2025-11-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Inte alls s säkert det går ens, om ditt ex var en snygg tjej på 165 å 50 kg hur pallar man en ny med lite övervikt å mindre snygg.

För mig spelar det ingen roll hur snygg en tjej är på utsidan om hon har en ful insida. I alla fall inte om man ska ha ett seriöst förhållande med henne.
Citera
2025-11-21, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
För mig spelar det ingen roll hur snygg en tjej är på utsidan om hon har en ful insida. I alla fall inte om man ska ha ett seriöst förhållande med henne.
Ok, för mig har utseendet alltid varit skitviktigt
Citera
2025-11-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ok, för mig har utseendet alltid varit skitviktigt

Visst är utseendet viktigt. Men tror knappast du skulle orka vara ihop med ett psykfall i längden. Även om hon skulle ha vunnit Miss universum.
Citera
2025-11-21, 16:35
Medlem
Citat:
Visst är utseendet viktigt. Men tror knappast du skulle orka vara ihop med ett psykfall i längden. Även om hon skulle ha vunnit Miss universum.
Nä men det är ju ytterst få,
Citera
2025-11-21, 16:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Hur går det "tröstandet" till rent praktiskt?
Det första steget är att erkänna för dig själv att du är ledsen och varför. Sen finns det massor av metoder, en del fungerar, andra inte. Googla för fan.
Citera
2025-11-21, 17:02
Medlem
Citat:
Inte alls s säkert det går ens, om ditt ex var en snygg tjej på 165 å 50 kg hur pallar man en ny med lite övervikt å mindre snygg.
Det är inte meningen att de man träffar ska se likadana ut allihop. Skifta typ, finns hur många variationer på människor som helst.

Personligen tar det väldigt lång tid för mig att komma över någon om jag trivts bra med honom eller varit mycket kär. 1 1/2 år kan det ta. Det märkliga är att man sällan bryr sig någonsin igen därefter.

Jag fäster mig lätt vid mina partners och djupt också men de jag bara dejtar tycker jag är jobbigt i tre dagar och sedan struntar jag i dem.

Jag har fortfarande svårt att komma över ett ons jag hade, när jag var lite småkär i någon annan och inte ens minns om vi hade sex (jag var full). Killen hade dessutom flickvän men hade varit mycket intensivt i min närvaro typ dagligen under lång tid innan. Brydde mig inte därefter och var först den som inte ville fortsätta något, sedan blev jag arg på honom och andra men skällde bara på honom. Tänkte väl prata med honom någon gåmg men fortsatte köra mitt eget, dejta olika snubbar, överleva och tänkte inte mer än när han ringde någon jag var hos och frågade om någon behövde skjuts till min stad men personen som fick samtalet sa nej utan att fråga mig. Kanske hennes kompis också legat med honom då han just låg runt.

Sedan dog han. Åren går och han snurrar mer i mitt huviäud än någon annan. Hittade ett gammalt konto på Poeter.se och såg igår att jag det senaste tänkt exakt samma tankar jag tänkt för på pricken 1700 dagar innan. Vilket också var redan då flera år efter att han dog.

Jäkligt konstigt det med vilka man faller för, vilka man glömmer och vilka som tar en del av ens hjärta med sig. Han var nog rätt ilsken fortfarande på mig då hans omslagsbild påminner om en dikt jag skrev just omkring perioden när vi blev osams Han var inte så skötsam så folk kollade säkert omkring mig vad jag skrev och snackade då vi blev osams just över en hatgrupp riktad mot någon annan för att jag kände att det var fel men inte reagerat innan och kollat gruppen ens, självupptagen som jag var med huvudet i min egen värld. Kanske var bilden bara en kul grej, för att han ville se lite obstinat och cool ut. Dumt att lägga upp saker om det är ritat som folk kanske aldrig ser istället för att prata ut. Ingen kan läsa tankar.

Jag vet inte ett skit om att komma över något iallafall. 🙃 Jag är säker den eller en av få som fortfarande tänker intensivt på killen. Jävligt oschysst att gå och dö när man är osams med någon man ändå håller av. Jag kanske bara inte visste riktigt djupet av det. Jag som inte ens minns natten när vi var med varandra.

Jag har alltid varit en känslig människa i grunden.
Senast redigerad av AvMedTofflorna 2025-11-21 kl. 17:07.
Citera
2025-11-21, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det första steget är att erkänna för dig själv att du är ledsen och varför. Sen finns det massor av metoder, en del fungerar, andra inte. Googla för fan.

Trösta kan betyda olika saker. Så ville därför veta din definition av det. Orkar du inte förklara vad du menar så kan du ge fan i att kommentera istället för att uppmana folk att googla.
Citera
2025-11-21, 17:28
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Vill bara dela med mig av ett tips för att komma över era ex. Detta funkar nog inte om ni precis har gjort slut. För då är det för nära inpå. Men har man varit ihop länge så kan det göra ont en lång tid efteråt. Men det som funkade för mig var att tänka på alla negativa saker hos henne. Hennes kontrollerande beteende och dubbelmoral m.m. Då vändes saknaden till ilska istället. Någon mer som testat denna metod?

Om man man målmedvetet byter upp sig hela tiden, så är det inget problem.
Citera
2025-11-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Om man man målmedvetet byter upp sig hela tiden, så är det inget problem.

Gör man det så borde man inte ens vara i ett förhållande.
Citera
2025-11-21, 17:41
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Gör man det så borde man inte ens vara i ett förhållande.

Jag är inte säker på att du har rätt.
Citera
2025-11-21, 17:47
Medlem
Jag brukar tänka på vilken otur resten av snubbarna måste ha som får med henne att göra. Lite synd om dem.
Citera
2025-11-21, 18:36
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Låter ju väldigt negativt och trist att tänka så.
Har man intimt umgänge med någon så ingår man en själslig pakt med varandra. Då är det bättre att man jobbar på relationen och gifter sig med varandra.
Det är inte bara att tömma och glömma utan ta ditt ansvar och bilda en familj med kvinnan och skaffa minst 4 barn tillsammans. Speciellt om kvinnan är vacker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in