Citera
2025-11-28, 15:25
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
https://expo.se/guide/expo-guidar-myten-om-folkutbytet/

För att SCB ska definiera en person som ”med utländsk bakgrund” så ska individen vara född utrikes eller född i Sverige av två utrikesfödda föräldrar. I ”migrationskartans” data så ha man valt att även ta med individer som är födda i Sverige med enbart en utrikesfödd förälder.

Syftet med kartan och dess alarmerande grafik är att stärka SD-narrativet om ett pågående folkutbyte: att majoritetssvenskar systematiskt håller på att bytas ut mot utrikesfödda.

Bryr sig SD-väljare/väljare hur Sverigedemokraterna trixar med data?
SCB har fel och SD har rätt.
SCB är en del av den socialdemokratiska djupa staten.
Citera
2025-11-28, 15:29
Medlem
Citat:
https://expo.se/guide/expo-guidar-myten-om-folkutbytet/

För att SCB ska definiera en person som ”med utländsk bakgrund” så ska individen vara född utrikes eller född i Sverige av två utrikesfödda föräldrar. I ”migrationskartans” data så ha man valt att även ta med individer som är födda i Sverige med enbart en utrikesfödd förälder.

Syftet med kartan och dess alarmerande grafik är att stärka SD-narrativet om ett pågående folkutbyte: att majoritetssvenskar systematiskt håller på att bytas ut mot utrikesfödda.

Bryr sig SD-väljare/väljare hur Sverigedemokraterna trixar med data?

Man har väl för helvete egna ögon stt se med. I mitt bostadskvarter rvar det ca 40 barn som lekte häromdagen - inte ett enda barn hade nordiskt utseende. I barnens skola ser jag att en majoritet av barnen i klassen har utländdk härkomst. På stadens gator ser jag fortfarande en knapp majoritet av etniska svenskar, men det krymper snabbt. Man måste vara en idiot för att förneka att det pågår ett folkutbyte och har gjort det länge. Om det sen är nåt att oroas över eller ej är en annan fråga.
Citera
2025-11-28, 15:33
Medlem
Tuors avatar
Edit: fel.
Senast redigerad av Tuor 2025-11-28 kl. 15:37.
Citera
2025-11-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Det blir problematiskt ju längre tiden har gått. Är Alice Bah Kuhnke svensk? Är Bianca Ingrosso svensk?

I ett normalläge med rimlig nivå på inflödet så hade invandrarna som kom till Sverige blivit svenskar med tiden.

Abdollah Esfahani flyttade till Sverige 1620. Han är en av flera förfäder till Gustaf Fröding och Selma Lagerslöf. Svenskare än så blir det ju inte.

Men dagens situation är inte normal på något sätt. Skall man jämföra historiskt så påminner det mer om när ett land förlorat ett krig än om normal migration.

Citat:
Oavsett vad man tycker så kan vi aldrig vända utvecklingen. Invandringen är irreversibel, och om invandrarna inte dramatiskt slutar föda barn så kommer vita svenskar att vara i minoritet inom en nära framtid i ett demografiskt tidsperspektiv.

Det har du rätt i. Det som skett är irreversibelt. 2015 var spiken i kistan.

Det blir som det blir, men Expo skall inte komma undan med debila lögner.
Citera
2025-11-28, 15:36
Medlem
Slackoffs avatar
De mest välbärgade svenskarna i de mest segregerade områdena ska undervisa alla andra om att folk utbytet inte existerar.
Citera
2025-11-28, 15:37
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Dom försöker desperat få oss att tro att det vi ser med egna ögon inte stämmer. Bra försök men vi är inga idioter.

Håller med det första inlägget i tråden

Man behöver bara gå ut genom dörren för att bekräfta att expo ljuger så hårt att näsan når golvet i rekordfart. Ni som vet, vet

Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Judiska konspirationsteorier 2025. Vakna killen och kom in i matchen. Du skämmer ut dig.

Tillflödet av muslimer till Sverige är djupt oroande men trovärdiga argument får inte dränkas trams som såna som du kör per default. Avgå!

A shekel for a good goy

Kan man inte se tydliga mönster så kan man inte antar jag. Jag tycker synd om dig.
Senast redigerad av Tuor 2025-11-28 kl. 15:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in