2025-11-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Visst funkar det om det finns negativt att tänka på. Svårt att göra när känslorna är överväldigande och till liten hjälp tyvärr. Problemet är egentligen att tid är det enda samt att man behöver vara öppen för att gråta ut. Låt känslorna ta över en stund och göra ritkigt ont så snart som möjligt. De finns där och de behöver bearbetas. Inte mer att göra än så och om det var någon som faktiskt hade negativa (riktigt negativa) sidor så borde det egentligen inte göra lika ont. Vet dock att det finns de som dras mot missbrukande relationer så inte helt svart och vitt heller.

Ja som sagt så funkar inte detta precis i början när man gjort slut
Citera
2025-11-21, 12:18
Medlem
halaltarzans avatar
Kolla på porr till det bara bultar i kotten, men skinna inte. Sen häller du i dig några järn och glider iväg till det någon krog som är känd för att ha levnadsglada kvinnor. Nej, tror att det kan vara bra att så fort som möjligt komma ut på grönbete igen.
Citera
2025-11-21, 13:07
Medlem
Bassplays avatar
En redig berusning , alltså rikigt full och bäng som en neandertalare och sen knulla någon annan , det gör susen.

Gör dig av med presenter och andra minnen från ditt ex, du kommer alltid tänka på personen av dom.

Om du vill leva i hennes huvud rent-free så ligg med någon av hennes kompisar eller systrar, det är ett riktigt bra sista fuck you.

Sist, glöm inte att hon är ditt ex för en eller flera anledningar , och vad du än gör ta inte tillbaka henne, då kommer historian bara upprepa sig.

Lycka till nu , trevlig helg , skål
Citera
2025-11-21, 13:56
Medlem
Full-Retards avatar
Brukar tänka på när jag sprutade henne i röven och tänker att universum jämnar ut sig med tiden
Citera
2025-11-21, 14:36
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Jag går bara vidare, varför slösa energi på en människa om det är slut?
Citera
2025-11-21, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Vill bara dela med mig av ett tips för att komma över era ex. Detta funkar nog inte om ni precis har gjort slut. För då är det för nära inpå. Men har man varit ihop länge så kan det göra ont en lång tid efteråt. Men det som funkade för mig var att tänka på alla negativa saker hos henne. Hennes kontrollerande beteende och dubbelmoral m.m. Då vändes saknaden till ilska istället. Någon mer som testat denna metod?
Snabb runk sen så glömmer man

Eller rättare sagt tänker klarhet med hjärnan
Citera
2025-11-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Jag går bara vidare, varför slösa energi på en människa om det är slut?

Det är lite som att säga "varför slösa energi på en människa som ändå är död?" Så det är lättare sagt än gjort än många. Men skönt för dig som har den förmågan att bara gå vidare.
Citera
2025-11-21, 15:40
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Det är lite som att säga "varför slösa energi på en människa som ändå är död?" Så det är lättare sagt än gjort än många. Men skönt för dig som har den förmågan att bara gå vidare.
Nu verkar du tror att jag vill ge tips på hur man ska göra efter ett förhållande, vilket inte är fallet
Citera
2025-11-21, 15:54
Medlem
Inte alls s säkert det går ens, om ditt ex var en snygg tjej på 165 å 50 kg hur pallar man en ny med lite övervikt å mindre snygg.
Citera
2025-11-21, 16:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Vill bara dela med mig av ett tips för att komma över era ex. Detta funkar nog inte om ni precis har gjort slut. För då är det för nära inpå. Men har man varit ihop länge så kan det göra ont en lång tid efteråt. Men det som funkade för mig var att tänka på alla negativa saker hos henne. Hennes kontrollerande beteende och dubbelmoral m.m. Då vändes saknaden till ilska istället. Någon mer som testat denna metod?
Dumt sätt. Trösta dig själv istället, om du inte har någon annan att söka tröst hos. Försök finn tröst i dig själv istället för att fokusera på negativa saker hos andra.
Det är så man bygger självkänsla. Den som har förmåga att trösta sig själv är inte heller rädd för att bli sårad och kan vara mer öppen och därmed mottaglig för nya relationer.
Citera
2025-11-21, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Nu verkar du tror att jag vill ge tips på hur man ska göra efter ett förhållande, vilket inte är fallet

Ok du ville kanske bara flexa lite med hur lätt du har att komma över förhållanden.
Citera
2025-11-21, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Dumt sätt. Trösta dig själv istället, om du inte har någon annan att söka tröst hos. Försök finn tröst i dig själv istället för att fokusera på negativa saker hos andra.
Det är så man bygger självkänsla. Den som har förmåga att trösta sig själv är inte heller rädd för att bli sårad och kan vara mer öppen och därmed mottaglig för nya relationer.

Hur går det "tröstandet" till rent praktiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in