Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 20:20
Medlem
[quote=Putinhater|93975454]
Fantasier? Jag har kommit med en objektiv opartisk granskning och kommit fram till sanningen, alla som har ett iQ högre än sin skostorlek fattar att mannen är oskyldig

Misogyna tvångstankar är inte "en objektiv opartisk granskning".

En objektiv granskning skall backas upp med bevis.

Alla som inte kan räkna sin IQ på ena handens fingrar kallar inte sina fantasifoster för fakta.
Citera
Igår, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Benso är ren fakta annars hade killen inte haft sån kraftig och svår minnesförlust det är högst osannolikt att man får det på bara alkohol ditt mongo märker att du inte lever i verkligheten

Som sagt, tomma tunnor skramlar mest.
Citera
Igår, 20:27
Medlem
[quote=Humbug69|93976625]
Citat:
Fantasier? Jag har kommit med en objektiv opartisk granskning och kommit fram till sanningen, alla som har ett iQ högre än sin skostorlek fattar att mannen är oskyldig

Misogyna tvångstankar är inte "en objektiv opartisk granskning".

En objektiv granskning skall backas upp med bevis.

Alla som inte kan räkna sin IQ på ena handens fingrar kallar inte sina fantasifoster för fakta.

Hahaha märks att du som vanligt inte vet vad du pratar om, jag har naturligtvis inte gjort denna granskning helt själv experter har varit med och räknat ut sanningen, så varför har du denna iver att förtala en fullständigt oskyldig kille?
Citera
Igår, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Det är uppenbart att det här aldrig hade blivit en fällande dom för 6-7år sedan. Dels samtyckeslagen och sen är det motsatt bevisning i dagens Sverige när det gäller sexualbrott. Det här säger mycket om våran samtid.

Jag är 100% säker på att killen är oskyldig. Sen har skadeståndet ökat till 215k plus hemförsäkring som ger ytterligare 100k. Jag är som sagt övertygad att killen är oskyldigt dömd. Men det är min privata åsikt, det är skrämmande att en man idag kan fällas för våldtäkt på i stort sett inga bevis och det sunda förnuftet hos Tingsrätten och Hovrätten är idag som bortblåsta tyvärr..

Håller med dig, jag vet också att killen är oskyldig för jag anser det vara helt uppenbart, tjejen har bara anmält för att casha in skadestånd och pengar från hemförsäkringen som du också säger
Citera
Igår, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Som sagt, tomma tunnor skramlar mest.

Japp och som sagt det är därför du inte bara lämnar tråden utan fortsätter sprida lögner
Citera
Igår, 20:35
Medlem
Citat:
Japp och som sagt det är därför du inte bara lämnar tråden utan fortsätter sprida lögner

Lägg fram bevis på dina påståenden. Lyckas du inte med det så är det uppenbart att du fantiserar.
Citera
Igår, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Lägg fram bevis på dina påståenden. Lyckas du inte med det så är det uppenbart att du fantiserar.

Beviset är att jag och några av landets experter kommit fram till det genom att objektivt granska fallet det är nämligen ganska tydligt om man klarar av att se till fakta i målet men du är en man som är känslostyrd som en kärring, haha fattar du själv hur skämmig du är?
Citera
Igår, 20:43
Medlem
[quote=Humbug69|93976865]
Citat:

Ditt lilla incelnätverk?

Lägg fram bevis.

Incel? Haha jag har knullat fler brudar 2025 än du gjort under hela din livsstil, fakta är fakta i målet minnesförlusten bevisar benso intag det är också bevisat att hon hittar på, skadeståndet är ett tydligt motiv till att droga honom och anklaga honom falskt, jag liksom alla andra vet att han är oskyldig, det är uppenbart om man kollar fakta din känslostyrda kärring
Citera
Igår, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Det är uppenbart att det här aldrig hade blivit en fällande dom för 6-7år sedan. Dels samtyckeslagen och sen är det motsatt bevisning i dagens Sverige när det gäller sexualbrott. Det här säger mycket om våran samtid.

Jag är 100% säker på att killen är oskyldig. Sen har skadeståndet ökat till 215k plus hemförsäkring som ger ytterligare 100k. Jag är som sagt övertygad att killen är oskyldigt dömd. Men det är min privata åsikt, det är skrämmande att en man idag kan fällas för våldtäkt på i stort sett inga bevis och det sunda förnuftet hos Tingsrätten och Hovrätten är idag som bortblåsta tyvärr..

Hon har sagt "nej, sluta" upprepade gånger (vilket den dömde erkänner att han har hört, men inte hörsammat då han trodde hon "ba drev"). Hon har tagit bort hans händer upprepade gånger, hon har dragit upp sina trosor.

Detta hade dömts ut som våldtäkt även innan lagen om oaktsam våldtäkt kom.

Det finns bevis. Han har erkänt i Snapchatkonversationen.

Sedan har han försökt bortförklara sitt erkännande med 3-4 olika versioner. 1. Att han hade sexsomni, 2. att han erkände för att "rädda vänskapen", 3. att han inte minns. Men han minns ju, det visar Snapchatkonversationen.
Senast redigerad av TomatKungen Igår kl. 21:47.
Citera
Igår, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarsistFemenist
Göd dem inte.
Jag har läst igenom tråden och reagerat även på hur vissa skribenter stängs av för oklara eller godtyckliga skäl, medan andra tillåts skriva i princip vad som helst.

Flashback säger sig stå för det fria ordet men uppenbarligen bara ibland, och beroende på vilka åsikter man uttrycker och vem som uttrycker dem.

Vad du än skriver kommer du mötas av påhopp, relativisering och ren förnekelse. Det handlar inte om argumentation, utan om fundamentalism.
Sådana går inte att resonera med.

I tråden förekommer resonemang som bagatelliserar eller normaliserar sexuella övergrepp, inklusive mot barn, med argument i stil med att ”kan offret inte säga nej så är det okej”. Det är djupt stört och anmärkningsvärt nog verkar sådana inlägg tolereras.

De som faktiskt har läst domen har inget behov av att ifrågasätta den.
FUP finns tillgänglig, men ingen av de mest högljudda kritikerna har ens bemödat sig att ta del av den.

Min slutsats är att tråden tillåter ett debattklimat där grova övergrepp relativiseras, samtidigt som kritiska röster angrips eller tystas.
Det är inte yttrandefrihet det är selektiv tolerans.

Jo, jag har slutat svara "unikumet" putilover. Vissa människor är fast i sina vanföreställningar.
Citera
Igår, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon har sagt "nej, sluta" upprepade gånger (vilket den dömde erkänner att han har hört, men inte hörsammat då han trodde hon "ba drev"). Hon har tagit bort hans händer upprepade gånger, hon har dragit upp sina trosor.

Sedan har han försökt bortförklara sitt erkännande med 3-4 olika versioner. 1. Att han hade sexsomni, 2. att han erkände för att "rädda vänskapen", 3. att han inte minns. Men han minns ju, det visar Snapchatkonversationen.

Ja att du måste ljuga om att han erkänt visar att han är oskyldig hade det funnits bevis hade caset stått på egna ben fakta är inga bevis inga vittnen inget erkännande ingen teknisk bevisning inga skador noll och intet finns det som finns är en krystad och inövad version av målsäganden och hörsägen från personer som hört samma krystade och inövade berättelse
Citera
Igår, 22:38
Medlem
FarsistFemenists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Jag håller helt med.
Utifrån det som framgår har målsäganden upprepade gånger sagt ”nej, sluta”, fysiskt avvisat honom genom att ta bort hans händer och aktivt markerat ovilja genom att dra upp sina trosor. Den dömde medger dessutom själv att han hört nej, men valt att bortse från det.

Detta hade utgjort våldtäkt även enligt tidigare lagstiftning alltså oberoende av införandet av oaktsam våldtäkt.

Det finns dessutom faktisk bevisning.

I Snapchatkonversationen erkänner han gärningen.
Att han därefter försökt förklara bort erkännandet med flera motstridiga versioner – sexsomni, ”erkände för att rädda vänskapen”, minneslucka undergräver snarare hans trovärdighet än motsatsen.

Särskilt när innehållet i konversationen visar att han faktiskt minns vad som skett.

Det här är inte en fråga om ”ord mot ord”, utan om tydliga gränsmarkeringar, ett eget erkännande och efterhandskonstruktioner som inte håller ihop.

Sen finns en skyddad pedofili i tråden och en skärmrunkare som tycker annorlunda, vilket vi är helt medvetna om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in