2025-11-22, 23:42
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Har också läst om forskning som försiktigt menar att psilocybin i mikrodoser i kliniska försök för behandling av depression, ångest och PTSD kan vara positivt för sinnet.

Förmodligen en dum fråga, men finns psilocybin endast i svampar? Finns syntetisk psilocybin? Jag skulle också vilja prova, men vet inte hur man får tag i en liten dos.
Ja, det går att syntetisera psilocybin, 4-PO-DMT, men det är generellt sett onödigt eftersom det ändå måste omvandlas till psilocin, 4-HO-DMT, som är den faktiskt psykoaktiva substansen.
Citera
2025-11-23, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag måste säga att det har inte spelat någon roll hur jag har mått, jag har bara haft goda upplevelser. Men så mår jag bara dåligt i allmänhet, har så att säga inga demoner som jagar mig eller massa ångestfyllda tankar eller så.

Dom förhållandevis få gånger jag har tagit LSD har jag upplevt som i stort sett likadana om än olika intensiva.

Inte för dig nej, men det kan vara helt annorlunda för en annan.
Citera
2025-11-23, 18:27
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Inte för dig nej, men det kan vara helt annorlunda för en annan.
Jag säger bara att dåligt mående inte på något sätt är en garant för en dålig upplevelse.
Citera
2025-11-25, 15:42
Bannlyst
Hur som så tack för era svar, själv är jag emot allt vad droger heter och hoppas att de skall hitta en lösning på en naturlig väg, som via stöd från vänner mm. sjukvården kan man kanske inte hoppas för mycket av till stöd tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av def321
Ja det är nog smart. Jag har tagit en del sådana här droger för länge sen och skulle säga att min erfarenhet är att det förstärker väldigt mycket din nuvarande sinnesstämning. Är man instabil och ledsen så kan det gå riktigt illa.

Mår man överlag bra så kan det vara trevligt förstås, men mår man dåligt är knark verkligen den sista saken man borde hålla på med.

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Såklart TS inte ska ta psykadelika, själv, om hen mår dåligt. Det är ingen bra idé.

Däremot är det ju inte knark på det viset att hen skulle sjunka ned i ett drogträsk. Psykadelika är inte beroendeframkallande och man tar det inte för att fly verkligheten eller för att kunna hantera en situation eller för att stå ut.
Citera
2025-11-25, 17:42
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hur som så tack för era svar, själv är jag emot allt vad droger heter och hoppas att de skall hitta en lösning på en naturlig väg, som via stöd från vänner mm. sjukvården kan man kanske inte hoppas för mycket av till stöd tyvärr.
Dricker du alkohol?
Citera
2025-11-25, 21:15
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Dricker du alkohol?
Eller kaffe. Kanske värktabletter?
Citera
2025-12-16, 19:55
Medlem
psychoticbreaks avatar
Ja börja alltid lugnt, med tiden kommer du eventuellt vilja dosera högre. Men även då kan det va dumt då man snabbt och lätt blir slarvig. Med syntetiska droger SKA MAN ALLTID behandla en ny batch som en helt ny drog. För du vet inte om någon har lämnat orenheter i eller om någon blandat ut det med något annat osv.

Jag har gjort mina misstag genom åren, men det har gått förhållandevis bra och jag har lärt mig av mina misstag.

Angående odlingslådor kan jag konfirmera att dom kommer igenom tullen utan problem. Jag har beställt 3 lådor och magiska tryfflar (6x15g) från Azarius i år och alla kom hem utan problem.

Elephantos har jag köpt ifrån en gång tidigare och det kom igenom tullen också men just den growboxen fick jag mögel i. Fick slänga allt. Det är INTE värt att äta det ändå. Men i sommras fick jag mögel i en growbox från Azarius också men det va förmodligen mitt eget fel. Så det är förmodligen inget fel på Elephantos.

Tänk dock på att om du beställer hem droger som är klassade till hem adress och dom blir beslagtagna så får du hem ett bred från Polisen som säger att du kan höra av dig om du vill göra anspråk på dom, eller om du har någon ursäkt osv.

Va inte dum nog att svara är bara mitt råd, inte för att jag har erfarenhet. Men om du får hem ett sådant brev bör du ligga lugnt en stund, minst 6 månader skulle jag rekommendera. Jag har fått hem ett sådant brev när jag beställde från en vanlig webbsida. Nu verkar dom ha lugnat sig.

Men en STOR VARNING till att beställa hem droger till ett hem där det finns minderåriga. Då kan du förlora vårdnaden av barnen!

För den som är intresserad av att testa pluggen(.se) syntetiska svamp kan jag säga, ja det funkar någorlunda. Men det är långt ifrån en vanlig svamptripp i effekt.

Jag har i alla tider trippat ensam, men det betyder inte att det funkar för alla. Min första tripp va ihop med min bästa vän och min första MDMA tripp va också tillsammans med vänner. Men jag har testat dissociativa på egen hand o fått egodöd och fick en rejäl uppläring den vägen. Du behöver ha ett hyfsat bra psyke och må relativt bra för att klara av sådana trippar.

Fråga mig vad som helst, jag upptäckte psykadeliska rätt sent lyckligtvis. Men har testat en uppsjö av olika dom senaaste 12 åren.

Vad jag hört ska man ta Erowid's dosering med en nypa salt. Jag har hört att dom skriver låga doser, så det finns risk för att folk automatiskt börjar dosera högre som en rumregel. Kolla flera olika källor innan ni bestämmer er för en dos. Helst ska dosen vara beräknad per kroppskilo och beroende på vilket sätt du ska administrera det.

Det är stor skillnad på oralt, bara i munnen (LSD/Nbome/Nboh), i magsäcken (LSD), rövpannan, snorta/nasalt. Att röka det, det är inte allt som går att röka! injektion i ådra eller muskel. Dom två senaste ska INGEN testa som första grej och absolut inte utan trippsitter. Att röka något kan också få dig att tappa kontrollen och i värsta fall bränna ner huset.

Det är personer som inte tänker innan eller som bara måste ha sin kick som ger droger ett dåligt ryckte.

Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Nu blir ja ju riktigt sugen på att prova men tror nog att jag kommer börja ganska lågt med doseringen efter som jag kommer vara själv.
Senast redigerad av psychoticbreak 2025-12-16 kl. 20:01.
Citera
2025-12-16, 20:17
Medlem
psychoticbreaks avatar
Det är typ samma för mig, men vi kan vara undantagsfall. Det är inte säkert att man vet att man har trauma. Så man bör alltid ha det i åtanke. En tripp när du går in för att bearbeta något psykiskt kan vara otroligt givande. Men det är då också viktigt att tänka på att en eventuell tripp sitter kanske inte ska va vem som helst. T ex om din kompis inte varit helt schysst mot dig tidigare. Sådana saker kan lätt blossa upp och det kan vara svårt att lösa. Framför allt om den enda trippar och den andra inte. Helt plötsligt kanske denna tripp sitter då lämnar dig, vilket uppenbarligen inte är bra.

Personligen har jag börjat ta psykadeliska för att bearbeta jobbiga grejer. Som när jag voltade med min bil och kunde ha dött. Det känns som jag då klarar av att hantera den stressen/sorgen lättare.

Men detta är absolut inget jag rekommenderar att alla gör. Det är något du förmodligen kommer underfund med med tiden att du klarar att göra.

Jag tycker själv att LSD är otroligt mycket lättare att hantera än svamp, jag är alltid klar i huvudet på LSD om jag inte tar mer än 2 lappar på 250ug. På svamp är jag oftare mer skev i huvet.

Det är nog väldigt olika för alla!

Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag måste säga att det har inte spelat någon roll hur jag har mått, jag har bara haft goda upplevelser. Men så mår jag bara dåligt i allmänhet, har så att säga inga demoner som jagar mig eller massa ångestfyllda tankar eller så.

Dom förhållandevis få gånger jag har tagit LSD har jag upplevt som i stort sett likadana om än olika intensiva.
Citera
2026-02-22, 17:01
Medlem
Om du har starkt kontrollbehov och en massa demoner i ditt förflutna som du flyr från så rekommenderar jag att man avstår psykadeliska substanser, för de gånger jag sett någon snetrippa fullständigt så har det varit människor som haft kontrollbehov och fått panik när "drogen" tar över makten TOTALT.
Det går liksom inte att avbryta en tripp bara för att man vill..

Mentala sjukdomar i familjen, typ schizofreni, bipolär sjukdom osv bör även dom avstå starkare substanser typ LSD, DMT/Ayahuasca.
Citera
2026-02-22, 17:26
Medlem
shotacats avatar
En svagare dosering svamp alternativt LSD låter lagom men det är värt att tänka på att det finns vissa människor som kräks av svampen (har varit med om det två gånger) och det är inte kul när personen du trippar med hamnar i en negativ tankebana p.g.a av det.

150ug LSD var min första psykedeliska upplevelse, vi satt och lyssnade på Pink Floyd och The Doors ute på landet på en gräsmatta vid polarens sommarstuga. Vid 150ug så är man fortfarande medveten om att man trippar vilket är precis lagom för en första gång.
Citera
2026-02-23, 01:06
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag skulle rekommendera svamp. Ta några gram psilocybe och känn efter hur det känns. Euforin har varit total de gånger jag trippat på svamp.
Citera
2026-02-23, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Vågar jag testa psykedelia, i så fall vad?

Vore tacksam för inputs och framförallt vad och hur mycket jag ska prova första gången.
Enklast att få tag i är väl cannabis. Testa cannabis inbakat i ex muffins allmänt kallat spacecakes.

Annars är väl mina personliga favoriter svamp dvs psilocybin alt LSD i mycket mycket små doser. Alt MDMA dvs XTC. Peyote dvs kaktus är varken gott att äta eller lätt att få tag i i fullgod kvalitet trots att kaktusen rimligtvis borde gå att köpa i vilken välsorterad trädgårdsbutik som helst i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in