2025-11-23, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Ännu en trollfabrik som inte tillåter översyn av granskningsnämnden?

Jönsson har ju redan en vlogg där miljardärer betalar honom för att tycka saker. Vad är skillnaden?

Menar du hans prenumeranter på Youtube och patreon? Du låter som en sosse
Citera
2025-11-23, 20:19
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Låt mig gissa - du anser Public Service är en ytterst neutral aktör inom MSM?

Din läsförståelse måste vara usel.
Citera
2025-11-23, 20:26
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Din läsförståelse måste vara usel.

Nej, absolut inte...
Citera
2025-11-23, 20:26
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Polisstatens propagandamegafon.

Motståndsrörelse. Det är så fullständigt sinnessjukt.
Citera
2025-11-23, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Håller helt med. Trist med alla kommentarer som dissar detta initiativ. Att de inte är tillräckligt radikala mm. Jag håller inte med den här Jönsson om allt och även jag är ibland lite mer radikal om vissa saker.

Men för att en sådan här grej ska lyckas och ha förutsättningen att gå hem i stugorna så tror jag det är helt rätt att de inte upplevs som allt för extrema. SVT och TV4 är helt rubbade i sin egen lilla bubbla. Allt som utmanar dem det minsta är bra. SwebbTV har gått för långt åt det extrema. Där är det mest foliethattar och Putinapologeter. Riktiga stolpskott om du frågar mig. Bättre att vara lite mer "lagom"

Vänsteretablissemanget avskyr Jönsson och det är en anledning som är god nog att hoppas att han lyckas. Nu tror jag väl inte chansen är så god. Det har gjorts försök tidigare som misslyckats, men om man kan producera lite hyggligt material tänker jag vara med och stödja dem ett tag. Alla goda krafter förtjänar stöd.
Exactamundo! Jönsson har en påverkan på borgerliga väljare och kanske även deras politiker. Kanske har han del i att KD, L och M nyktrat till lite i vissa frågor. Förhoppningsvis kan han även locka lite nya tittare som inte är så politiskt intresserade. Kanske ha något program som lockar kvinnor att titta.
Japp tror inte det finns en enda person som jag håller med om i allt. Jönsson är i alla fall vettigare än majoriteten av det svenska etablissemanget.
Citera
2025-11-23, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minotaur04
Henrik är en stor förebild både som entreprenör och de frihetliga ideal han står för!

Han är en tvättäkta pajas som smutsar ner ordet entreprenör genom sin blotta uppenbarelse. Precis som Alexander Pärleros och Jan Emanuel.
Citera
2025-11-23, 20:48
Medlem
Haha, som sagt - ytterst konstigt att INGEN vänstervurmare i tråden anser att "konkurrens" och att de politiska sidorna utmanar varandras politiska ståndpunkter, är okey och ytterst nödvändigt - nej, det är hån och krav på censur och dylikt som vänsterdräggen i tråden står för - som brukligt är! Att ta diskussionen är inte er starka sida... Jönsson et al kommer krossa er framgent i alla hans videos - det är detta ni är rädda för - jag förstår er...

Vänsterdrägg är verkligt PATETISKA!
Citera
2025-11-23, 20:51
Medlem
Citat:
Haha, som sagt - ytterst konstigt att INGEN vänstervurmare i tråden anser att "konkurrens" och att de politiska sidorna utmanar varandras politiska ståndpunkter, är okey och ytterst nödvändigt - nej, det är hån och krav på censur och dylikt som vänsterdräggen i tråden står för - som brukligt är! Att ta diskussionen är inte er starka sida... Jönsson et al kommer krossa er framgent i alla hans videos - det är detta ni är rädda för - jag förstår er...

Dom förstår inte att man måste lyssna på "motståndaren" för att kunna argumentera annars blir det endast (inlärda) floskler utan substans, a'la Sveavägen.
Citera
2025-11-23, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Dom förstår inte att man måste lyssna på "motståndaren" för att kunna argumentera annars blir det endast (inlärda) floskler utan substans, a'la Sveavägen.

Så är det, helt klart!
Citera
2025-11-23, 21:01
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ni inom skrik- och skränvänstern är precis som alla inom bland annat miljö- och HBTQ-rörelserna - ni tror verkligen att alla andra är smygkommunister, älskar miljörörelsen och HBTQ-talibanerna. Ni är sjukt inbillningssjuka. Bara för att man vill ha tillbaka de värderingarna som fanns på ex. 50/60/70-talen, så innebär inte detta att man vill ha all vänstersmörja med på köpet.

Ni kissar alltid på er i trosorna så fort det kommer en konkurrent till era propagandaapparater.

Jomenvisst, och alla som inte håller med dig är per automatik "skrik- och skränvänster"...

Du kanske borde läsa på lite om vad SD faktiskt vill? De ligger faktiskt mycket närmare gammal goda Gråsossar än mot svettiga nyliberala snorungar.
Citera
2025-11-23, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Jomenvisst, och alla som inte håller med dig är per automatik "skrik- och skränvänster"...

Du kanske borde läsa på lite om vad SD faktiskt vill? De ligger faktiskt mycket närmare gammal goda Gråsossar än mot svettiga nyliberala snorungar.

Ja, vilket parti borde inte göra detta - det är sunt förnuft, om man skulle kunna vaska bort allt annat smuts vänstern numera står för. Massinvandringen bara en av dessa ting...

Tråden handlar iofs. inte om SD. Mycket av det Socialdemokraterna stod för förr, var ytterst vettigt - numera mest trams och missriktat omhändertagande.

Citat:
“Vi har ju lyckan att äga en ras, som ännu är ganska oförstörd, en ras som är bärare av mycket höga och mycket goda egenskaper.”
Arthur Engberg (s) 1921

Citat:
“Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden.”
Tage Erlander (s) 1965
Citera
2025-11-23, 21:32
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:

Dra ner brösttonerna en smula.
Citat:
Ursprungligen postat av 100 Procent AB
100 Procent Sverige AB är ett oberoende svenskt mediebolag som producerar nyheter, analyser och opinionsinnehåll med tydlig avsändare.

Vi låtsas inte vara opartiska. Vi tror på öppenhet, ansvar och idédriven journalistik.

Vårt uppdrag är att erbjuda ett alternativ till den ensidighet som dominerar traditionell nyhetsrapportering och i public service. Genom rörlig bild, poddar, reportage och debattinnehåll belyser vi de frågor som formar Sverige – ur ett marknadsliberalt, frihetligt och konservativt perspektiv.

Allt vårt innehåll är tillgängligt utan betalvägg. Vi finansieras genom frivilliga medlemskap och annonsering, inte genom statliga medel. Vår vision – Att vara Sveriges mest engagerande idédrivna medieplattform.

Vi vill bidra till ett öppet och ärligt samtal där människor får tillgång till perspektiv som annars saknas – 100 procent ansvar, 100 procent frihet, 100 procent självständighet.

Oberoende? Hemliga finansiärer som också är företagsledare, hmm vilkas ledband kryper Jönsson för? Det luktar globalism lång väg, när ska högermupparna bli konsekventa?

Öppenhet? Den rök med oberoendet, trovärdig publicism inbegriper transparens om finansiering och politiska kopplingar.

Ärligt samtal? Ha, ha, jag orkar inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in