• 1
  • 2
Igår, 13:40
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Har aldrig tänkt på det innan jag såg någon asiatisk serie där det fanns en liten mat affär på första våningen. Skulle detta vara en bra grej? En butik som säljer det nödvändigaste och har öppet sent.
Citera
Igår, 13:55
Medlem
HBTKuks avatar
Hela Solna stad har väl en policy på att det ska bedrivas verksamhet i botten för att hålla staden levande.
Citera
Igår, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Har aldrig tänkt på det innan jag såg någon asiatisk serie där det fanns en liten mat affär på första våningen. Skulle detta vara en bra grej? En butik som säljer det nödvändigaste och har öppet sent.
Jag förstod inte riktigt. Menar du att man säljer saker i en lägenhet. Eller att det finns bostadsrättigheter för butiker...
Citera
Igår, 13:59
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Jag förstår inte heller riktigt. Finns ju massvis med lägenhetshus med butikslokaler i botten, sånt finns ju överallt. Eller menar du att det är butiker i botten av ett hus med tillhörande lägenhet bredvid eller ovanpå?
Citera
Igår, 14:09
Medlem
jtds avatar
tror han snackar om våning 1 och uppåt. jag var på en thaimassage för något år sen på plan1 i vanligt lgh hus i sthlm
Citera
Igår, 14:12
Medlem
Jag tror ts menar typ Gothia Towers med en butik i botten för dom boende,nu har inte GT en butik men det finns en restaurang.
Citera
Igår, 14:16
Medlem
Citat:

Om du menar själva bottenvåning med affärer, så finns det hur många sådana som helst, så det är inget unikt i sig.
Det som snarast hänt de senaste åren är att man har gjort om dessa lokaler till lägenheter, eftersom de flesta idag handlar antingen på stora köpcentrum eller på nätet.
Citera
Igår, 14:53
Medlem
GustavBustav1916s avatar
har du aldrig sett såna lägenhets hus med affärer på första våning? tror du int folk bor i rummen ovan? dem brukar ju finnas längst hela stadsvägarna
Citera
Igår, 15:52
Medlem
Kryllar av dem speciellt i innerstaden.
Citera
Igår, 16:13
Medlem
De flesta centrala nybyggen i min stad är sådana.
Och gamla byggnader är det ju inte ovanligt alls heller.
Citera
Igår, 18:54
Medlem
Sereenas avatar
Det är väl standard i inre delarna av svenska städer att markplan är affärslokaler med en blandning av kontor och bostäder ovanför?
Citera
Idag, 05:44
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Ahmeds Frukt Och Taxi

Det heter 7-Eleven alternativt Ahmeds Frukt och Taxi, det finns i väldigt många flerbostadshus i Sverige.
Senast redigerad av trottwell Idag kl. 05:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in