Citat:
Ursprungligen postat av
Falta
Det är uppenbart att det här aldrig hade blivit en fällande dom för 6-7år sedan. Dels samtyckeslagen och sen är det motsatt bevisning i dagens Sverige när det gäller sexualbrott. Det här säger mycket om våran samtid.
Jag är 100% säker på att killen är oskyldig. Sen har skadeståndet ökat till 215k plus hemförsäkring som ger ytterligare 100k. Jag är som sagt övertygad att killen är oskyldigt dömd. Men det är min privata åsikt, det är skrämmande att en man idag kan fällas för våldtäkt på i stort sett inga bevis och det sunda förnuftet hos Tingsrätten och Hovrätten är idag som bortblåsta tyvärr..
Hon har sagt "nej, sluta" upprepade gånger (vilket den dömde erkänner att han har hört, men inte hörsammat då han trodde hon "ba drev"). Hon har tagit bort hans händer upprepade gånger, hon har dragit upp sina trosor.
Detta hade dömts ut som våldtäkt även
innan lagen om oaktsam våldtäkt kom.
Det finns bevis. Han har erkänt i Snapchatkonversationen.
Sedan har han försökt bortförklara sitt erkännande med 3-4 olika versioner. 1. Att han hade sexsomni, 2. att han erkände för att "rädda vänskapen", 3. att han inte minns. Men han minns ju, det visar Snapchatkonversationen.