Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Han våldtog henne.

Hon fiskar efter ett erkännande (och ursäkt) för våldtäkten. Han erkänner våldtäkt. Men hon får ingen ursäkt, utan han skyller ifrån sig.

Men ett erkännande fick hon iaf. För den våldtäkt han utsatte henne för. Och det är ju bra, för då kan hon ju sätta dit honom för våldtäkten han utsatte henne för.

Snapchatkonversationen visar tydligt på ett erkännande från hans sida. Han erkänner våldtäkt.
Ändå vill du få henne att framstå som skyldig, när hon samlar in bevis för det jävliga han har utsatt henne för. Märkligt du.

Inte nödvändigtvis.
Han kanske försökte att släta över det.

Hon fiskar efter ett erkännande så hon kan polisanmäla.
Han skriver genuint, hon skriver ledande.

Tänk om du och jag ha sex, båda druckit, dagen efter skriver jag ledande om att jag inte ville... vi är vänner, vad ska du skriva då? "skyll dig själv"? Nej, såklart ursäktar du dig.
Citera
2025-11-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ja, din fråga var ju vad han bad om förlåtelse för. Då tog jag ned de två relevanta meningarna gällande detta.

Han erkänner att han hört henne säga nej upprepade gånger. Han erkänner att han ändå (trots hennes upprepade nej) fortsatte för att han trodde hon "ba drev". Att fortsätta trots upprepade nej = våldtäkt. Så jo, han erkänner våldtäkt.

Finns ju två tänkbara scenario:

1. Denna kännedom om hans historik kan hon ha fått efter våldtäkten, hon blev ju rädd där på natten och drog hemifrån för att slippa honom. Vart? Kanske till någon som då berättade att detta inte var första gången han gjort så? Vad vet vi?

2. Hon kanske visste om hans tidigare övergrepp innan våldtäkten, men trodde inte på offren. Han var ju en vän sedan länge. Man brukar lita på sina vänner. Och folk som är polare ned våldtäktsförövare, brukar verkligen misstro offren. När hon sedan själv blev utsatt, insåg hon att hon borde ha litat på hans tidigare offer och inte på honom. Så kan det också vara.

Att hon lät honom följa med visar ju på att hon litade på honom. Hon trodde väl inte att han skulle våldföra sig på henne: en vän sedan länge.

Jag kan inte se att han erkänner något. Han skriver att han trodde att hon drev med honom.
Så himla rädd kan hon inte ha varit då hon gick till sängs med honom, trots att han verbalt sagt att han ville ha sex med henne samt även kladdat på henne.

Ja, eller så drog hon hemifrån då uppdraget var slutfört och hon hade allt hon behövde ha för att göra en polisanmälan o tjäna pengarna.
Vi får nog aldrig veta vilket.
Citera
2025-11-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag kan inte se att han erkänner något. Han skriver att han trodde att hon drev med honom.
Så himla rädd kan hon inte ha varit då hon gick till sängs med honom, trots att han verbalt sagt att han ville ha sex med henne samt även kladdat på henne.

Ja, eller så drog hon hemifrån då uppdraget var slutfört och hon hade allt hon behövde ha för att göra en polisanmälan o tjäna pengarna.
Vi får nog aldrig veta vilket.

Han erkänner att han har hört hennes upprepade nej. Han erkänner att han trots att han har hört hennes upprepade nej, ändå fortsätter. Nej är alltid nej! Detta är en grundläggande regel i mellanmänsklig kontakt. Bryter man mot det så är det våldtäkt. Han bröt mot det och erkänner tom det = erkänner våldtäkt.

Hon drog hemifrån för att hon blev rädd då han inte respekterade hennes upprepade nej. Hade hon inte dragit hemifrån hade han förmodligen fortsatt och utsatt henne för en mer långdragen våldtäkt. Så det var ju bra att hon hade handlingskraft att dra hemifrån där mitt I natten.

I övrigt vet jag inte hur du tänker kring dina långvariga vänner. Tänker du att du ska anmäla dem för brott och kanske få skadestånd? Om du inte tänker så om dina vänner, hur kommer det sig då att du tänker att andra gör så mot sina vänner?
Citera
2025-11-24, 22:23
Medlem
Citat:
Han erkänner att han har hört hennes upprepade nej. Han erkänner att han trots att han har hört hennes upprepade nej, ändå fortsätter. Nej är alltid nej! Detta är en grundläggande regel i mellanmänsklig kontakt. Bryter man mot det så är det våldtäkt. Han bröt mot det och erkänner tom det = erkänner våldtäkt.

Hon drog hemifrån för att hon blev rädd då han inte respekterade hennes upprepade nej. Hade hon inte dragit hemifrån hade han förmodligen fortsatt och utsatt henne för en mer långdragen våldtäkt. Så det var ju bra att hon hade handlingskraft att dra hemifrån där mitt I natten.

I övrigt vet jag inte hur du tänker kring dina långvariga vänner. Tänker du att du ska anmäla dem för brott och kanske få skadestånd? Om du inte tänker så om dina vänner, hur kommer det sig då att du tänker att andra gör så mot sina vänner?

Han skrev inte detta, återigen. Satslogik grundnivå. Du är pinsam.
Citera
2025-11-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Inte nödvändigtvis.
Han kanske försökte att släta över det.

Hon fiskar efter ett erkännande så hon kan polisanmäla.
Han skriver genuint, hon skriver ledande.

Tänk om du och jag ha sex, båda druckit, dagen efter skriver jag ledande om att jag inte ville... vi är vänner, vad ska du skriva då? "skyll dig själv"? Nej, såklart ursäktar du dig.

Han våldtog henne.

Och hon vill ha en ursäkt för det. Och att han erkänner vad han har utsatt henne för. Så hon skriver till honom för att få en ursäkt och ett erkännande.

Om vi två var långvariga vänner så hade jag för det första aldrig försökt få sex med dig. Jag hade respekterat dig och alltså inte ens försökt. Inte ens om vi delade säng ihop och jag var full och kåt.

Och jag respekterar i övrigt nej. Dessa behöver inte upprepas.

Och det var ju så hon inledde Snapchatkonversationen. Genom att fråga varför han inte hörsammat hennes upprepade nej. Och han erkänner både att han har hört hennes upprepade nej och att han ändå fortsatte. Att fortsätta fast man får nej = våldtäkt. Han erkänner alltså våldtäkt via Snapchatkonversationen.

Men någon ursäkt får hon inte. Utan han skyller ifrån sig. Först på på fyllan, sedan på henne.
Citera
2025-11-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Han skrev inte detta, återigen. Satslogik grundnivå. Du är pinsam.

Vad skrev han inte?
Citera
2025-11-24, 22:45
Medlem
Citat:
Han våldtog henne.

Vem behöver ett rättsväsende när du finns. Förutom att de friar när tjejer hittar på, tjejer som du försvarar utan belägg. Du som verkar ha varit i samma rum under "våldtäkten", hotade han henne eller höll fast henne? Eller viskade hon nej medan han hade sex med henne?
Citera
2025-11-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Vem behöver ett rättsväsende när du finns. Förutom att de friar när tjejer hittar på, tjejer som du försvarar utan belägg. Du som verkar ha varit i samma rum under "våldtäkten", hotade han henne eller höll fast henne? Eller viskade hon nej medan han hade sex med henne?

Att rätten friar, beror oftast på brist på bevis. Inte på att en målsägande ljuger. Du kan alltså inte se en friande dom som synonymt med att en målsägande ljuger. Ljuger en målsägande och det finns bevis för detta, åker målsägande dit för falsk tillvitelse. I vare sig chalmersfallet, Flenfallet eller chaffisfallet finns det bevis för att målsägande ljuger. Snarare tvärtom. Finns bevis som styrker deras versioner. Men nu föreslår jag att vi håller oss till trådens fall:

........

Du kan ju läsa Snapchatkonversationen de hade, där han erkänner att han hört hennes upprepade nej, men fortsätter ändå = erkänner våldtäkt. Sedan kommer han med bortförklaringar till det hela. Kursiv stil är mina kommentarer, eftersom ni verkar behöva översättningar.

Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”
*Här skriver hon uttryckligen att hon sagt nej upprepade gånger.

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”
*Här ber han om förlåtelse för att han inte hörsammat hennes upprepade nej, men skyller ifrån sig på fyllan.

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”
*Här ifrågasätter hon att han skyller på fyllan och påvisar att han ju ändå måste ha hört hennes upprepade nej.

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”
*Här erkänner han att han har hört hennes upprepade nej. Men skyller nu istället på henne, att han trodde att hon drev och att det var därför han fortsatte trots upprepade nej.

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?
*Här vill hon ha en ursäkt och en geniun sådan.

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”
*Här erkänner han igen att han har hört hennes upprepade nej (när hon "ba tvärvänder") och skyller dessutom på henne (igen) för sitt svinaktiga beteende att inte respektera hennes upprepade nej, för han "trodde hon ville".

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.
*Här får hon nog av hans bortförklaringar och att han inte tar ansvar för att han har utsatt henne.

Blev det tydligare nu för dig att han erkänner att han hört hennes upprepade nej och ibte respekterar dessa = erkänner våldtäkt?
Senast redigerad av TomatKungen 2025-11-24 kl. 23:11.
Citera
2025-11-24, 23:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du har uppenbarligen inte läst deras Snapchatkonversationen. Gör det. Det är hur tydligt som helst att han vet att hon sa nej upprepade gånger och att han skiter i det = våldtäkt + erkänner våldtäkt.

Nej det är inte hur tydligt som helst.

Hon verkar styra konversationen åt det håll hon vill, han verkar dessutom vara rätt groggy fortfarande och verkar inte riktigt veta vad hon pratar om?

Han håller visserligen med men det kan bero på stress och att hon pushar på. Samtidigt kan han ha minnesluckor, han var ju tokfull!
Citera
2025-11-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej det är inte hur tydligt som helst.

Hon verkar styra konversationen åt det håll hon vill, han verkar dessutom vara rätt groggy fortfarande och verkar inte riktigt veta vad hon pratar om?

Han håller visserligen med men det kan bero på stress och att hon pushar på. Samtidigt kan han ha minnesluckor, han var ju tokfull!

Du kan ju läsa Snapchatkonversationen de hade, där han erkänner att han hört hennes upprepade nej, men fortsätter ändå = erkänner våldtäkt. Sedan kommer han med bortförklaringar till det hela. Kursiv stil är mina kommentarer, eftersom ni verkar behöva översättningar.

Snapchatkonversationen:

Citat:
Hon: ”Vad fick dig att inte förstå alla mina nej och att vi inte skulle ha sex igår..?”
*Här skriver hon uttryckligen att hon sagt nej upprepade gånger.

Han: ”Ojdå förlåt ja va tokjävla full va nog inte smartast Förlåt”
*Här ber han om förlåtelse för att han inte hörsammat hennes upprepade nej, men skyller ifrån sig på fyllan.

Hon: ”Vad spelar det för roll att du va tokfull? Du hör väl vad jag säger fast du är onykter?”
*Här ifrågasätter hon att han skyller på fyllan och påvisar att han ju ändå måste ha hört hennes upprepade nej.

Han: ”Jo de är väl klart, men förstod väl inte, eller att du ba drev”
*Här erkänner han att han har hört hennes upprepade nej. Men skyller nu istället på henne, att han trodde att hon drev och att det var därför han fortsatte trots upprepade nej.

Hon: ”Det är knappast första gången, du gjort liknande mot andra. Hur tror du ärligt att det känns?
*Här vill hon ha en ursäkt och en geniun sådan.

Han: ”Men vad menar du? Du bjöd över mig för att sova med dig och de tolkar jag som att du är intresserad men sen ba tvärvänder”
*Här erkänner han igen att han har hört hennes upprepade nej (när hon "ba tvärvänder") och skyller dessutom på henne (igen) för sitt svinaktiga beteende att inte respektera hennes upprepade nej, för han "trodde hon ville".

Hon: ”Okej, du förstår alltså inte. Då har jag inget mer att skriva till dig”.
*Här får hon nog av hans bortförklaringar och att han inte tar ansvar för att han har utsatt henne.

Blev det tydligare nu för dig att han erkänner att han hört hennes upprepade nej och inte respekterar dessa = erkänner våldtäkt?
Citera
2025-11-24, 23:17
Medlem
Citat:
Blev det tydligare nu för dig att han erkänner att han hört hennes upprepade nej och ibte respekterar dessa = erkänner våldtäkt?

Ja, det verkar som att du har rätt. Jag sökte och fick detta som svar enligt AI:

"Våldtäkt definieras som sexuell handling, som samlag eller liknande, som sker utan personens frivilliga samtycke. Det räknas som våldtäkt även om våld eller hot inte använts, till exempel om personen är allvarligt berusad, medvetslös eller på grund av rädsla inte kan säga nej. Enligt den svenska samtyckeslagen är allt sex som inte är ett tydligt ja ett nej."
Citera
2025-11-24, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Ja, det verkar som att du har rätt. Jag sökte och fick detta som svar enligt AI:

"Våldtäkt definieras som sexuell handling, som samlag eller liknande, som sker utan personens frivilliga samtycke. Det räknas som våldtäkt även om våld eller hot inte använts, till exempel om personen är allvarligt berusad, medvetslös eller på grund av rädsla inte kan säga nej. Enligt den svenska samtyckeslagen är allt sex som inte är ett tydligt ja ett nej."

Fint att du ser det. Här sa hon ju dessutom nej upprepade gånger, vilket han erkänner att han har hört, men han fortsätter ändå och har olika bortförklaringar till varför han fortsatte trots hennes upprepade nej = han erkänner våldtäkt.

Får hoppas att kvinnan får stöd och hjälp nu. Bli våldtagen av en vän hon känt länge kan ge rejäl tillitsbrist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in