Citat:
Ursprungligen postat av
Oxytorsk
Och med svamp menar du toppisar eller? Hur är det med tryfflar eller är det svårt att få tag i?
Hur känns trippen och går det att göra någon jämförelse med något annat? Fattar att det är svårt kanske att beskriva men får man ett rus typ eufori eller något liknande?
Ja, eller cubensis av någon sort. Egentligen vad du än får tag i. Jag personligen hade gamblat på att ett growkit från Elefantos eller Azarius kommer igenom tullen, vilket dom bör göra. Det är absolut enklast, mest prisvärt och man slipper beblanda sig med kriminella.
Alltså, jag tycker att det är svårt att beskriva ruset då det är ganska mångfacetterat. Det är absolut euforisk och även känt för att orsaka helt galna skrattanfall åt absolut ingenting alls. Sen känns det också som att man är barn igen eftersom allt, precis allt, blir spännande och värt att titta på. En gång stannade jag vid en liten dunge och tittade på en blomma i säkert en kvart, bara för att den var så fascinerande.
Sen har vi ju det som man populärt kallar för "hallucinationer", vilket strikt sett inte stämmer - en hallucination är när man ser något som inte finns medans när man trippar så är det snarare så att ens uppfattning av saker som finns blir totalt annorlunda. Du har säkert hört eller läst om att väggar andas eller att det ser ut som att man ser mönster i sanden som rör på sig eller att människor får ett "utslätat" och "docklikt" utseende. Färger blir klarar, mer skarpa - som att världen blir High Dynamic Range på något sätt.
Käkar man tillräckligt mycket och/eller är i rätt sinnestillstånd så kan man träffa på samma typ av "varelser" som folk säger att dom träffar när dom har tagit DMT. Plus att man känner en slags gemenskap med allt levande, som i alla fall jag aldrig har varit med om utan tryptamindroger.
Men jag tror att jag utan problem skulle kunna i detalj beskriva hur ruset känns och vad man upplever så att det täcker flera A4 och ändå inte vara helt rättvis i beskrivningen. Det är verkligen något helt annat. I regel absolut bästa sätt. Men your milage may vary.